Nu Online
Momenteel zijn er 32 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ben ten einde raad!

  12-9-2008 20:06:32
Hallo trouwkoppels,
Ik weet het echt niet meer.. We willen trouwen in juli 2009 maar we weten nog steeds niet hoe we onze dagindeling wensen te doen.
Ik wil graag een avondfeest maar weet niet of ik mijn collega's hierop ook moet uitnodigen? Het zijn er namelijk redelijk veel, toch een 30-tal + partner ook nog!
Maar kan ik ze op de receptie allemaal naar huis sturen inclusief mijn baas? Hoe doen jullie dit? Ik heb niet zo'n "dans" familie dus ben bang dat op het dansfeest geen volk gaat dansen. Zelf zijn we ook niet zo'n fuifnummers. Hoe hebben jullie dit aangepakt? En anders moeten we gewoon een diner doen voor intieme kring maar dat zou ik toch spijtig vinden.. Wil wel echt een FEEST.
Groetjes. Alvast bedankt voor de tips.

Ilse
22-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 567


Natascha
31-10-2008
 Meld misbruik12-9-2008 20:35:12

hallo,
wij trouwen op 31/10/'08, dat is een vrijdag. Dus onze dagindeling ziet er ongeveer zo uit:
we trouwen om 11u30 in het gemeentehuis,daarna met de mensen die naar daar gekomen zijn een hapje eten.
Daarna gaan we foto's trekken.
Vanaf 16u komt de familie voor het eten, en vanaf 20u komt al de rest van het volk voor het avondfeest.
Ik vond het ook moeilijk om mensen naar huis te sturen, en ook omdat er veel mensen op vrijdag moeten werken hebben we iedereen 's avonds uitgenodigd. En als je geen dansfamilie hebt, is dit misschien een goed idee?
Groetjes,
Natascha



Maud
24-7-2009
 Meld misbruik12-9-2008 20:45:22

Hallo!

Wij trouwen vrijdag 24 juli 2009 en hebben een beetje hetzelfde probleem. Wij staan beiden in het onderwijs en hebben dus heel veel collega's + partner die we zouden uitnodigen op de receptie (+ nog andere kennissen...). Nadien eten we enkele en alleen met familie en naaste vrienden en 's avonds nodigen we nog enkelen uit voor het dansfeest.
Het is te zien welk budget je hebt. Je komt heel snel aan veel...

Je kan ook geen receptie geven voor collega's. Enkel een receptie voor de genodigden van de hele dag, het avondeten en dan iedereen op het dansfeest uitnodigen...

Onze dagindeling staat ook nog niet vast, wij moeten nog veel regelen, het is wat puzzelen en ik kan er ook niet meer aan uit...

Groetjes,

Maud



Yvan

 Meld misbruik12-9-2008 21:54:23

Jullie zijn zelf geen dansers, en uw familie ook niet zeg je. Wat is dan de zin en het nut om een dansfeest te geven?



Tina
25-8-2008
 Meld misbruik12-9-2008 22:15:28

Hallo, wij hebben ervoor gekozen zo laat mogelijk te trouwen voor het gemeentehuis (11u30) zodat we 's morgens tijd genoeg hadden om ons klaar te maken. Terwijl wij foto's gingen trekken, kon de suite terecht in de tuin van een tante om 's middags iets te eten. In deze tuin deden we ook een viering (wij huwden niet voor de kerk). Aansluitend vond het diner plaats voor familie en intieme vrienden (ongeveer 60 personen). Rond 20u30 kwam daar nog zo'n 100 man bij (o.a. collega's) voor het dansfeest dat we begonnen met een ijstaart; rond middernacht voorzagen we nog belegde broodjes. We hebben voordien getwijfeld om een receptie te geven voor de collega's 's middags, na het gemeentehuis. Maar vele mensen vinden dit toch minder leuk dan een dansfeest waar de sfeer toch iets losser is. Wij zijn blij voor de formule die we uiteindelijk hebben gekozen. En nog een laatste bedenking: als je al je collega's samentelt, zijn het er idd. wel een pak maar wij huwden ook in de vakantie en ik moet zeggen dat er dan toch wel wat collega's zijn die niet kunnen komen. Vrienden houden normaal wel rekening bij het maken van vakantieplannen met je trouwdatum maar voor collega's ligt dat dikwijls wel anders. Ik heb ook al geweten dat enkel de collega's worden uitgenodigd, zonder partner... Veel succes ermee, en ik kan je alvast verzekeren: het is een dag om nooit meer te vergeten!



