Nu Online
Momenteel zijn er 191 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik heb een probleem ...

  21-5-2005 17:14:18
Hallo,

Graag had ik geweten of er onder jullie, bruidjes, ook rokers zitten ? Mijn moeder vindt dat ik op onze trouwdag niet mag roken in het bijzijn van de mensen want dat niet staat. Wat doen jullie?

Nancy
9-7-2005
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1174


Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik21-5-2005 21:02:52

Ik zou me daar nu eens niets van aantrekken zie!

Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Misschien niet voor de huwelijksplechtigheid, maar tijdens receptie en avondfeest zou ik roken.

Wel opletten voor gaatjes in de jurk!



sarah
17-6-2005
 Meld misbruik22-5-2005 9:49:18

ik rook ook en mijn moeder zei ook dat da niet staat terwijl ze zelf ook rookt mijn partner heeft er geen last en ik ga ook roken hoor op mijn huwelijk. anders loop ik te gestresseerd rond. :-)
je doet toch op die dag je goesting het jouw dag niet die van een ander.
groetjes saartje,
nog 26dagen te gaan



Barbara
20-8-2005
 Meld misbruik23-5-2005 8:34:16

Dat is een probleem waar ik me nu ook al zorgen over maak. De ouders van mijn vriend weten wel dat ik en mijn vriend roken, maar we doen het nooit in bijzijn van hen... Ze zijn er absoluut tegen, en dan doe ik het liever niet als ze het zien. Maar met den trouw zijn die mensen wel constant bij je, eh, en dan weet ik niet goed wat ik moet doen... niet roken, dat gaat gewoon niet, want het zal zowiezo al zeer stresserend zijn, en als ik dan niet kan roken, dan loop ik zeker stressy rond. Ik weet ook niet goed hoe ik dat ga oplossen, maar alleszins ga ik wel iets moeten doen... K zal dikwijls naar het toilet moeten denk ik :-) en dan ga ik daar wel een sigaret roken.
Groetjes
Babs



An
24-9-2005
 Meld misbruik23-5-2005 8:40:04

Hallo,

Ik heb ook 10 jaar een pakje per dag gerookt, maar wilde graag stoppen voordat ik getrouwd ben. Ten eerste vind ik het voor mezelf niet staan dat ik die dag zou roken. 's Avonds op het feest zou dat misschien niet zo erg zijn, maar ik zag mezelf van de stress al een sigaret aansteken voor ik de kerk binnega en de bruidegom dan maar wachten. Je moet ook eens denken aan al die mensen die u die dag komen feliciteren, zij krijgen een naar nicotine stinkende bruid te kussen, want geen enkele munt of kauwgom camoufleert dat volledig. En wij willen graag zo snel mogelijk kindjes. Dan zou ik zeker stoppen tijdens mijn zwangerschap en het kan denk ik zeker al geen kwaad mijn lichaam al wat te laten recupereren tegen dat het zover is.
Ik heb het boek Stoppen met roken van Allen Carr gelezen en ben nu al bijna 2 weken gestopt. (12EUR)Ik denk dat ik het zal volhouden omdat ik het echt wel wil. En da



An
24-9-2005
 Meld misbruik23-5-2005 8:42:50

even verder ...
dan zijn de afkikverschijnselen weg die dag.
DUS: probeer ofwel die dag op je tanden te bijten en zo weinig mogelijk te roken (je zal er bijna geen tijd voor hebben volgens mij). Uiteindelijk sta je wel een hele dag in de kijker. Ofwel probeer je te stoppen (wel best een paar weken op voorhand, zodat je niet heel de dag chagrijnig rondloopt dan. (Geloof me, de eerste dagen zijn verschrikkelijk, maar ik begin me beter te voelen en de zin in een sigaret vermindert elke dag)
Suc6 al s jullie het ook willen proberen.



Gert
12-11-2005
 Meld misbruik23-5-2005 11:02:20

Hey Nancy,

Tot een jaar geleden rookte ik ook, maar nu ben ik dus al bijna 1 jaar gestopt met roken ! Ik vond voor mezelf ook dat het niet mooi zou staan : helemaal op je mooist en dan met een sigaret, ruikend naar nicotine...
MAAR : (en dat is toch wel het belangrijkste, denk ik) doe waar jij je het best bij voelt ! Het is jullie dag en dan mag je niet nog eens extra stressy rondlopen omdat je niet kan roken.

Veel succes !

