Nu Online
Momenteel zijn er 192 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag van ons huwelijk op 09-08-08

  20-8-2008 22:39:36
Dag allemaal,

11 dagen na ons huwelijk vind ik eindelijk de tijd om het verslag van onze dag en enkele aanraders te neer te schrijven (het is uiteindelijk erg lang geworden, mijn excuses daarvoor). Het is misschien een cliché, maar daarom niet minder waar: je huwelijksdag is echt (één van) de mooiste dag van je leven!

De avond voor het zover was, hebben mijn verloofde en ik gezellig bij mijn ouders thuis gegeten. Terwijl mijn (toen) aanstaande zijn huwelijksbeloften nog moest schrijven, was ik met mijn mama druk in de weer voor de decoratie, alle spullen klaarleggen, ... Ik was van plan vroeg in bed te kruipen, maar het werd toch 1u. Toen heb ik het misboekje en mijn huwelijksbeloften nog eens goed nagelezen, waarna ik om 1.30u direct in slaap viel. Ik heb goed geslapen, en werd om 5.30u pas wakker na het signaal van de wekker.

En dan dat besef: vandaag ga ik echt trouwen!! Ondanks de weinige slaap ben je dan natuurlijk meteen klaarwakker! Toen ik zag dat het weer meezat (we hadden de hele dag een stralende zon, zalig!), was dat echt een pak van mijn hart!

Even gedouchd en dan met behulp van mijn mama reeds het topje van mijn bruidsjurk aangedaan (heel erg handig: dit heeft ervoor gezorgd dat mijn kapsel achteraf goed bleef zitten. Met een vestje of een blouse ziet toch niemand er iets van!). Om 7u kwam mijn schoonmoeder me ophalen en vertrokken we samen naar de kapper. Terwijl mijn haar gedaan werd genoot ik al van de Goednieuwskrant, die die dag boordevol stond met koppels die trouwden op 08-08-08. Nog even en ik zou ook zo schitteren! Om 8.40u was ik weer thuis. Toen voelde ik voor het eerst zenuwen: de fotograaf kwam net aan, er waren al een aantal vrienden die de taak als ceremoniemeester op zich namen, ... Nu werd het echt! De dames van Beautylicious hadden de bruidsdames, de moeders en mijn vriendinnen al opgemaakt (een aanrader voor make-up aan huis!) en meteen was ik aan de beurt. De make-upsessie zat er snel op en voor ik het wist kon ik mijn jurk aantrekken.

Die reacties toen ik als echte bruid onze woonkamer binnenkwam: geweldig! En toen met iedereen aftellen tot mijn man kwam aanbellen. .. Iedereen was supernieuwsgierig naar zijn reactie. Toen even later de deurbel ging, bonkte mijn hart in mijn keel. De deur ging open en ik... ik kreeg nog amper een woord gezegd. Het eerste emotionele moment van de dag! Ik kreeg de tranen in mijn ogen en moest héél goed mijn best doen om niet echt te beginnen huilen van geluk. Ook mijn liefste kreeg niet veel gezegd, maar hij was heel gelukkig met mijn keuze van jurk (een creatie van Nicky Vankets, gekocht bij E&R in Beverlo: een echte aanrader als winkel: goede service!). Als snel moesten we naar het stadhuis vertrekken. Heerlijk intiem met ons twee in een mercedes cabrio! Wat was ik blij dat we die dag zelf met de auto reden ipv met chauffeur! Moest je hieraan twijfelen: het is een echte aanrader! De ceremonie op het stadhuis was van korte duur: voor we het goed en wel beseften waren we al man en vrouw.
De fotoreportage was erg fijn: ik heb hier ècht van genoten en heel veel gelachen. De leuke reacties die je krijgt van mensen die je tegenkomt, doen je echt nog meer stralen! Onze fotograaf was Ben Philipsen uit Lommel: we zijn supertevreden van hem! Hele spontane man waarbij je je meteen goed voelt, budgetvriendelijke fotograaf, ... niets dan lof!
Na de foto's gingen we eten met familie. Zij wachtten ons op in het restaurant waar ze gingen aperitieven tijdens onze fotoreportage. Fijn, even alleen met familie tot rust komen vooraleer de drukte zou losbarsten!