kristel
14-7-2009
 Meld misbruik13-9-2008 9:12:46

hallokes

Ik trouw ook volgend jaar in juli. Ik heb ook een tijd met dat probleem gezeten met daarenbij nog eens daar er een beetje ruzie is in de familie dus daar zat ik ookn nog eens met een dilemma. Nu heb ik om vier uur een avondfeest met mijn familie, maar dit heb ik wel beperkt tot ouders, zussen, meter, peter, grootouders, getuigen en beste vrienden dat is bij mij ongeveer 50 personen. Onze collega's en andere vrienden die komen tegen negen uur en dan start er nog een reuze dessertenbuffet. Deze personen zijn er dus ook wanneer je begint te dansen dus daar kan je nog veel plezier mee maken. ook de grote huwelijkstaart en de openingsdans gebeurt wanneer deze mensen er al bij zijn. Ik betaal voor dat dessertenbuffet voor de collega en vrienden 30 euro per persoon daar zit dan wel alles in. Ik moet wel zeggen dat ik een zeer uitgebreid dessertenbuffet heb gekozen dus je kunt dit nog inperken en dan kost het natuurlijk ook wel wat minder he. Ik hoop dat je eruit graakt he.

Groetjes



Kristien
25-7-2009
 Meld misbruik13-9-2008 11:37:38

Hallo

Ik had net helzelfde probleem, maar toen heb ik beslist om enkel de mensen die op mijn bureau zitten uit te nodigen met hun partners, op het feest dan wel... Je moet ergens een lijn trekken... En voor iedereen een uurtje op de receptioe te laten komen en ze dan naar huis te sturen...ik heb het nooit begrepen. Zou mij heel ambetant voelen als iedereen voor het feest naar binnen gaat en de rest moet zich dan omdraaien :)
Ik heb ook een vrij oude familie die niet meer danst, maar dan kan je compenseren met vrienden! Als jij een feest wilt, moet je dat doen, anders heb je daarna mss spijt...
groetjes

Kristien



Karlien

 Meld misbruik13-9-2008 17:43:58

Wij hebben dit 'probleem' ook. Mijn vriend heeft niet zoveel collega's, maar ik sta in het onderwijs en werk op twee scholen. Kleuterschool en lagere school, waarvan de meeste leerjaren twee klassen hebben, tel maar op, dat is een hoop volk! Ik nodig ze sowieso allemaal uit (kan in mijn geval moeilijk anders), maar ik weet nog niet waarop: receptie of dansfeest met uitgebreid dessertenbuffet. Zo'n dansfeest is een goed alternatief om niet iedereen te moeten laten eten en toch veel sfeer te hebben 's avonds. Nu is het zo dat wij verplicht zijn 120 mensen op het diner te hebben, om een dansfeest te mogen doen èn bij het dansfeest wordt een klein buffet gezet (ook verplicht). Dat wordt dus ook al niet goedkoop. Ik vrees dat ik de collega's in twee groepen ga moeten opsplitsen en dat wordt het moeilijkste. Er zijn een heel aantal mensen met wie ik goed overeenkom, dus op het dansfeest enkel de collega's uitnodigen waar ik het nauwste mee samenwerk, wil ik niet, maar aan de andere kant hoeft nu ook niet iedereen op het dansfeest te zijn. Gelukkig heb ik nog vele maanden tijd om erover na te denken en trouw ik in de vakantie, waardoor er toch al een aantal mensen op vakantie zullen zijn. (Wat het eigenlijk ook wel moeilijk maakt, het zou gemakkelijker zijn als we op voorhand wisten wie wel en niet kan komen hè! :-) )

