Nu Online
Momenteel zijn er 205 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

budget fotograaf

  6-9-2008 16:45:22
hoi allemaal,

even een budget-vraagje hier..Wij zijn vandaag gaan horen bij een fotograaf voor een prijsvoorstel en deze vraagt 1250 euro voor fotoreportage inc boek. Is dat veel/weinig/de marktprijs?

Hoeveel rekent de fotograaf bij jullie door en wat krijgen jullie ervoor?

Groetjes,
Tom en Ellen

tom
5-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1062


evy
1-3-2009
 Meld misbruik6-9-2008 17:03:54

Voor de fotograaf betaalden wij 700€. Hij was aanwezig vanaf het klaarmaken van de bruid tot na de openingsdans. In die prijs zit inbegrepen alle foto's op cd-rom in hoge resolutie + een (wij kozen digitaal) fotoalbum met 150 foto's.



Evelien
14-9-2009
 Meld misbruik6-9-2008 17:34:55

De prijs is sterk afhankelijk van de manier van foto's maken. Sommige fotografen blijven foto's maken op de oudere (volgens hen betere) klassieke manier. Anderen gaan voor volledig digitaal.
Een digitaal fotoboek (maw fotoboek waar niet echt foto's in geplakt worden, maar afgedrukt worden) is vaak tot 3 keer goedkoper dan een 'klassiek' fotoboek.

'k Denk dat je (van horen zeggen) op z'n kleine 1000 € mag rekenen.



Caroline
9-5-2009
 Meld misbruik6-9-2008 18:25:18

Wij betalen 450euro.
De fotograaf is aanwezig vanaf het klaarmaken thuis tot bij de start van het avondfeest (dus niet meer op het feest).
Wij krijgen een fotoboek met 80 foto's, 4 uitvergrotingen, een DVD met foto's en muziek, een DVD met alle foto's die er die dag gemaakt zijn.
Belangrijk bij een fotograaf is dat de stijl je aanspreekt. Dat + de prijs waren de voorwaarden dat wij voor onze fotograaf gekozen hebben.
Veel succes met je zoektocht!
Groetjes,
Caroline



Caroline
9-5-2009
 Meld misbruik6-9-2008 18:25:19

Wij betalen 450euro.
De fotograaf is aanwezig vanaf het klaarmaken thuis tot bij de start van het avondfeest (dus niet meer op het feest).
Wij krijgen een fotoboek met 80 foto's, 4 uitvergrotingen, een DVD met foto's en muziek, een DVD met alle foto's die er die dag gemaakt zijn.
Belangrijk bij een fotograaf is dat de stijl je aanspreekt. Dat + de prijs waren de voorwaarden dat wij voor onze fotograaf gekozen hebben.
Veel succes met je zoektocht!
Groetjes,
Caroline



Caroline
9-5-2009
 Meld misbruik6-9-2008 18:25:20

Wij betalen 450euro.
De fotograaf is aanwezig vanaf het klaarmaken thuis tot bij de start van het avondfeest (dus niet meer op het feest).
Wij krijgen een fotoboek met 80 foto's, 4 uitvergrotingen, een DVD met foto's en muziek, een DVD met alle foto's die er die dag gemaakt zijn.
Belangrijk bij een fotograaf is dat de stijl je aanspreekt. Dat + de prijs waren de voorwaarden dat wij voor onze fotograaf gekozen hebben.
Veel succes met je zoektocht!
Groetjes,
Caroline



Anja
25-4-2009
 Meld misbruik6-9-2008 18:47:28

Dag Ellen en Tom,

Wij betalen 1400 € voor reportage vanaf het klaarmaken van de bruid tot en met begin avondfeest, de wettelijke trouw (die op andere dag doorgaat) en een "klassiek" album (foto's ingeplakt op papier) met de foto's uit het album op CD in afdrukbare resolutie.

Onze fotograaf is een professionele, ik denk dat prijzen van minder dan 500 € sowieso amateur fotogafen zijn, maar ik kan me natuurlijk vergissen. We hebben ook met een aantal niet-professionele fotografen gesproken, maar ik vond dat je het verschil wel zag. Daarom niet in kwaliteit van foto's, maar wel in invalshoek en compositie. Het hangt er natuurlijk maar vanaf welke stijl je zoekt. Wij hebben zoveel mogelijk fotografen op één dag gesproken, en dat hielp echt wel bij het kiezen: dan kun je veel beter vergelijken vonden wij.