Om 15u was ons kerkelijk huwelijk. Mijn vader schonk mij weg. Dat moment dat wij de kerk binnenkwamen: onbeschrijflijk! Mijn hart klopte in mijn keel, ik wist amper nog waar ik moest kijken: zoveel mensen! Dat had ik absoluut niet durven dromen (mijn papa bekende achteraf zelfs hetzelfde gevoeld te hebben)! Tijdens de hele huwelijksviering heb ik de krop in mijn keel gehad, tranen in mijn ogen. Dit was echt één van de hoogtepunten. Ik durfde de kerk niet in te kijken om te zien wie er was, ik zou gegarandeerd een huilbui gekregen hebben. Gelukkig had ik mijn man om me af en toe op te concentreren, want die kreeg heel plots een behoorlijke zweetbui... Het waren waarschijnlijk de zenuwen voor de huwelijksbeloften. Die zenuwen bleken achteraf voor niets nodig: de beloften waren werkelijk prachtig! Na de mis (en vele kilo's rijst) kregen we heel veel positieve reacties op onze huwelijksviering (ook omdat zowel zijn als mijn familie live zongen in de kerk en zelfs enkele nummers speciaal samen ingestudeerd hedden). Het zwoegen en zweten op het misboekje is het allemaal dubbel en dik waard!

Onze receptie en ons avondfeest hielden we in de Kok -O -Folie te Lommel. Hapjes en drankjes waren af! Iedereen is twee of meer keer naar het buffet geweest en de drankrecords in onze zaal zijn gebroken... Alleen was het bij momenten zo druk dat het personeel niet altijd even goed kon volgen, ook wegens samenloop van omstandigheden. Maar druk heb ik er me die dag niet meer in gemaakt! Op de receptie zorgde familie met livemuziek voor een gezellige sfeer, en op ons avondfeest was dat DJ Gregory van Pro-events. Deze laatste hebben we ontmoet op de trouwbeurs in Antwerpen: een geluk, want hij wist er de sfeer goed in te houden! Als verrassing voor onze genodigden hadden we vuurwerk voorzien voor tijdens de openingsdans, en enkele knallen met confetti voor later in de nacht: het was echt super! De openingsdans (op Hero van Enrique Iglesias) was trouwens een van de meest zalige momenten van de avond, een echt kippenvilmoment: ik wist niet meer wat links of rechts was, waar ik was: alleen mijn man en ik, in het midden van het vuurwerk, hij zachtjes zingend in mijn oor,...

Ondanks de vele genodigden, hebben we ook de tijd gevonden om onszelf te amuseren! Een huwelijk is best een investering, maar we zijn enorm blij dat we onze dag volledig naar onze wensen ingevuld hebben (maar: we hebben goed rond gekeken, overal prijzen vergeleken, ... zodat we de best mogelijke keuzes konden maken). We hebben intens genoten en als je dan hoort dat men het een sprookjeshuwelijk vond, superieur, ... dan voelt dat dubbel zo goed!

Foto's om te publiceren heb ik helaas nog niet...

Een dag is nog nooit zo snel voorbij gegaan, dus tracht bewust bij elk moment stil te staan (om niets te missen, hebben wij onze dag ook laten filmen. Opnieuw iets waar ik nu heel blij mee ben, al kost het natuurlijk wel wat. Ik kan niet wachten op de DVD!) Het verslag is al zooo lang geworden en er zijn nog 1000 dingen die ik zou willen en kunnen vertellen, maar dan kan ik beter een boek gaan schrijven denk ik... Dus: Aanstaande bruiden en bruidegommen: geniet van jullie dag: trouwen is echt heerlijk!

Veel groeten en veel succes allemaal,

Britt en Nick,
11 dagen getrouwd





Britt
9-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 3090


Kim
28-3-2009
 Meld misbruik20-8-2008 23:32:42

Hoi Britt

Een dikke proficiat! En een prachtig verslag om te lezen!
Groetjes
Kim



Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik21-8-2008 8:44:48

Proficiat!
Geniet nog van jullie wittebroodsweken!
groetjes,
Caroline M.



Amber
9-8-2008
 Meld misbruik21-8-2008 10:36:32

Hey,

Hier nog een 09-08-08 bruidje! Zoals jullie dag is die van ons ook FANTASTISCH verlopen, mede dankzij het stralende weer!
Ik wens jullie een dikke proficiat en heel veel geluk!

Voor ons verslag + enkele foto's:
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl

xxx
Amber



Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik21-8-2008 12:38:30

Wauw, wat een prachtig verslag!
Geniet er nog van jullie wittebroodsweken en ik hoop dat ik volgend jaar hetzelfde mag beleven! Echt een droomhuwelijk, ben benieuwd naar foto's.

xxx
Cindy

13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info