Nu Online
Momenteel zijn er 214 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrijzinnige relatieplechtigheid

  14-9-2008 10:31:00
Hallo iedereen!

Wij trouwen niet voor de kerk, enkel voor de gemeente, maar we zouden graag een ceremonie houden. Heeft er iemand ooit een vrijzinnige relatieplechtigheid gehouden? Zo ja, hoe gaat dat in zijn werk?
Wij willen het echt heel persoonlijk maken.
Een ceremonie in de natuur (stoelen en gangpad + podium + muziekgroepje + receptie, enz.)

Iemand nog ideetjes?

Groetjes!

Maud
24/07/2009

Maud
24-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1384


Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik14-9-2008 10:52:12

Hoi

wij hebben dat ook gedaan.

Eerst heb je een aantal afspraken met de consulenten over hoe je deze viering ziet, er wordt gepraat over jullie relatie, wie jullie zelf zijn.... Let wel: de meeste ideeën moeten van jullie komen. Ze presenteren geen vieringen op een kant en klaar schoteltje. Ze sturen je wel of ze bespreken eventueel je ideeen.

Wij hebben het superpersoonlijk gehouden:
we hebben vrienden gevraagd om iets voor te lezen. Maar we wisten op voorhand niet wat en hoe... Een vriend van ons heeft met zijn groepje gezongen. En 8 van onze 10 bruidskindjes hebben iets kort komen voorlezen (dat was trouwens superschattig :-)). We hebben ook daar onze beloftes aan elkaar gelezen en onze ringen uitgewisseld. Tijdens de viering mocht iedereen een tafelkleed tekenen met als achterliggende boodschap dat ze altijd welkom waren om bij ons "aan tafel mee aan te schuiven". Mijn zus is die namen er nu aan het opstikken in de kleur van mijn kleed.

De consultente van het UVV heeft alles aan elkaar gepraat en ook de mensen naar voren uitgenodigd als ze moesten spreken. Was trouwens ongeloofelijk hoe dat ze dat gedaan heeft. Echt heel persoonlijke dingen over ons gezegd!!

We hebben ook het liedje van Don't worry be happy laten spelen en iedereen begon spontaan mee te zingen en te dansen. Echt superleuk :-).

We hadden geen boekjes omdat we toch vinden dat de mensen erin lezen dan dat ze effectief luisteren.

We hadden ook de viering "gesloten" gehouden. Dwz alleen naaste vrienden en familie uitgenodigd. Bij de uitnodigingen hadden we hierbij SPECIAL GUEST kaartjes bijgestoken met daarop de bedoeling en uur van de viering. Achteraf veel ontroerende commentaren over gehad want de mensen beseften met die uitnodiging dat ze speciaal waren voor ons!

Nadien hebben we onmiddelijk onze receptie gegeven en toen kwamen ook de andere gasten aan.

Hopelijk heb je hier wat aan...

Wat sfeerfoto's van onze ceremonie kan je terugvinden op
www.davidenilka.be

Groetjes
Ilka




Maud
24-7-2009
 Meld misbruik14-9-2008 11:23:12

Hey Ilka!

Bedankt voor je antwoord!
Amai, dat zijn keimooie foto's! Heel kleurrijk!
Wie was je fotograaf? Was het soms Jef Celen?
Waar heb je je feest gedaan?
Mooie omgeving en leuke sfeer!! Ik hoop dat ons feest ook heel persoonlijk wordt. We gaan een afspraak maken bij iemand van het UVV want we willen er echt voor gaan.
Wij dachten aan een locatie in de natuur, maar als het regent zouden we een back-up moeten voorzien en daar zijn we nog niet aan uit. We zijn van regio halle-Vilvoorde en trouwen dus op 24 juli 2009.
We laten de ideetjes momenteel even stromen, er is zoveel om over na te denken. Het is nu nog wat onoverzichtelijk maar ik hoop dat we het voor elkaar krijgen. Wijd achten eventueel ook de ringen uit te wisselen tijdens die ceremonie en iets te zeggen tegen elkaar ipv dat te doen in het gemeentehuis. Of alles gewoon op locatie te doen ipv naar het gemeentehuis te gaan. We zien wel!

Groetjes,
Maud




Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik14-9-2008 12:46:27

Hoi Maud,

neen onze fotograaf was François de Ribaucourt (maar hij is franstalig). Hij heeft ook de foto's van onze uitnodigingen gemaakt. We springen in het zwembad met daaronder de tekst: wij nemen de sprong. De foto's hiervan kan je ook terugvinden op onze website onder "PICTURES".

