Nu Online
Momenteel zijn er 132 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gasten viering = gasten feest??

  29-5-2005 10:54:18
Hey,

tegenwoordig merken wij op trouwfeesten dat er in de kerk bijna geen kat meer zit en op het feest je over de koppen kan lopen... Nu vind ik het niet meer dan normaal dat als je bent uitgenodigd op de receptie of het avondfeest dat je ook naar de misviering komt. Wij willen dus op een beleefde manier op de uitnodiging vermelden dat we hen dus niet enkel 's avonds verwachten maar ook in onze mis. Heeft er iemand een idee om dit netjes te verwoorden zonder té expliciet te zijn?

bedankt!!

Els
1-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 743


kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik29-5-2005 11:01:31

Hey Els,

misschien is dit een ideetje:

Op XX/XX/XX gaan wij elkaar het jawoord geven,
en zetten daarbij een hele stap in ons leven.
Jullie aanwezigheid zou ons dan ook erg plezieren,
dus hopen we dat jullie dit moment samen met ons in de kerk willen vieren!

groetjes
Kathleen
3.12.05



anke
25-6-2005
 Meld misbruik29-5-2005 12:00:20

Als je je receptie dadelijk na de viering plant, komt er meer volk naar je viering.
Wij zetten op onze uitnodiging:
"Wij trouwen! We zouden het fijn vinden als jij erbij zou zijn. Op 25 juni 2005 om 15u30 in de Sint Antoniuskerk. Je bent van harte welkom op onze receptie aansluitend op de viering.

Veel succes!
Anke



Maïté
22-7-2005
 Meld misbruik29-5-2005 12:12:17

Ik vind eigenlijk dat je dat zomaar niet mag eisen van iemand. Niet iedereen is gelovig en wie het dan wel is, beleeft zijn geloof op zijn eigen manier. Als de gasten niet naar de kerk willen komen, dan vind ik dat hun volste recht.



Wendy
10-6-2005
 Meld misbruik29-5-2005 14:14:43

Hallo Els,

Wij hebben na onze viering een lunch maar enkel met meter, peter, ouders, grootouders en getuigen. De andere tantes en nonkels zijn hier niet op uitgenodigd en ik vond het riskant om op onze uitnodiging te zetten dat ze werden uitgenodigd in de viering omdat ze dan misschien zouden verwachten dat ze ook mee mogen gaan eten. Wij hebben wel vermeld waar en wanneer we trouwen (en om hoe laat) en ze dan uitgenodigd op het avondfeest. Bij ons hebben toch al veel mensen gezegd dat ze naar de mis komen. Je kan moeilijk iemand verplichten denk ik. Ik werk zelf ook in posten en ik kan soms wel naar het avondfeest maar niet naar de mis. Daar kan ik niets aan doen.

Groetjes en veel succes Wendy
10/06/2005



An
24-9-2005
 Meld misbruik30-5-2005 8:19:21

Hallo iedereen en Maité in het bijzonder,

Mijn grootste schrik is ook om een lege kerk te hebben. Ik vind het ook niet meer dan normaal dat je naar een viering gaat als je kunt wanneer je wordt uitgenodigd.
Dat heeft niets te maken met mensen verplichten of gelovig zijn. Als niet-gelovige kan je gerust gewoon als vriend, familie, ... van het koppel komen. Gewoon voor hen en niet voor God. Je gaat daar echt niet van dood hoor. Begrafenissen schuimen de mensen dan wel af ook al is er nadien geen koffietafel en bij een vrolijke gelegenheid blijven ze weg. Je moet dan maar niet te communie gaan.
Wij gaan waarschijnlijk ook gewoon op de uitnodiging iets zetten in de aard van: U zou An en Tom gelukkig maken door getuige te zijn van hun huwelijk op 24 september 2005 in de Sint-Pauluskerk te Westmalle om 12u. Dat zegt toch wel duidelijk dat we ze er graag bij hebben.
Je kan misschien ook gewoon heel strategisch aan de mensen vragen of ze de kerk toch weten zijn als ze bevestigen voor het feest.
Allemaal veel suc6 nog.
An



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik30-5-2005 12:01:29

Hallo

Ik wil ook graag een volle kerk. Dat is tenslotte toch je huwelijk. Het feest is er alleen om dit te vieren. Wij doen onze receptie vlak na de mis, op het marktplein, als ze om 12 uur op de receptie kunnen zijn, kunnen ze om 11u00 ook in de mis zijn!

Veel succes

Vicky



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik30-5-2005 17:58:44

Op onze uitnodiging staat:

Valerie en Sander trouwen!
Wij zouden het fijn vinden als ook U erbij kunt zijn op 3 september 2005 om 14.30u in de Sint-Franciscuskerk te Sint Kruis.

spatie en dan de rest van de tekst zodat duidelijk is dat we het fijn zouden vinden dat ze in de kerk aanwezig zouden zijn en niet alleen op het feest. Ik heb daar ook al aan gedacht, een lege kerk. Zou ik jammer vinden. Maar de familie bestaat al uit 59 mensen, zou erg zijn dat er geen 50 zouden zijn in totaal in de kerk.

Groetjes
Valerie



Emmely
20-8-2004
 Meld misbruik31-5-2005 19:03:45

wij hadden:

U bent uitgenodigd op onze receptie van 16U30 tot 18U. U kan ons volgen na de eucharistieviering... want onze tent stond dicht bij de kerk!

En de meeste kwamen ook mee in stoet naar onze tent zo!

Groeten
Em



Pietje
7-7-2005
 Meld misbruik20-6-2005 17:32:29

Hallo,

ik weet niet of je hier nog iets mee bent vermits je vraag al een maand oud is. Het is zeer onbeschoft om naar een avondfeest te gaan zonder naar de mis te gaan. Tenzij je natuurlijk een goede reden hebt bv inderdaad werken in shiften of dat het niet kan door bv de kinderen. Maar de regel is dat er dan toch 1 iemand vh uitgenodigde koppel komt. Wij organiseren na de mis een receptie, waarvoor we ook uitnodigingen lieten drukken, zonder de plaats te vermelden. Dus x en y nodigen u vriendelijk uit voor een receptie naar de mis. De locatie is op wandelafstand vd kerk. Als ik als katholiek wordt uitgenodigd op een Joodse bruiloft, ga ik met veel plezier mee naar de synagoge. Dan verruim je je wereld toch weer een beetje. Het excuus "ik geloof niet in God" is zó kleingeestig. Je gaat niet voor God, je gaat voor het koppel, voor de mooie teksten en de muziek. Al die moeite en dan maar een handvol mensen in de kerk, het is toch zo spijtig. Het is altijd het deel vh huwelijk waar ik het meest naar uitkijk... Succes!
G.



Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik18-10-2005 14:56:35


Hallo allemaal,

Een klein vraagje. Ik lees hier vaak dat mensen verwijzen naar een receptie na de mis. Is dit een verplichting, alé ik bedoel zijn er ook mensen die iets anders doen na de viering. Ik dacht gewoon met dichte familie, getuigen en wat vrienden/kenissen terug naar mijn ouderlijk huis te gaan en daar iets te gaan drinken.

Tips en raad zijn hier zeker welkom?

Groetjes
Ann-Sophie


ps : wij huwen 09/09/2006, kijk gerust eens op onze site www.gunther-annsophie.bruiloftsite.nl




Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...