Nu Online
Momenteel zijn er 14 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijk in spanje

  21-5-2005 17:48:46
hallo, wij trouwen volgend jaar 2006 in Spanje (Moint-Roig/Cambrils. Zijn er nog koppels met dezelfde plannen om eventueel de voorbereidingen of ervaringen af te stemmen?

Lesley
29-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1191


Carine
10-6-2006
 Meld misbruik23-5-2005 13:11:59

Hey Lesley,
Ervaring heb ik niet, ik trouw volgend jaar in Leuven, maar ik woon wel in Lleida (niet zo ver van Cambrils dus)en ben hier al naar verschillende trouwfeesten geweest. Als ik je met iets kan helpen zeg je het maar.



Lesley
29-4-2006
 Meld misbruik23-5-2005 21:47:23

hallo Carine, blij dat je op mijn bericht gereageerd hebt!Onze trouwdatum ligt al vast 29/04/06, zaal + 25 hotelkamers ook in hotel Mas Gallau. In sept 05 gaan we terug voor 2 weken nr Cambrils om vooral de kerk in orde te brengen. dit is een beetje onze zorg. Wij willen in Moint-roig trouwen mr de pastoor wil natuurlijk eerst alle doc.zien vooraleer de datum vast ligt. Heb wel wat vragen:
-blijkbaar regelt de pastoor ook de wettelijke trouw in de kerk - hoe?-weet ook dat de bruidegom, muntstukken a/d bruid overhandigt,zijn er nog zo van die gebruiken?-krijg je inbreng in de muziek die in de kerk wordt gespeeld & hoe gebeurt de viering? alvast 1000xdank voor je hulp&als ik je met iets kan helpen? gr, lesley&glenn



Carine
10-6-2006
 Meld misbruik24-5-2005 16:27:30

Hallo! Burgerlijk en religieus gaan hier inderdaad gepaard. Wanneer het huwelijksregister ondertekend wordt (je moet hiervoor net als bij ons 2 getuigen hebben) is dit eveneens geldig op burgerlijk vlak. Het uitwisselen van muntstukken staat symbool voor het in gemeenschap brengen van de bezittingen, maar is ook een religieus symbool. Het is het enige gebruik dat een beetje anders is dan bij ons. De rest komt overeen. In de huwelijksviering mag je normaal zelf de muziek kiezen (denk dat je het wel voor goedkeuring moet voorleggen aan de priester). Zal jullie viering door een Spaanse priester voorgegaan worden? Ik informeer me vanavond nog bij vrienden die onlangs getrouwd zijn en schrijf jullie morgen terug. Groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...