Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

my wedding from hell

  2-9-2008 10:28:57
Hallo,

Wij zijn vandaag 25 dagen getrouwd, en ik kom hier regelmatig verslagjes lezen over hoe perfect iedereens dag verlopen is. Ik wou dat ik ook zo’n verslagje kon schrijven.

Mijn dag was echter alles behalve perfect.

Wij kozen voor feestzaal mimosa in Eeklo, het eerste contact met de maitre d’hotel verliep al stroef. Ik had al in een jaar geen contact met mijn vader, mijn vriend had zijn vader al in 18 jaar niet meer gezien. Maar de baas eiste praktisch dat we hen vragen omdat ‘dit zo hoort!’, onze ouders moesten er ook bij zijn om de menu te bespreken. Wij wouden dit niet, wij betaalden het feest dus waarom moesten onze ouders inzeg hebben? Onze moeders dachten er ook zo over, maar om de lieve vrede te bewaren, zijn onze moeders toch meegekomen.
Toen hadden we eigenlijk moeten afbellen, maar we hadden al goede dingen gehoord over mimosa, het eten is er ook altijd lekker, dus ja…

Toen we het menu gingen bespreken, was het de kokkin, vrouw van de baas. Ze was heel vriendelijk en alles was mogelijk: vegetarische menu’s voor de vegetariërs, U-vormige tafel, alles was geen probleem. De menu was gekozen, we zouden de kleine zaal hebben. Geen probleem, we waren met niet zoveel en de kleinste zaal was een mooie zaal, de middelste zaal vond ik enorm lelijk, was volledig in hout, de grootste was de mooiste zaal, maar we wisten dat we die nooit konden krijgen.

De weken gingen voorbij…

Doordat mijn schoonmoeder in een rolstoel zit, wou ze een verzorgster meenemen, geen probleem, ze wouden haar dochter ook vragen, dat was een goede vriendin van mijn schoonbroer, dus ja we gingen ermee akkoord. Dan wouden ze ineens ook de nieuwe vriend van de verzorgster en diens dochter meevragen. Dat wouden wij niet, het is tenslotte onze trouw, al die vreemde mensen aan mijn eretafel en daarbij moeten we 100 euro per persoon betalen. Dus die 2 extra personen wouden we niet en daar was mijn schoonmoeder niet al te blij mee.

Mijn zus was mijn getuige, ik had haar gevraagd om mee te gaan met mij voor mijn trouwkleed en tevens ook haar kleed te kopen. Maar ze kon niet. Ze is dan met mijn moeder zelf hun kleren gaan kiezen, mij niet gevraagd en het was een ramp!
Mijn moeder had een fushia kleed gekocht, die te groot was. Mijn zus had een heel speciaal kleed, dat ik niet zo mooi vond.

Mijn schoonmoeder en schoonvader zijn al 23 jaar gescheiden en hadden elkaar al 18 jaar niet meer gezien. Mijn man heeft zijn vader teruggevonden en het klikte heel goed, zodus wouden wij mijn schoonvader uitnodigen op het feest. De trouw was vrijdag, in beperkte kring, mijn schoonmoeder was de getuige van mijn man. Daarom mocht mijn schoonvader niet op de wettelijke trouw aanwezig zijn, dus ook mijn schoonzusje van 4 jaar niet, die ik graag als bruidsmeisje had gewenst, maar dat kon dus niet.

Toen we de tafelzetting gingen afgeven in de feestzaal, was het ineens niet meer in orde dat we een u-vormige tafel gingen nemen. Meneer vond dat dit niet kon gedaan worden, en we moesten de tafelverdeling opnieuw doen, in 1 dag tijd. Het was heel moeilijk, verschillende karakters die absoluut niet samengaan, ruzies in de familie. Mijn schoonmoeder hadden we aan de eretafel tegenover ons gezet. Zodat ze mijn schoonvader niet moest zien zitten. Maar dat mocht niet van de maitre d’hotel, ze moest naast mijn man zitten omdat ze anders het feest niet volledig zou meemaken.

