Nu Online
Momenteel zijn er 105 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen in Italië

  12-8-2008 14:19:19
Hoi mede-bruidjes,

In oktober van 2008 trouwen Erik en ik hier in België voor de wet.
Graag willen wij een kerkelijk huwelijk in Italië met enkel familie en goede vrienden.
In een intiem kerkje of tussen de wijngaarden, de gedachten zijn er maar veel informatie hierover vind ik niet...
Kan iemand ons helpen aan eventuele romantische adresjes waar het mogelijk is om te huwen. Of is er iemand die dit reeds heeft beleeft???

annouschka
11-3-2010
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 731


Debbie
4-7-2009
 Meld misbruik12-8-2008 16:18:05

Ik kwam vd week bij het google'n een website tegen van trouwen in Venetië, maar weet niet meer precies wat de naam was. Als je t bij Google intikt, vind je t zeker



Joke
25-4-2009
 Meld misbruik12-8-2008 19:40:36

Hallo,

Het lijkt me een leuk idee, maar ga je dan echt iedereen erbij kunnen hebben die je graag wilt ?

Ik weet niet hoe het in jouw familie zit, maar de meesten van mijn tants en nonkels hebben al een aardige leeftijd (75-80 jaar) en die zie ik echt niet allemaal zover reizen.
En wat de vrienden betreft, die kunnen (of willen) misschien niet altijd het geld geven aan zo'n reis om dan nog eens een cadeau te geven om naar het huwelijksfeest te mogen komen. Niet dat ik het zelf heb meegemaakt, maar ik heb wel ooit zo'n reacties gehoord toen een collega van mij was uitgenodigd voor een trouw in het buitenland.

Maar als jullie dat in overweging hebben genomen en het toch graag doen, zou ik er voor gaan !

Veel succes,
joke




Marjolein
30-5-2009
 Meld misbruik12-8-2008 19:51:38

hoi,

wij gaan trouwen in zuid frankrijk volgend jaar in mei met ongeveer 40 gasten en als je goed rondkijkt op internet vind je meer dan genoeg informatie over 'weddings abroad'. bijvoorbeeld: www.weddings-abroad-guide.com of op www.youandyourwedding.co.uk . zeker je idee niet opgeven, er zijn opties genoeg. als je geen idee hebt waar kan je gebruik maken van een weddingplanner die voor jou een lokatie zoekt voor jouw budget, als je al wel een lokatie hebt, kan je vaak bij hen zelf terecht of vind je op internet fotografen etc. Ik moet ook nog heel veel regelen maar dat maakt deel uit van het avontuur vind ik ;) succes !



Stefanie
1-8-2009
 Meld misbruik12-8-2008 21:33:07

Wij trouwen volgend jaar in Italië, Toscane in het stadje Cortona. Wij hadden ook nog zoveel vragen en vonden weinig informatie. Nu hebben we een weddingplanner. Die mensen zorgen voor heel wat hoor. Ze kiezen de kerk dichtbij de villa die we huren, zorgen voor een priester en tolk, kijken voor vervoer... Heel gemakkelijk dus.



sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik13-8-2008 12:15:57

Hallo, je kan het navragen op de ambassade en er is een website belgen in het buitenland of zoiets waar je wel veel info vindt.
groetjes sylvia



annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik18-8-2008 10:50:13

Tof dat ik zoveel reacties krijg, alvast bedankt allemaal!!!

Aan Joke, tja het echt een keuze dat je maakt en omdat ik en Erik al een gezinnetje hebben (en reeds 30 zijn) heeft het huwelijk hier een meer intiemere toets meegekregen... Wel hebben we onze vrienden en familie al op de hoogte gebracht en iedereen was gelukkig reuze enthousiast.

En Stefanie en Marjolein, ik krijg al kriebels in jullie plaats...
Ik dacht er idd aan om een weddingplanner te nemen maar kost dit dan niet bijna het dubbele??
Mag ik weten welke planner je hebt Stefanie of liever niet, want ik heb er enkele gevonden op het internet, wel allemaal uit Nederland.
En langs de andere kant is het avontuurlijk om alles zelf te gaan regelen, wat wij in oktober willen gaan doen... alleen vrees ik dan voor de zenuwen of alles wel goed gaat de dag zelf, wat met een planner wel zo is hé...



annouschka
11-3-2010
 Meld misbruik18-8-2008 10:51:28

Debbie en Sylvia, ook bedankt voor de tips hé...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info