Nu Online
Momenteel zijn er 158 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even men hartje luchten...

  19-8-2008 0:14:25
Hoi toekomstige bruidjes (en bruidegommen?)

Ik kom hier even men hartje luchten... Met nog 5 daagjes op de teller was ik vandaag toch wel bijna bluspoeder!
Ik begin al over iets enkele maanden geleden, wij hadden aan mijn tante en nonkel (langs vaders kant) gevraagd of hun kindjes (van 3 en 5) bruidskindjes wilden zijn samen met nog 2 anderen. Oh, ja natuurlijk, geen probleem, heel leuk... Enkele maanden geleden begonnen we stilaan uit te kijken naar kleding voor de kindjes, maar daar liep het al mis. Het één was ni chique genoeg voor hen, het andere te duur, enz... Uiteindelijk( na veel moeilijk doen van hun kant) vonden we dan iets maar het moest besteld worden, deze kleertjes zouden na enkele weken toekomen. Tot mijn nonkel ons op een zondagmorgen om half 8 een SMS stuurt met de boodschap dat ze toch maar besloten hebben dat hun kindjes geen bruidskindjes gaan zijn want dat ze er teveel last mee gaan hebben en ze zouden niet willen dat onze dag verpest wordt... Dus kleertjes geanuleerd, zwijgen en doen alsof er niks gebeurd is. Nu had ik tegen hen nog wel gezegd dat ik da toch niet zo netjes vond om dat via SMS te laten weten en dat ze dat ook langer wisten. Ze hadden toen al laten horen dat hun kids misschien ook niet meekwamen naar het avondfeest maar dat gingen ze zeker nog laten weten. Op de laatste bevestigingsdatum hadden we nog niets gehoord, dus belt mijn vader met de vraag of hun kidjes nu mee komen. "Ze zullen met veel plezier meekomen!" kregen we als antwoord.
Vandaag moest ik aan onze traiteur het aantal gasten laten weten. En ja hoor je raad het al... Een half uurtje later een SMS "Onze kids zullen niet meekomen naar jullie feest, dit is voor ons ook gemakkelijker, dan kunnen wij ook meer van het eten genieten" Ik stond natuurlijk al op mijn achterste poten, 2 weken geleden kwamen ze nog met alle plezier mee...
Iets later belt mijn moeder want ze had nog nieuws. Ze moest voor iets naar mijn tante bellen (een andere) en om af te sluiten zegt ze " allé tot zaterdag dan hé" Krijgt mijn moeder als reactie "hoezo zaterdag? Is den trouw NU zaterdag? Wij dachten dat het volgende week was. Tja dan kunnen wij niet komen want wij zitten in het zuiden van Frankrijk". Echt ik kon wel gillen!!
Ik kan je wel vertellen dat die mensen niet op mijn tenen hebben getrapt, maar wel op mijn hart! Ik heb echt het gevoel dat die tante met haar kinderen zo met onze voeten aant rammelen is, en voor die andere betekenen wij blijkbaar ook al niet veel...
Met de rest van onze gasten was het al niet veel beter... Bij onze laatste bevestigingsdatum had er 12 man zelf afgebeld, al de anderen hebben we zelf nog kunnen opbellen en uiteindelijk zijn er 64 die niet kunnen komen...
Ik laat het echter niet aan mijn hart komen en we zullen er een megafeest van maken met al diegene die ons wel nauw aan het hart liggen, maar toch wil dit niet zeggen dat ik in sommigen enorm teleurgesteld ben!

Gelukkig bestaat er ook nog zoiets als een forum om je hart te luchten en wat te komen zagen ;-)
Bedankt voor jullie luisterend oor!

Groetjes van een 23/08/08 bruid

Annelies
23-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1010


Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik19-8-2008 5:10:51

Hoi,

Wat jammer dat het toch soms zo moet gaan... Van je familie moet je het hebben zeggen ze, maar dat is ook zo. In onze familie komen ze ook al niet 100% overeen. En de ouders van mijn vriend zijn gescheiden, dus daar is het al niet beter. Ik verwacht dus ook nog onaangename verrassingen bij de uitnodigingen. Maar ik heb me van nu al voorgenomen om me er niets van aan te trekken al is dat niet zo gemakkelijk voor vrouwen als wij he ;-). Ik nodig iedereen uit, komen ze, dan komen ze. Komen ze niet, dan blijven ze daar. Er is zo wel iets in elke familie.
Dus, trek het je niet aan! Ook zonder hen zal je een prachtige dag hebben, daar ben ik zeker van! :-)