Dus ja alles verandert…

Een dag voor onze trouw belt mijn vriend om af te spreken om haar te gaan halen, ze zit namelijk in een rolstoel! Zegt ze doodleuk dat ze er niet kan bij zijn die vrijdag – ze was getuige!!!! Ik was woedend. Gelukkig heeft mijn man zijn vader kunnen vragen, maar had ze eerder gezegd dat ze er niet kon bij zijn (omdat ze het niet zou aankunnen) dan had ik mijn bruidsmeisje gehad!!!
Mijn schoonbroer ging wel meekomen, maar die wou al om 2 uur thuis zijn om bij een vriend te helpen verhuizen. Dat zou betekenen dat mijn man in het midden van het feestje thuis, zou moeten vertrekken om mijn schoonbroer naar Eeklo te voeren. Ik heb dit geweigerd, waardoor mijn schoonbroer met tegenzin op het feestje zat, wachtend om naar huis te kunnen.

Mijn bruidsmeisje, kindje van een jaar, enigste bruidskindje, was ziek, zat met een oorontsteking waardoor ze heel de tijd aan het wenen was. We hebben geen enkele foto met haar waar ze niet op weent.

We hadden paard en kar gehuurd, die zou ons naar het stadhuis in Gent brengen en dan nog een ritje van 2 uur door Gent. De week voor de trouw, mail ik hen nog om te vragen of het gelukt is om een route uit te stippelen… Geen probleem zeiden ze. De dag ervoor gingen ze nog gaan rondkijken.
Toen het zover was en we vertrokken naar het stadhuis, reden ze al verkeerd! Na de trouw reden ze terug naar huis! Ik vroeg hen om het extra tochtje en ze hebben een tochtje gemaakt in de buurt waar wij wonen,geen al te mooie buurt, met muziek van Bart Kaël!!!, dit heeft ons 500 euro gekost!

De dag erna was het ons feest, toen ik daar aankwam begon ik al te flippen. Zonder dat ik iets gehoord had van de feestzaal hadden ze onze zaal veranderd. We kregen de middenste zaal met de lelijke houten muren en gigantisch lelijke schilderijen.
Op de receptie zijn 5 mensen niet gekomen die niet hadden afgebeld. En er kwamen 3 mensen die hadden afgebeld en dan ineens wouden blijven eten, ik heb dan nog kunnen regelen dat er stoelen werden bijgezet. De maitre d’hotel liep praktisch constant achter mijn gat om te zeggen wat we moesten doen, wanneer en waar we moesten staan, heel opdringerig. We hadden onze kado’s op een tafel gezet, en zonder ons medeweten hebben ze alles verplaatst.
Het begon tijdens de receptie te regenen waardoor de receptie naar binnen werd verplaatst, in de feestzaal. Iedereen zag de tafels al, en er liepen al mensen rond met onze menu’s, ik kon het niet verdragen, er gingen al mensen aan de tafels zitten, waarom dat men dat niet kon afschermen!

Mijn schoonmoeder begon tijdens het voorgerecht ineens te wenen, omdat ze haar ex-man zag. Plezant hoor een blijtende schoonmoeder aan uw tafel. Tijdens het hoofd menu is ze het dan afgestapt, met haar verzorgster en diens dochter die we perse moesten uitnodigen, en met mijn schoonbroer. Ik heb mijn schoonbroer nog gesmeekt om te blijven, omdat het het huwelijksfeest is van zijn broer. Maar hij wou niet blijven omdat hij daar zogezegd niemand kenden, maar er zat nog een tafel van 10 familieleden van hem. Ze zijn dus om 21 u vertrokken en ik zat met een half lege eretafel. Ik zat te wenen op mijn eigen trouwfeest! We zijn trouwens volledig blijven doorbetalen voor hen.

De bruidstaart was besproken en zou een biscuit met slagroom en fruit worden, helaas werd het een chocoladetaart en ik eet dat niet graag. De taart was om 22u, daarna was er nog een kaas en fruitbuffet. In tegenstelling tot de rest van het eten dat heel snel na elkaar kwam, bleef het buffet lang op zich wachten. Het kwam pas om half 1, toen de meeste mensen al vertrokken waren. En toch hebben ze voor het klein buffetje 250 euro aangerekend.

We kregen de rekening thuis, ze wouden perse dat we cash betaalden. Op die rekening stond geen logo, geen rekeningnummer, niets. Ik heb hen gevraagd om toch te mogen storten op het rekeningnummer. Dan hebben ze toch de btw-bon moeten opsturen, anders hadden ze 6000 euro in het zwart verdiend. Het was gewoon schandalig.

Ik heb bijna niets dan negatieve herinneringen aan mijn trouwfeest.