Veel succes !



Ellen
12-9-2009
 Meld misbruik6-9-2008 20:59:59

Wij betalen 500 euro voor 2 fotografen, die aanwezig zijn vanaf de kapper tot en met de receptie (tot max 21u30). Wij krijgen geen album, maar dat maak ik toch liever zelf. We krijgen alle foto's in hoge resolutie op cd-rom én een compilatie op dvd die ongeveer 20 minuutjes duurt met zelfgekozen muziek op de achtergrond. Leuk om dan nadien aan familie te tonen.
Groetjes,
Ellen



Erwin

 Meld misbruik7-9-2008 0:14:42

pas op met een album met een album te vergelijken er zijn ook digitale albums met echte foto's en dus niet zoals bij het kruidtvat of dergelijke zorg dat je het eindproduct kan vergelijken. je moet ook de hele dag met je fotograaf optrekken zorg dat het klikt.
rond de 400 euro zonder album en vanaf 650 met een album zijn start prijzen. duurder is niet noodzakelijker beter. neem je eigen smaak als norm. vraag ook meerdere albums te mogen zien en niet het toevallig goed gelukte. als je de formules van verschillende fotograven moet vergelijken wordt je wild de ene blijft zolang de andere geeft zovele foto's
bedenk eerst wat je zelf wilt en overleg dat met verschillende fotograven anders ga je nooit goed kunnen vergelijken. ,
groetjes Erwin
info@eluso.be



Lut

 Meld misbruik7-9-2008 9:21:26

Wij betalen € 1000 voor vanaf 10u-24u. We hebben daar geen album bij, maar álle foto's die getrokken worden op de dag (zo'n 400-tal) krijgen we bewerkt en foutjes weggewerkt op cd-rom. Zo kunnen we zelf onze album(s) maken via internet of zo. We kunnen er achteraf nog de 80 mooiste foto's uitzoeken en dan gaat onze fotograaf er een klassieke album nog van maken voor € 250, maar daar zijn we nog niet uit of we dat doen. Ik vond € 1000 al heel veel, maar vermits we echt alle foto's zullen krijgen, hebben we beslist van het toch maar te doen. Ik heb al koppels gehoord die € 400 en € 500 betaald hebben en wat ze dan later in de hand terugkrijgen van de fotograaf, is gewoon een album via internet gemaakt. Dan heb ik toch liever alle foto's.



kelly

 Meld misbruik7-9-2008 10:18:38

nog op zoek naar een fotograaf?
ben vorig jaar afestudeerd en heb reeds een 10tal huwelijken gedaan.
4uur fotograferen:
alle foto's bewerkt op cdrom
1vergroting(20x30cm)
10afdrukken(10x15cm)
komt op 275 euro
+verplaatsingskosten 0.30 cent/km

per bijkomend uur 35euro/uur

vraag vrijblijvend naar uw persoonlijke wensen!



Rebekka
26-11-2008
 Meld misbruik7-9-2008 12:22:07

Hallo
Wij betalen 1400 voor onze fotograaf. Zijn manier van fotagraferen stond ons onmiddellijk aan in vergelijking met andere. Hij blijft tot en met de eerste receptie. Voor die prijs hebben we een ingebonden boek met 100 tal foto's.
Groetjes,
Rebekka



Kimberley

 Meld misbruik10-9-2008 12:32:48

Kelly,

Kan je je gegevens eens naar mij doormailen: kimberleydepoorter@hotmail.com ?

Alvast bedankt!
Groeten,
Kimberley



Kimberley

 Meld misbruik10-9-2008 12:33:55

Caroline,

Kun je mij de gegevens van jullie fotograaf eens doorsturen?

Alvast bedankt!

Groeten,
Kimberley



Kimberley

 Meld misbruik10-9-2008 12:34:38

Caroline,

Hierbij mijn emailadres (was ik vergeten) : kimberleydepoorter@hotmail.com.

Bedankt!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...