Nu Online
Momenteel zijn er 30 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

suiteproblemen

  31-8-2008 16:07:42
Ik lig met iets op mijn lever...Mijn mama is 4,5 jaar geleden gestorven en nu mijn grote dag eraan komt, mis ik haar (haast onmogelijk) nog meer. Mijn vader heeft sinds 2 jaar een nieuwe vriendin die hij heel graag ziet en daarvoor ben ik ook heel blij, alleen... voelt het zo raar als ik eraan denk dat zij op die dag als mijn 'moeder' gaat fungeren (bij onthaal in de zaal - in de suite van de kerk). Begrijp me niet verkeerd, we komen goed overeen maar toch kan zij mijn moeder zeker niet vervangen. Temeer omdat mijn mama heel sociaal was en het ook heel belangrijk vond om mij bepaalde waarden in het leven mee te geven. De vriendin van mijn pa is helemaal anders en heeft een totaal ander taalgebruik dan wij. (vulgair/plat) Waar mijn mama mij geleerd heeft om vriendelijk en 'deftig' te zijn en een bepaald 'woordgebruik' niet te hanteren (plat taalgebruik), lijkt mijn pa's vriendin enkel maar dat te kennen. Ik wil ook niet hautain zijn, want ik ben zeker zo niet (voel mij zelfs een beetje schuldig voor dit gevoel), maar ik wil natuurlijk dat deze dag heel speciaal wordt en vlekkeloos verloopt want trouwen doe je toch maar eens in je leven.Mijn papa ziet mij doodgraag maar is enorm verknocht aan zijn vriendin en lijkt haar toch steeds voor te trekken.Ik zou mijn vader er natuurlijk heel graag bijhebben die dag, maar ik vrees dat als ik aan zijn vriendin ga vragen om een bepaalde suitekleding te dragen (die zij niet gewoon is en niet wil dragen) ze er niet wil aan meedoen en als ik zou insisteren, mijn vader voor haar zal kiezen en hij er de dag zelfs niet bij zal zijn, hoe erg dat ook mag klinken.Aan de andere kant hebben we een zaal geboekt die klassevol is en goed aangeschreven staat en mijn toekomstige schoonouders staan er dan ook op dat alles in dezelfde stijl verloopt.Mijn schoonmoeder opperde dat als zij in lange suitekledij wenst te gaan, ze dat ook verwacht van mijn pa's vriendin en haar niet in gewone vrijetijdskledij of korte suite wil zien. Mijn pa's vriendin moet zich maar aanpassen, want zij is mijn échte moeder niet... Ook voor het onthaal aan de receptie weten we niet wat we moeten doen. Staat mijn pa's vriendin bij het onthaal naast mijn pa (fungerend als mijn moeder) of wordt dit niet gedaan? Ik vrees dat als ik enkel mijn pa vraag, hij hierop zal afketsen en er niemand zal staan voor mij.Dit maakt het allemaal zo ingewikkeld en ik word er onzeker van.Mijn vader's keuze van vriendin ligt geheel aan hem, maar ergens schaam ik mij toch voor haar. Bovendien is er ook nog een grote afstand (letterlijk) tussen mijn papa's woonplaats en die van ons.Ik denk dat als ik graag alles tot in de puntjes juist wil hebben, zij gaan afhaken en zover niet gaan willen komen.Hoe zouden jullie hiermee omgaan?Bedankt voor jullie ernstige reacties.

Christina
30-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 899


Wendy
13-9-2008
 Meld misbruik31-8-2008 18:27:05

Hallo,

Wat jammer zeg deze situatie.
Ik zou toch eens proberen goed met je papa erover te praten...
En de afstand moet toch te overbruggen zijn. Mijn toekomstige schoonouders wonen 150 km van ons vandaag en zijn al boven de 70 jaar. Dus dit moet toch lukken, probeer wel een bed en breakfast of hotelletje voor hun te boeken

sterkte ermee
wendy en patrick
13/09/08
http://wendy-en-patrick.bruiloftsite.nl/index.php



Kim
16-8-2008
 Meld misbruik31-8-2008 19:13:35

Beste Christina,

Wij zijn net 2 weken getrouwd en we hebben ook enkele gelijkaardige suiteproblemen gekend. De papa van mijn man is enkele jaren geleden ook gestorven en we hebben daardoor ook oneensheid gehad over wie wel en niet in de suite en wie met wie zou binnengaan etc. Omdat de discussies een beetje oploopten, hebben we iedereen samen geroepen en uitgelegd wat wij als koppel zouden apprecieren en of ze dit voor onze dag konden doen. Identiek met de suitekledij. Het is uiteindelijk jullie dag en de mensen om jullie heen mogen ook een beetje moeite doen voor jullie zoals jullie uiteindelijk ook doen als jullie naar feestjes van hun gaan. Een huwelijk organiseren is heel leuk, maar zorgt soms ook voor wat strubbelingen. Ons motto was: het is onze dag! Je kan nooit voor iedereen goed doen.

Veel succes en goede moed!
Kim



Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik1-9-2008 9:45:14

Ik zit in dezelfde situatie: mijn moeder is 4 jaar geleden overleden en mijn vader heeft sinds 2 jaar een nieuwe vriendin. Zij mag van mij mee in de suite lopen, uit respect voor mijn vader vind ik dit maar normaal. Uiteindelijk: ik ken haar niet supergoed, maar heb ook geen problemen met haar en voor hem is zij heel belangrijk. Handjes schudden gaan wij niet doen, maar moesten we het gedaan hebben zou ik haar niet mee in de rij laten staan. Da's toch nog altijd voor de 'echte' ouders he? Qua kledij maak ik hier allemaal geen problemen van! Ik vind niet dat je mensen kan verplichten om dure suitekledij te kopen. Als ze netjes gekleed zijn is dit goed voor mij, of dit nu in het lang, kort, rood of geel is...doet er niet toe! En denk er eerst goed over na voor je voor zo'n in feite banaal detail oneenigheid creeert met je vader, zou jammer zijn denk ik?!