Het grofste van al, is dan nog dat we nu 25 dagen verder zijn en we nog altijd geen cadeau gekregen hebben van mijn schoonmoeder, zelf geen kaartje. Ze is weggegaan die dag en heeft tegen mijn man gezegd dat ze de dag erna nog ging bellen, maar het heeft meer dan een week geduurd voor dat we iets van haar hoorden. En wat we dan hoorden: “cola, Fanta, aardappelen”, haar boodschappenlijstje dat mijn man moest gaan halen. Ik was woedend, maar mijn man heeft het haar ondertussen al vergeven.

Dit was mijn trouwdag! Waar ik nog lang slechte herinneringen ga aan hebben. Verleden week zaterdag zagen we een ander trouwfeest en ik begon te wenen. Mijn trouwfeest was niet hoe ik het wou, en ik zal het nooit meer kunnen overdoen. We zullen nooit meer in die belangstelling staan en daar moet ik nu mee leren leven. Dit was het dan…

nathalie
8-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1471


Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik2-9-2008 10:46:29

Nathalie,

ik vind het echt jammer voor jou dat je niet het feest hebt gekregen dat je wou. Familiekwesties zijn niet evident...
Laat het niet te veel aan je hart komen. Het belangrijkste is dat jullie getrouwd zijn en als man en vrouw verder door het leven gaan.




Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik2-9-2008 11:28:21

Hey Nathalie,

Ik voel enorm met je mee! Echt waar!! Momenteel hebben al die nare herinneringen de bovenhand en vergeet je zo de mooie momenten. Porbeer echter enkel aan het mooie te denken: het moment dat je mekaar het ja-woord hebt gegeven bijvoorbeeld, of het moment dat jullie mekaar voor het eerst zagen. Er zullen ongetwijfeld meer momenten zijn waarvan je achteraf zal zeggen dat ze ook toch wel bijzonder waren. En misschien is dit een les voor feestjes in de toekomst: nodig enkel mensen uit die jullie er GRAAG bij hebben en geen mensen die je zogezegd móet uitnodigen. Mijn vriend zijn grootouders hebben ook afgezegd voor onze trouw nu zaterdag en eigenlijk zijn we daar niet kwaad om. Ze zouden toch alleen maar roet in het eten strooien.
Jullie zijn nu getrouwd en vaanf nu is het jullie met z'n tweetjes! Je kan je huwelijk inderdaad niet meer overdoen maar je hebt nog een prachtig huwelijksleven voor je. Maak daar het beste van!

Vele groetjes van Katleen



Sofie
13-9-2008
 Meld misbruik2-9-2008 11:40:54

Hey,

K voel echt mee met je hoor, dat moet rot zijn, da s echt het worst case senario. Jong, laat het niet teveel aan je hart komen... Moest ik in jouw plaats zijn, ik zou er serieus mijn conclusies uittrekken...

Van de feestzaal heb ik nog negatieve reacties gehoord... Ik woon in Eeklo en ging zeker mijn feest ginder niet doen... Maar toch, het moet echt niet prettig zijn...

Ik zou zeggen geniet van je man en een mooie toekomst samen...

Sofie



Stefanie
20-9-2008
 Meld misbruik2-9-2008 12:42:25

Hoi Nathalie,

Wij hebben zowat last-minute beslist om te trouwen en kozen ook voor Mimosa omdat het dichtbij was en 1 van de weinige zalen die nog vrij was. Eigenlijk was de commentaar over Mimosa die ik tot nu toe hoorde alleen maar positief.

Ik moet wel zeggen dat die vrouw aangenamer is in de omgang dan die man, zij is spontaner. Zij heeft geregeld dat we de tuin krijgen voor de receptie, maar het is afwachten of dat wel zo zal zijn, al zet ik anders mijn ceremoniemeester in om dat te regelen.

Ik vind het wel heel raar dat hij zich moeide met familiekwesties, ok dat hij alles volgens etiquette wil doen maar zo`n dingen kan hij toch niet verwachten?

Wij hebben dezelfde zaal als die van jou. Die grote mooie zaal was al bezet, maar ja, ik vind het belangrijker als de sfeer en het eten in orde is, dan dat de zaal er mooi uitziet en het voor de rest op niets trekt. Ik wou trouwen op het Kasteel van Wippelgem, maar dat sluit op 1/10 zijn deuren. Om dat risico te nemen (we trouwen 20/9) vond ik het niet waard...