Groetjes,
geniet ervan!
Sarah

ww.30mei2009.bruiloftsite.nl



isabelle
5-6-2009
 Meld misbruik19-8-2008 6:55:58

Hey meid

Dat ik kan ik echt wel begrijpen dat je daar zenuwen van krijgt! Maar anderderzijds moet je het zo bekijken, goed dat ze niet komen want anders zouden er mss toch maar wrijvingen geweest zijn op je feest omdat je dat nog altijd in je achterhoofd hebt van hoe ze gedaan hebben.. En om het positief te bekijken van die 64 afbellers.. de mensen die allemaal niet komen is centjes gespaard voor jullie en kunnen jullie achteraf mss nog iets leuks mee doen! Je trouwdag gaat toch op en top zijn, met of zonder die mensen!
Geniet van je trouwdag!

xxx Isabelle
www.isabellecarlo5juni2009.bruiloftsite.nl



michelina
23-8-2008
 Meld misbruik19-8-2008 9:29:05

hey meid,
laat het niet aan jouw hart komen zo mensen verdienen het niet om op jullie dag aanwezig te zijn. Wij trouwen ook zaterdag en gisteren ben ik ook nog mensen tegen het lijf gelopen wat toch niet zullen komen. één ervan is mijn meter, ja hoor ze vond het belangrijker om te werken die dag. ben er even niet goed van geweest. Maar het maakt niet uit er zijn nog genoeg mensen wat het wel belangrijk vinden en daar gaan wij een hele fijne dag mee tegenmoet. hopelijk hebben we mooi weer hé.
dikke kus en veel plezier zaterdag



Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik19-8-2008 9:47:58

Wij waren ook teleurgesteld in bepaalde mensen. Er zijn er een pak die we zelf hebben moeten bellen omdat ze nog niks hadden laten weten. Ik snap dat toch niet hoor. Gisteren heeft mijn toekomstige nog aan een collega moeten vragen of hij nu al dan niet zou komen. Nu wil het lukken dat het bedrijf waar ze werken net op onze trouwdag een groot personeelsfeest geeft in Plopsaland. Begon die collega toch wel niet luidop te denken: "wat ga ik doen Plopsaland of jouw trouw... bwa, we gaan naar Plopsaland gaan..." Sommige mensen hebben dus echt geen greintje menselijkheid in hun lijf!
Maar ik heb ook zoiets van: voor zo'n mensen wil ik geen 100 euro de man betalen en zij die komen zullen er samen met ons wel iets moois van maken.
Niks van aantrekken dus!
Groetjes, Katleen



Amber
9-8-2008
 Meld misbruik19-8-2008 11:07:00

Hey meid,
Ik ken die situatie maar al te goed! Bij ons zijn er in de laatste week voor de trouw 10 mensen afgevallen! 2 die ernstig ziek waren, dat vind ik te begrijpen. Maar die andere 8 (waaronder neef en nicht met hun kids).... Dan kwamen ze af met een afgelebberd excuus van : mijne vriend heeft geen goesting om zolang te rijden...!!! Ik was ook bluspoeder hoor! Zelfs de dag voor de trouw belde er nog 2 man af! Heel leuk om dan je hele tafelschikking volledig te moeten omgooien. We waren al met weinig: 84pers. Dat werden er dus maar een goeie 74Pers. Daarvan kwamen er 18 pas na het eten. Dus je kan al raden wat voor zorgen ik me maakte over de vulling in de zaal. Ook degenen die niet kwamen moesten we voor betalen... meer dan 300euro dus. Je kan dat de feestzaal natuurlijk niet kwalijk nemen, maar ja, het knaagt toch.
Al bij al hebben wij een prachtige dag gehad, en een fantastisch leuk en gezellig feest! Dus het heeft onze stoutste dromen overtroffen. Maak je dus niet te veel zorgen meid, jullie zullen stralen!

xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
al 10 dagen getrouwd



Elke

 Meld misbruik19-8-2008 13:06:07

Hier dezelfde situatie.
Van mijn vaders kant komen er op het diner welgeteld twee van de tien genodigden, op de receptie één van de veertien.
Maar ik vind dat niet erg hoor, nu hebben we extra vrienden kunnen uitnodigen, mensen die we er echt graag bijhebben.

Als ze niet kunnen, dan kunnen ze niet, maar de manier waarop zegt toch wel iets.
Sommige mensen zeggen: "oh ik denk dat ik al iets anders te doen heb" andere mensen zeggen: "ik heb voorlopig nog geen vlucht gevonden, maar ik zorg dat ik er raak, al moet ik half europa rondvliegen!"

Ik vind het leerrijk om te ontdekken hoeveel je voor je gasten betekent, en ik zal dit ook onthouden.

Veel groetjes en ik hoop dat je dag supermooi wordt, gevuld met mensen die echt graag bij jullie zijn!



Sandra
13-10-2008
 Meld misbruik19-8-2008 14:37:28

Trek het je niet aan,
Mijn nonkel en tante hadden ook eerst bevestigd, en nu 1 week voor de uiterste bevestigingsdatum hebben ze een mail gestuurd dat ze niet kunnen komen owv.... de voetbal !!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...