Groetjes,
Gert



cindy
10-6-2006
 Meld misbruik23-5-2005 12:18:53

Hoi
Zeg was dat hier allemaal, mag je gewoon u eigen niet zijn. en moet je echt luisteren naar je ouders.
ik in ieder geval niet zenne.
Wel kijk iedereen weet dat wij roken en dan die dag niet dan gaan die ook vragen amai rook je niet meer en dan zeg jij onee vandaag mag ik niet want het staat niet bij men kledij.
zeg waar zijn we dan mee bezig.
ik zeg wel ik zal me inhouden tot bij de receptie dus niet bij de kerk en gemeentehuis maar daarna amai nog niet dan rook ik zenne
en ik heb al met men schoonmoeder afgesproken dat zij er een opsteekt en dat ik wel eens mag trekken tussen de kerke en het gemeentenhuis.

en ja ik heb tandpasta bij voor als ik de mensen ga kussen als ze binnen komen in men feestzaa.
en daarne ga ik roken

sorry dit moest even van men hart


groetjes 10.06.2006



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik23-5-2005 13:20:35

Ieder zijn eigen keuze, maar vergeet ook niet dat de genodigden passief meeroken.



Ann
2-7-2005
 Meld misbruik23-5-2005 14:09:50

Hoi,

We zijn een tijdje geleden naar een trouwfeest geweest waar de bruid op de dansvloer rondliep met een sigaret. Sorry hoor maar dat was echt wel geen zicht. Ik heb van vele mensen gehoord dat het echt niet kon. Uiteindelijk moet je doen waar je jezelf goed bij voelt maar het zou wel spijtig zijn dat de mensen daarover struikelen. Ik ben zelf geen roker maar ik kan me moeilijk inbeelden dat je eens niet een dagje zonder kan?

Nog veel succes



An
24-9-2005
 Meld misbruik23-5-2005 14:40:31

Ik ben ooit naar een trouwfeest geweest, waar de vader van de bruid net aan een chemokuur was begonnen. Er is toen gevraagd of de rokers naar buiten wilden gaan, zodat de vader het zolang mogelijk kon uithouden. Iedereen nam dat positief op en hield zich eraan. In de zaal was het fris, echt aangenaam, iedereen rookte minder dan wanneer je pakje gewoon voor je op tafel ligt en de rokers hebben volgens mij contacten gelegd buiten aan de deur, die ze anders niet hadden gelegd. Niets anders dan positieve reacties. Het kan dus ook zonder.
Er is nog niemand gestorven van eens een dag niet te roken, wel al van alle dagen wel te roken.



Phyllis

 Meld misbruik23-5-2005 17:39:52

Dag Nancy,

Meid, doe gewoon waar je zin in hebt! Ik ben nu zelf twee jaar gestopt met roken maar ik weet nog zeer goed hoe het was als roker... Als je gestresseerd bent, ben je niet te genieten tenzij je er even eentje kan roken... En een trouwdag is om van te genieten maar is toch ook wel wat stressen. Als je dan toch de kerk in het midden wil houden, rook dan niet in't bijzijn van iedereen en tracht het een beetje te beperken. Rook buiten de feestzaal even je sigaretje bijvoorbeeld. Het valt immers enkel zo hard op als je dat zelf wil.

Groetjes,
Vicky



Phyllis

 Meld misbruik23-5-2005 18:15:34

Amaai wat ben ik verstrooid... teken al met een verkeerde naam... bedoelde natuurlijk groetjes, Phyllis (ben beetje moe en heb al veel mailtjes gestuurd, tzal dat zijn...)



natalie
7-11-2005
 Meld misbruik8-6-2005 14:43:16

hoi,
ik trouwde op 22/4, als zware astmapatient kan ik totaal niet tegen sigaretterook, wetende dat mn schoonfamilie hier geen rekening mee houd, heb ik de hoofdkelner vriendelijk gevraagd om geen asbakken op tafel te zetten, kwestie dat ik tijdens het eten op mn gemak zou zijn. er was wel een apart rokershoekje...tijdens de muziek kan je het natuurlijk niet vermijden, en ja dan ben ik op mn eigen feest maar stilletjes in een hoekje gaan zitten, om erna in mn bed te kruipen0....



Jimmy
9-9-2006
 Meld misbruik17-6-2005 12:17:45

Als niet-roker sta ik niet toe dat iemand op mijn trouwdag in mijn buurt gaat roken. Dat is nu echt een dag dat ik niet passief wil staan roken. De feestzaal moet volledig rookvrij!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...