Over dat cash betalen, dat heeft hij ons wel al op voorhand gezegd dus ik vind het raar dat jullie dat niet wisten. Het is niet zo dat hij heel dat feest in het zwart regelt, dat kan gewoonweg niet. Wat wel zo is, is dat jullie de mogelijkheid hadden om op die manier een deel in het zwart te regelen, waardoor het financieel voor jullie ook een paar honderd euro scheelde.

Ik vind het jammer voor je dat je dag zo in mineur eindigde. Ik kijk heel erg uit naar onze dag, zeker nu we met 3 voor het altaar zullen staan. Het is in elke familie wat, maar het is zonde dat ze zich niet als volwassen mensen konden gedragen...

Ik ga opletten met de vriendin van mijn broer. Onze kant van de familie is niet interessant genoeg en zaterdag gaat ze niet mee op mijn vrijgezellenavond. Ze moet naar een babbyborrel van een dochter van kenissen van haar ouders... Naar ons trouwfeest kan ze wonder boven wonder wel komen. Geen probleem hoor, maar als ze de boel verziekt (en dat spijt me eerg voor mijn broer dan), dan hebben mijn vriend en ik besloten dat we haar vragen om weg te gaan. Het is onze dag en inderdaad je trouwt maar 1 keer.

Ik hoop dat je toch nog aan de mooie dingen kan terugdenken en anders binnen 10 jaar jullie geloften nog eens opnieuw doen? Of een mooie 2de huwelijksreis maken?



Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik2-9-2008 12:46:16

Hoi Nathalie,

Ik vind het echt verschrikkelijk wat op jouw feest gebeurd is. Ik heb je berichtje over je schoonmoeder een tijdje terug ook al gelezen. Het is het huwelijk van haar zoon en dat ze dan geen moeite voor die éne dag kan doen vind ik erg. Ik kan aannemen dat het niet gemakkelijk is na zo'n tijd je ex-man terug te zien. Begrijp dit heel goed. Maar om voor die reden zulke streken op het huwelijk uit te halen vind ik erover. Ik vind dat ze daarover had moeten praten met jullie voor het huwelijk. Als je eens wist hoeveel er opgelost kan worden door gewoon met elkaar te praten...
Dat van de feestzaal is nog erger. Die mensen had ik toch wel deftig mijn gedacht gezegd! Het is jouw huwelijk en niet dat van hem. Het enige waarom je hem nodig hebt is om de zaal (die je gereserveer hebt!) in orde te brengen. Wat hij gedaan heeft vind ik erg onbeleefd.
En het ergste is nog dat jullie met een bittere smaak overblijven... Misschien is het wel zo dat je je conclusies eruit moet trekken, maarja, jullie huwelijk is over en het komt niet meer terug. Probeer toch de mooie momenten te blijven onthouden zoals Kathleen zegt. Trek je aan elkaar op. Tenslotte huw je omdat je elkaar graag ziet en met elkaar een leven wil opbouwen. Jullie tweetjes... (met een mooi gezinnetje misschien :-))
Geniet van je getrouwde leven, het is al zo kort.

Groetjes,
Sarah



nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik2-9-2008 13:02:06

hallo Stefanie,

bij ons heeft hij niets voorgesteld van voordelige prijs. Wij dachten dat eerst ook, maar de prijs om cash te betalen of storten op de rekening was compleet hetzelfde.

Het eten was wel redelijk goed

alleen op de receptie heb ik maar 1 hapje kunnen eten. Ik had hen gezegd dat ik geen vis eet, maar op de receptie waren het allemaal vishapjes.



annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik2-9-2008 13:33:59

Lieve Nathalie,
Ik vind het erg jammer wat er op -wat een superleuke dag moest worden- je huwelijksdag allemaal gebeurt is.
Ikzelf ben afkomstig van Eeklo (woon nu in Limburg) en heb zoals de meesten ook nog geen slecht woord gehoord over de Mimosa. Nu, ik ber er ondertussen al 10 jaar weg hé...
Wat die familiekwesties betreft, het is idd niet altijd simpel, troost je, je bent hierin niet alleen en ik kan ervan meespreken.
Omdat dit de mooiste dag van je leven moet zijn hoop ik dat jouw verhaal een grote tip is voor koppels die in hetzefde schuitje zitten.
Ikzelf heb nog zitten janken omdat de familie hier echt niet is wat het moet zijn en jou verhaal heeft bij mij een knop doen omdraaien.
Voor de wet zijn onze families welkom maar ons huwelijk volgend jaar in het buitenland zal zonder moeten doorgaan, nu moet ik zeggen dat dat ook niet makkelijk is om mee te delen, maar enfin, nu over jou.
Ik hoop dat je van die dag toch prachtige foto's hebt overgehouden enne... 't Is maar een wilde gok, maar omdat je gehuwd bent met mag ik veronderstellen een kerel waarop je kunt bouwen zijn jullie misschien sterk genoeg om een tweede huwelijk te doen???
Nee, ik jaag je geen geld uit je zakken... maar wat dacht je van het programma 'de trouw die ik (niet) wou???
Het proberen waard niet??




nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik2-9-2008 14:42:43

hallo,
de trouw die ik niet wou... dan moet ik dit openbaar maken en op tv, dan ga ik heel wat mensen kwetsen.

Ik heb mijn man gevraagd om volgend jaar voor de kerk te trouwen, maar hij ziet dit niet zitten. Een 2de keer is niet meer speciaal zegt hij.



Ann
27-9-2008
 Meld misbruik2-9-2008 15:59:09

Hé,

Echt erg om dit te horen. Het is verschrikkelijk. Bij ons zijn de familieruzies ook niet weg te denken. Sommige problemen hebben we gelukkig vooraf kunnen uitpraten.
Maar ik heb er eens over nagedacht en misschien kan je thuis of in een zaaltje met je beste vrienden (en de familie waar je geen problemen mee hebt) samen eten of een fuif geven en dan je trouwkleren terug aandoen om het een tweede keer goed te vieren. Dat hoeft helemaal niet duur te zijn.

Ann
27/09/2008



Nele
10-10-2009
 Meld misbruik2-9-2008 17:34:45

Dag Nathalie,

Ik kan begrijpen dat dit echt verschrikkelijk was! Bij het lezen van je bericht kreeg ik zelf bijna tranen in mijn ogen...
Voorlopig zijn er bij ons nog geen familiekwesties, en ik hoop dat dat niet gebeurt ook.

Maar ik wens je nu heel veel geluk bij de rest van jullie huwelijk! Geniet van elkaar, da's uiteindelijk toch het belangrijkste he!

Liefs
Nele



evy
1-3-2009
 Meld misbruik2-9-2008 18:35:38

Jee, meid, ik heb hier de tranen in mijn ogen! Wat een verschrikkelijk gevoel moet je wel niet hebben...

Je zegt: de trouw die ik niet wou... dan moet ik dit openbaar maken en op tv, dan ga ik heel wat mensen kwetsen.

Je denkt weer teveel aan anderen ipv jezelf. hoeveel mensen hebben jou(jullie) gekwetst tijdens de voorbereidingen en de dag zelf???

Ik zou zeggen: doe alles nog eens over, huur een zaaltje, trek je kleedje nog eens aan en fuif er eens lekker op los!



Rebekka
26-11-2008
 Meld misbruik2-9-2008 21:58:55

Ochère, ik heb het ook moeilijk gehad om gans je verhaal te lezen zeg! Wat kunnen mensen zich toch egoïstisch gedragen.. moeilijk om te begrijpen.
Ik hoop dat je steun kan vinden in jouw familie, dichte vrienden.... Je hart luchten en erover praten is al een halve last.
Probeer vast te houden aan de mooie momenten die je had, probeer die slechte los te laten.
Persoonlijk zou ik ook een manier zoeken om toch dat triestig gevoel te compenseren, met inderdaad een intiem klein feestje met de mensen waarvan je weet die geen problemen zullen veroorzaken. Als je dit echt wilt, zal je man misschien wel bijdraaien om toch dat goeie gevoel terug te winnen.
Rebekka



Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik10-9-2008 16:55:42

pffft, amai, what a hell!
Nee zo'n trouwfeest wens je niemand toe en dan zéker al niet jezelf :(.
Ik heb je verhaal ook met kiekevel en tranen in de ogen gelezen en vind het spijtig dat het zo is moeten lopen.

Zijn jullie op huwelijksreis geweest ofzo om alles even te laten bezinken?
Hopelijk kunnen jullie er toch van genieten met 2, en misschien kan je bvb in het buitenland je trouw met jullie 2tjes overdoen...Of inderdaad gewoon een klein intiem feestje.

Hopelijk voel je je snel weer gelukkig!

sterkte!

Cindy
www.kenencindy.bruiloftsite.nl



nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik10-9-2008 21:45:55

geen huwelijksreis want er was geen geld voor.

ik hoop dit nu snel achter mij te kunnen laten


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...