Nu Online
Momenteel zijn er 130 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Budget

  28-5-2005 11:43:00
Hallo

Wij beginnen juist aan de organisatie, maar het begin lijkt wel het moeilijkste. Ik heb totaal geen idee hoe ik een budget moet opstellen. Mijn ouders betalen alles, maar ik vind het nogal grof om aan hen te vragen hoeveel ze juist willen geven. Mijn vriend zegt dat ik moet kijken naar zalen en dan aan hen zeggen hoeveel het is. Maar ja, er is meer als een zaal alleen hé!

Hoe zijn jullie daaraan begonnen?

Vicky
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 615


bruid
26-8-2006
 Meld misbruik28-5-2005 18:23:04

Hey Vicky,

Allereerst proficat met jullie verloving! Da's echt een mooie, romantische tijd.
Een geluk dat jullie ouders de bruiloft betalen, want een trouw kost veel geld. De grootste hap uit het budget is inderdaad de feestzaal waar je vooraf informatie krijgt over hoeveel alles kost en dan kan je berekenen hoeveel gasten en ongeveer komen en hoeveel het totale kostplaatje voor het feest dus gaat zijn. Vergeet de drank er niet bij te tellen en let op wat er inclusief is en wat niet(bediending, huur muziekinstallatie, bloemstukken op tafel, standaard menu's, ...)
Als je een receptie zou geven, kan je de prijs daarvan ook per persoon berekenen.

Daarnaast zijn er idd nog heel veel andere kosten. Ik heb ook eerst een budget gemaakt door op dit en ander fora wat rond te surfen naar prijzen over alles. Zo kwam ik te weten dat een gemiddeld trouwkleed ongeveer 1.000 à 1.200 euro kost.

Andere eventuele kosten:
Een fotograaf: de onze bvb 1.200 euro
een dj, een videograaf, vervoer, uitnodigingen en ander drukwerk, ...
Je kan het natuurlijk ook zo duur maken als je zelf wil. Bijvoorbeeld door iets zelf te doen, door vrienden of familie voor iets in te schakelen of door naar een alternatieve, goedkopere oplossing te zoeken.
Standaard kosten zijn natuurlijk de kosten op het gemeentehuis en als je ook voor de kerk trouwt, de kerk.

Ik zit zelf nog maar in het beginstadium, dus over de precieze kosten kan ik je geen details geven.
Je kan ook prijsoffertes laten opmaken of bij mensen uit je omgeving die kortelings getrouwd zijn eens informeren.

Veel succes ermee!
groetjes,
Tinne



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik28-5-2005 18:25:14

Ik ben begonnen met de hele dagindeling te overlopen en alles wat je tegenkomt op de PC in een Excel sheet te zetten. Bv: 's morgens kapper, dan komt de ceremoniewagen, dan de burgerlijke trouw, daarna de kerk, .... En dan daarnaast vul je in wat je denkt dat dit ong. kost.

Dan ben ik op het internet op zoek gegaan naar prijzen en offertes beginnen aan te vragen om te zien of de prijzen die ik in gedachten had wel ong. kloppen. Bleek dan dat je er serieus naast kunt zitten... Op deze manier kom je al een heel eind.

Op vele trouwsites staan ook budgetplanners, zo vergeet je geen dingen.

Veel succes!



nathalie
10-12-2005
 Meld misbruik29-5-2005 21:53:45

Hoi Vicky
ten eerste proficiat, wat een geluk dat je ouders alles willen betalen.Ik heb ook niet klagen mijn pa en ma (zijn gescheiden) en betalen ook een gedeelte(mams de jurk, en pa de receptie)
Wij hebben ook eerst eens gekeken wat we zelf op onze dagplanning wilde, en dan overal op locatie offertes gaan vragen, toen we er een paar naast elkaar hadden bleek dat het allemaal niet zoveel scheelt en toen hebben we de offertes aan mijn ouders laten zien...dan kunnen ze nog altijd zeggen of ze het te duur vinden, Succes
Groetjes nathalie



Ricky

 Meld misbruik23-6-2005 11:01:15

DJ of fotograaf?
discobarmoonflower@hotmail.com



Katrien
26-8-2009
 Meld misbruik14-7-2005 12:53:50

Ik wou dat ik zo'n probleem had, wij moeten alles zelf betalen...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...