Mieke
30-8-2008
 Meld misbruik1-9-2008 10:08:58

Wij zijn zaterdag getrouwd en hebben ook lang over bepaalde dingen meoten andenken. Mijn mama is ongeveer drie jaar geleden gestorven, maar er is momenteel nog niemand nieuw in mijn papa's leven. Mijn man en ik zijn samen de kerk ingestapt, ook omdat we het gemis er niet extra op wilden leggen. Mijn papa is met zijn grootste kleindochter (17j) die ook alleen is in de suite gegaan. Handjes schudden hebben wij enkel als koppel gedaan zodat de ouders zich konden ontfermen over onze gasten éénmaal ze binnen waren. ook wat de kledij betreft vind ik persoonlijk niet dat je iemand kan verplichten om dure kledij voor juist één dag te kopen, maar das dan wer een erg persoonlijke mening. Iedereen was heel erg mooi en netjes in onze suite. Geen suitekledij, maar wél de juiste feestkledij!
Overleg eens met je aanstaande en roep je pap én vriendin er nadien bij en leg bepaalde dingen uit. Het is beter om een uitleg vooraf te doen over eht waarom dan dat er op de dag zelf dingen zouden gebeuren die later blijven hangen en onherroepelijk zouden zijn. Dat is het niet waard, geloof me.



Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik1-9-2008 10:25:51

Dag Christina,

Inderdaad kan een goed gesprek opheldering brengen.
Veel hangt uiteraard af hoe goed je er een gesprek mee kan voeren.
Een tussenoplossing zou zijn dat jullie als koppel de "ontvangst" doen en jullie ouders en partner van uw vader bij de gasten rondlopen.
Wat willen jullie zelf ?
Hecht je er blang aan dat de klassieke ontvangst er is, of maakt dat niet uit? Als je dat eerst voor jullie zelf kunnen uitmaken vinden jullie mss wel de geschikte oplossing.
Ik persoonlijk hou van traditie, dus persoonlijk ga ik voor de klassieke "ontvangst". Wat niet wil zeggen dat iedereen dat zo moet doen, maar als je vanuit je eigen voorkeur vertrekt kan je bepaalde dingen mss meer sturn zonder dat de rest hun uitgesproken mening kan lanceren.
Voor onze trouw heb ik geen eisen, maar heb wel al duidelijk laten vallen dat ik zo veel mogelijk wil aanleunen bij het traditionele en dat dan in combinatie met ieders persoonlijkheid.

Misschien kan je aan de vriendin van je vader voorstellen om er samen een uitstap van te maken als zij haar kledij gaat zoeken.
Er is echt wel betaalbare suitekledij te vinden.
Stel het haar ook voor als een uitstap en niet dat je controle wil over haar keuze.
Een goede gelegenheid om mekaar wat beter te leren kennen en misschien komt zij soms wat "platter" over, maar een dagje samen uit kan voor jou mss opheldering bieden.
Jij kan haar wat proberen te sturen in de kledingkeuze en zij kan jou mss een ander kijk geven.
Zo te lezen is het alleszins geen tang, dus zal ze die "toenadering" mss best wel apprecieren.
Zij zal zelf ook wel beseffen dat ze je ma niet kan vervangen en mss heeft zij het daar ook moeilijk mee en weet ze zelf niet goed wat je wel en niet van haar verwacht.

Groetjes


Sofie



Kim
10-8-2008
 Meld misbruik18-9-2008 15:45:43

Hallo Christina,

het is erg om het te zeggen, maar toch heb ik een beetje hetzelfde probleem, maar ik schaam me echt wel om dat zo te zeggen...mijn papa is 5.5jaar geleden gestorven en hij was echt mijn beste vriend. Altijd al als ik een film zag waarin getrouwd werd, zat ik te wenen, want het zal nooit mijn papa zijn die mij weggeeft...nu we zelf gaan trouwen, lig ik hier echt wakker van. Ik weet echt niet hoe het te regelen...de vriend van mijn mama is best lief, maar het blijft gewoon "anders". Ik wil geen lelijke dingen zeggen over hem, maar ik weet niet wat ermee te doen.
Ik heb er al over nagedacht om misschien mijn mama bijvoorbeeld mij te laten weggeven, maar ik weet niet of ik dat wel kan doen tegenover hem, en ook omdat mama het wel wat van mij verwacht precies dat hij dat mag doen...ik weet het allemaal niet meer...

Groetjes en veel sterkte,
Kimmeke
ps: als je eens wil mailen, kan ik je mijn emailadres wel eens geven
Hoe ga jij eigenlijk om met het verlies van je mama? Hoewel het bij mij ook al een aantal jaar geleden is, vind ik toch geen manier om er mee om te gaan, het doet precies gewoon nog evenveel pijn...



Christina
30-5-2009
 Meld misbruik22-9-2008 21:26:43

Hoi Kim,
het is normaal hoor dat je je zo voelt ! Mijn papa kan mij nog weggeven, maar mijn mama was ook als een hartsvriendin voor mij en hoewel ik goed met papa kan opschieten is het toch helemaal anders. Het zou leuk zijn als je je email adres doorgeeft, dan kunnen we s goed praten hé.
Groetjes



Kim
10-8-2008
 Meld misbruik24-9-2008 14:49:39

hallo christina,

mijn emailadres is fjitje@yahoo.com

Groetjes en tot gauw!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...