Nu Online
Momenteel zijn er 168 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Info trouwen in Italië

  30-8-2008 14:18:30
Hallo iedereen;

Volgende zomer willen mijn vriend en ik trouwen in het buitenland, nl italië.

Hoe begin je aan zoiets?
En hoe zit het met de paperassen?
We zouden het liefst alles zelf regelen dus niet via een reisbureau


Kan iemand mij informatie bezorgen of eventuele websites

Merciekes

gaetane
1-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 1086


chrisje
10-9-2008
 Meld misbruik30-8-2008 21:31:20

Hallo Gaetane, wij trouwen volgende week in Griekenland,je schrijft een mail naar de ambassade van Italië, daar geven ze je door wat je zoal moet doen, maar het is wel de bedoeling dat je ook eens op voorhand naar je plekje van keuze gaat in Italië, want in elke regio kunnen de vereiste papieren verschillen, het is ook aangewezen dat je er iemand kent die eventueel iets kan regelen voor jullie, bij ons moesten we deze week een aankondiging plaatsen in een Griekse regionale krant, dus hadden we die persoon niet gehad, moest iemand van ons speciaal naar daar om dat te doen, wel duur,hé! Meestal vragen ze een geboorteakte en een goedkeuring van de ambassade in Italië, je moet ook alles laten legaliseren, in Brussel, dat kost 15 euro per blad,dan ga je naar een beëdigd vertaler, je kan hiervan een lijst krijgen bij het parket van eerste aanleg, vertalingen kosten ong. 15 euro per blad, en dan moet je naar de ambassade in Brussel, daar krijg je een stempel en dan kan je alles opsturen naar de ambassade in Italië, daar geven ze dan hun goedkeuring en dat moet je allemaal meenemen naar Italië als je trouwt. Bij ons kost alles 200 euro, maar we wilden dit eerst via een bureau doen en die vroegen 750 euro voor de vertalingen en 1250 euro voor hun onkosten, een echte schande, als je alles zelf doet heb je er ook de voldoening van, vind ik. Begin er vroeg mee, toch wel 4 maand op voorhand, want het vergt toch wat tijd tussen alle stappen door, je moet op de vertaler wachten, dan moet je op de ambassade wechten voor ze alles terugsturen, misschien komt er een feestdag tussen...
Ik wens jullie veel succes toe, en laat je hier vooral niet door afschrikken, het is de moeite waard!!



annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik2-9-2008 15:09:44

Hoi Gaetane,
Wij trouwen in augustus 2009 ook in Italië. Hopelijk in een dorpje nabij Pisa.
Een kennis van ons heeft een vriendin daar (zij heeft een vakantie villa) en daar trekken we eind oktober naartoe.
Ook ik heb veel gezocht, maar ook veel gevonden!!! En via deze site een meisje leren kennen die hetzelfde zal doen.
Ik was ook niet voor een huwlijksplanner maar ben nu al zenuwachtig voor de timeplanning de dag zelf. Zoals je weet kunnen italianen stiptheid anders interpreteren.
Doe eerst en vooral eens wat indrukken op op bepaalde site's van wedding planners voor italie.
google maar en dan vind je d'r zeker.
Daar vind je al wat ideetjes van hoe je dag eruit kan zien.
Wij hebben het alvast aan onze vrienden laten weten zodat ook zij voorbereid zijn op niet 1 dag feest maar toch wel 2 overnachtingen en 3 dagen plezier.
Uiteindelijk heb ik contact opgenomen met Inge Vander Kraan van www.trouweninitalie.nl
Haar site sprak mij het meeste aan en van een andere kreeg ik na 3 aanvragen toch niks terug.
Zij daarentegen reageerde meteen.
Je kan haar je ideeën voorleggen, want ze hoeft niet perse alles te regelen.
Ik zou willen dat ze bvb de traiteur, vervoer en muziek regelt...
Enfin, het is echt te veel om op te noemen, maar dat is een feest regelen hier ook...
Ik zou alvast familie en vrienden op de hoogte brengen en op zoek gaan naar een lokatie voor logies en feest en viering (wijngaarden, intiem kerkje, grote stad of dorpje?? groots feest of een gezellige informele BBQ)
Je kan me steeds mailen annouschkavermeire@hotmail.com


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...