Ons feest is doorgegaan in Chateau de La Rocq in Arquennes (provincie Henegouwen). Niet zo ver rijden van Halle!! Onze ceremonie vond plaats in de grote zaal en tijdens de receptie hebben de mensen van de zaal de zaal omgetoverd tot een ware feestzaal zoals wij het wilde! We dachten ook eerst om het buiten te laten doorgaan maar hier in belgie weet je nooit. Of het regent, of het is te warm. En binnen was een ideale oplossing, ook omdat je daar gebruik kon maken van de muziekinstallatie. (http://www.chateau-de-la-rocq.be/Public/Place.php?ID_ME... )

Als jullie inderdaad van de regio Halle-Vilvoorde dan komen jullie waarschijnlijk terecht bij het UVV van Vilvoorde en dan moet je zeker vragen achter Yvon Bartelinck. Zij was onze consulente (wij zijn namelijk van Sterrebeek) en heeft ook onze viering gedaan. Echt een natuurtalent!! :-). Als je haar gegevens wilt, stuur dan eventjes je emailadres door dan bezorg ik ze even.

Het beste wat je nu kan doen is je ideeen zoveel mogelijk op papier zetten. En zij helpen dan wel om er een mooi aansluitend geheel van te maken. Ik had ook honderd ideen. De leukste hebben we er dan uitgehaald en zo zijn we tot een mooie persoonlijke viering gekomen waar iedereen nog van praat en waar we zelf versteld van stonden. Want je hebt geen idee waar je je aan kan verwachten en onze ceremonie leek zo uit een film te komen... Ik krijg er nog steeds kippenvel van :-).

Echt ervoor gaan! Wij hebben er nog geen seconde spijt van gehad!!!
Het heeft ons bloed, zweet en soms ook de nodige tranen bezorgd maar het resultaat mocht er zijn :-).

Groetjes
Ilka



Maud
24-7-2009
 Meld misbruik14-9-2008 15:28:14

Hey Ilka!

We hebben contact opgenomen met iemand van het UVV van Halle, hij kent daar een paar mensen. We hebben besloten van zo'n ceremonie te houden, uiteindelijk is het veel specialer dan bij het gemeentehuis. Hebben jullie da top dezelfde dag gedaan? Ik zie da je op de site anders gekleed ging?
Wij dachten eerst de ceremonie in de natuur te houden bij mij thuis, nadien een receptie en lunch en dan vertrekken naar het gemeentehuis en dan naar onze feestzaal. Wij hebben de Bosh-zaal in de Waerboom met het terras (zeer landelijk ingericht en niet te groot en krijgen de zaal + suite gratis omdat we op vrijdag trouwen)
Wij hebben maar +- 50 personen voor het avondeten en nadien komen er nog mensen bij voor het dansfeest.

Je mag me altijd de gegevens doorsturen van die consulente van Vilvoorde, dat is misschien handiger dan eentje van Halle.

Mijn e-mail is: maud_vandermaelen@hotmail.com

Groetjes,
Maud



Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik15-9-2008 9:09:56

Hoi Maud,

een goede beslissing om zo'n ceremonie te houden :-). Je gaat er geen spijt van hebben. We zijn inderdaad op twee verschillende dagen getrouwd. We hadden geen zin in al te veel stress op 1 dag. Dus lekker relax met naaste vrienden en familie naar het gemeentehuis op 3 mei... Bovendien wel leuk, zo twee keer een feestje. En dan kon op 7 juni alles mooi aansluiten zonder dat iedereen moet rond rijden.. Ceremonie, aansluitend receptie en avondfeest.

Ik heb je de gegevens doorgestuurd via mail..

Groetjes
Ilka



Johan

 Meld misbruik16-9-2008 15:43:36

neem contact op met uvv.be of met 'het moment'



Jozefien
17-9-2005
 Meld misbruik16-9-2008 16:25:52




Jozefien
17-9-2005
 Meld misbruik16-9-2008 16:30:05

Hey!

Ik heb al verschillende woorddiensten gezongen en dat is altijd heel speciaal en persoonlijk. Je kan een pater vinden via rent-a-priest van "De goede herder". De meest recente waren in het Kasteel van Zaffelaere waar ze een zaaltje binnen(slecht weer) hadden volgehangen met bloemen en witte stoelen en kaarsjes, dat was echt heel mooi en dan in het kasteel van rullingen in de tuin. De bruid kwam vanuit het kasteel de tuin in gelopen met haar vader. Echt kippenvel! Iedereen stond gewoon te huilen zo mooi was het. Alle stoelen stonden onder een eeuwenoude boom, er werd wijn en brood uitgedeeld aan iedereen, het is echt speciaal! Dan receptie in de orangerie van het kasteel, de sfeer was echt super!

Groetjes, Jozefien
www.myspace.com/jozefiendefeyter


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...