Nu Online
Momenteel zijn er 195 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

een tip

  28-8-2008 13:39:48
nog even een belangrijke tip...
hebben jullie een vriend of familielid als fotograaf? En is die persoon eigenlijk ook een echte gast op jullie feest? Meldt dit dan aan de feestzaal!!!
Bij ons waren de oom en tante van mijn man onze fotografen en tijdens de receptie werden ze door de obers genegeerd omdat deze dachten dat ze geen gasten waren. Mijn schoonzusje is toen gaan uitleggen dta zij er ook bij hoorden en dringend wat te drinken moets krijgen. Ik heb dit de dag zelf niet gemerkt, maar schaamde me heel erg hard toen onze oom dat achteraf vertelde...ik heb er geen moment bij stil gestaan dat ze hun niet als gasten zouden beschouwen.
Dit is niet de fout van de feestzaal, maar de onze.
Omdat ik mij zo schuldig voelde geef ik jullie deze tip mee.
Groetjes, Tineke

Tineke

Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1160


sandra
22-9-2007
 Meld misbruik28-8-2008 13:58:09

wij hadden geen oom of tante als fotograaf, maar een gewone professionele... deze mensen moeten toch ook gewoon kunnen drinken en eventueel wat hapjes krijgen he, niet?
ik zou dus zeggen, neem de tip van tineke gretig aan... maar breidt ze wat uit en zeg hoe dan ook tegen de feestzaal dat zij ook eten en drinken moeten krijgen



evy
1-3-2009
 Meld misbruik28-8-2008 14:01:44

Onze fotograaf en videograaf kregen zowiezo te eten/drinken van ons. Je laat die mensen toch niet uitdrogen/verhongeren, ook al moeten ze werken???
Raar dat je zoiets vergeet!



Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik28-8-2008 14:31:10

Ikzelf ben hobby-videograaf, en ja, ik krijg eten en drinken op de dag zelf...
maar er zijn zalen waar het zaalpersoneel (niet allemaal hoor) je ziet als 'werker' en geven je dan ook maar weinig. anderen komen wel eens af en zeggen dan dat je niet altijd aan het werk moet zijn.
Hangt dus eerder van het personeel af, en dus geen overbodige luxe om het even te melden aan de zaal.
Toen wij fotograaf en videograaf waren op de trouw van mijn neef, bleven we eten samen met de eretafel (de andere gasten hadden alleen maar receptie en dansfeest), en daar was het duidelijk dat wij ook gasten waren.

Goeie tip! Misschien ook goed om de dj te vermelden...

Groetjes
Heidi
13/09/2008



Tineke

 Meld misbruik28-8-2008 14:32:15

Ja het is eigenlijk raar van de obers dat ze hun gewoon negeerden.
Of vind je het raar van mij dat ik het niet gemeld heb dat zij gasten waren? Ze stonden op de gastenlijst en zaten 's avodns uiteraard mee aan tafel...
Iig ik dacht dat zij ook gewoon bedient werden als iedereen en het was echt genant om achteraf te horen moeten krijgen dat ze genegeerd werden. Gelukkig dat mijn schoonzusje het heeft recht gezet.
En idd ook als je een professionele fotograaf hebt moet die ook eten en drinken krijgen...!



Gwen
25-4-2009
 Meld misbruik28-8-2008 16:13:23

Is het idd de bedoeling om fotografen, dj's,... ook te betrekken bij het avondeten? Als je zo'n 80 euro moet rekenen per persoon (eten en drinken) én hen dan eigenlijk ook nog een fikse som geld moet betalen, is dat toch niet zo heel goedkoop, niet? Of is dat normaal?

Gwen



Tineke

 Meld misbruik28-8-2008 16:18:53

Tis idd wel een moeilijke kwestie. Bij ons waren het familieleden die als ze geen fotografen waren geweest ook op ons feest zouden uitgenodigd zijn.
Maar het is idd veel geld om voor een professionele fotograaf ook avondeten te voorzien. Ik weet niet hoe andere bruidjes dat hebben geregeld.
Is wel interessant om te weten...



Debby
8-8-2009
 Meld misbruik28-8-2008 16:51:55

Hey,

Wij hebben Jef Celen als fotograaf en ik vroeg tijden ons gesprek, op de man af, hoe dat was met eten...
En hij zei dat we zeker niets moesten voorzien, want dat hij dat eigenlijk ook niet graag had!
Ten eerste zei hij "Ik ben aan het werk"
Ten tweede "Ik moet dan telkens opstaan om foto's te trekken enzo en is niet leuk zowel voor mij als voor de mensen aan diezelfde tafel"
Ten derde "Ik mag zelfs zo laat niet meer eten van de dokter"
Ten vierde "Ik kan ook niet genieten van het eten en het kost al zoveel geld!"

Hij zei ook dat vele bruidjes dat wel deden, maar hem er helemaal geen plezier mee deden!

Hij zei dat er wel een beetje overschot zal zijn...;-)


Groetjes,

Debby
8-8-2009



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik28-8-2008 21:20:50

wij hadden een dixieband op onze trouw, die zelf om flessen champagne vroegen??

ale ja, dat je uw personeel eten en drinken moet geven... maar vinden jullie dat nog normaal?



evy
1-3-2009
 Meld misbruik28-8-2008 22:42:03

Uiteraard moet je ook eten voorzien voor een professionele fotograaf en de dj. Vele zalen rekenen voor fotografen niet de volle pot omdat ze niet tot het einde blijven. De dj krijgt meestal gratis eten.
Allez, zo was het althans in de zalen waar ik geïnformeerd heb.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...