Veel succes met je puzzel en laat ons weten hoe het afgelopen is!



anja
7-8-2009
 Meld misbruik13-9-2008 23:07:16

Wij deden dit op volgende manier:
De Mevrouw van salons orchidee uit ruien gaf ons dit idee en we zijn hierop ingegaan:
de dichtste familie aan het diner en de vrieden komen aan om 9u45 voor een glas en schuiven dan aan aan het desertbuffet en dansfeest zo is iedereen bij het dansfeest en het kost je niet een diner voor iedereen



Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik14-9-2008 8:38:04

Hey Ilse,

Iedereen maakt dat natuurlijk uit voor zichtzelf, tegen we trouwen zal ik ongeveer een jaar op m'n huidige werkt zitten, maar ik denk niet dat ik collega's ga vragen.
Niemand hangt er zo hecht aan elkaar, en ik heb gewoon geen zin om die mensen te zien op mijn grote dag...
Velen ervan zouden komen uit "verplichting"... heb dan liever dat ze niet komen.
Bij een vriendin van me had ook 30 collega's uitgenodigd, en die hadden samen 280 euro (!!!) uitgelegd, hoe schandalig! Ze zei me ook dat ze NOOIT meer de collega's zou vragen.
Wij willen het sowieso klein houden (70 mensen eten), en vragen alleen maar de mensen die we er echt bijwilen, dat is natuurlijk een keuze die je maakt.

Groetjes & succes

Marieke
18-04-2009



liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik14-9-2008 10:07:47

Ik kom maar met een paar collega's goed echt goed overeen en ook m'n baas valt wel mee. Moest ik ze niet uitnodigen, zou dat in het verkeerde keelgat schieten, maar het zijn en blijven collega's en geen vrienden. Ik nodig enkel de mensen van 'den bureau' uit met partner (dat zijn 20 mensen in totaal) en ook enkel voor de receptie 's middags. Van 2 heb ik al gehoord dat ze niet komen, en voor de rest is er nog niet over gerept (terwijl ze ten laatste 11/9 iets moesten laten weten). Zo zie je maar!
Bovendien weet ik dat ze mij op werk nog redelijk 'serieus' vinden (terwijl ik dat privé zeker niet ben), en wij hebben juist zo'n zotte dingen voorzien voor ons avondfeest (een aparte openingsdans o.a. en ons feest is een verkleedfeest)... ik zou nog niet willen dat mijn collega's daar dan bij zijn!

Dan voor de rest: wij trouwen om 11u voor de wet, dan van 12 tot 13u30 receptie voor iedereen (wij zaten aan 300 genodigden, maar er komen er maar 235 naar de receptie), vervolgens minigolven met de dichtste familie (=46p) en daarna een 3-gangendiner. Om 20u komen wij aan in de feestzaal waar wij om 20u30 160 genodigden verwachten voor een trouwfuif met een uitgebreid dessertenbuffet.

Hopelijk vinden jullie een formule die goed bij jullie past!

Groetjes Liesbeth en Dirk
11/10/2008



liesbeth
11-10-2008
 Meld misbruik14-9-2008 10:11:27

oh ja, om het nog even over het 'geld' te hebben... bij ons wordt er bij een geboorte of trouw aan elke collega €5 gevraagd, da's dus aan de collega en niet aan diens partner... Mochten ze bij mij nu toch met 20-en komen, zouden we €50 kado krijgen... even terzijde

Liesbeth



Ilse
22-8-2009
 Meld misbruik14-9-2008 19:07:01

Iedereen alvast heel erg bedankt voor de tips! Ik heb nu een idee in mijn hoofd en we weten nu hoe we het gaan doen (oef): een diner met een dansfeest voor alle andere genodigden! Super idee van jullie.. Bedankt!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info