Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

888... de allermooiste dag uit ons leven!

  11-8-2008 9:59:27
Het is gebeurd… ik ben officieel mevrouw Van Hee. En ik kan het nog steeds niet zo goed geloven. Het besef komt stilletjesaan doordat verschillende mensen al hun foto’s hebben doorgestuurd. Maar de eerste foto’s die we zagen, bekeken we alsof wij het niet waren. Hoe meer we er zien en hoe vaker we naar elkaar en onze ringen kijken, hoe meer het besef komt: we zijn getrouwd en zoals in onze ringen gegraveerd staat... Eternity awaits...

Maandenlang heb ik op verschillende fora en websites verslagjes zitten lezen van andere bruidjes die de mooiste dag van hun leven beleefden. En nu is het aan mij om het verslag te schrijven van onze allerallerallermooiste dag...Ik zit nog met een lach op mijn gezicht en vlinders in de buik.
Donderdagavond ging ik bij mij thuis slapen en het was eigenlijk heel gezellig. Juul (de coolste hond ooit!) was ontzettend blij dat hij nog eens bij mij in de zetel kon kruipen en mama had de winkel leeggekocht aan snoepjes, ijsjes,... Maar omdat ik schrik had dat ik niet meer in mijn kleed zou kunnen, is het maar bij een ijsje gebleven. :-) Eigenlijk ben ik vrij vroeg in mijn bed gekropen...Samen met zus lagen we nog wat te giechelen en mijn geloftes van buiten te leren. Uiteindelijk ben ik op een deftig uur in slaap gevallen en heb ik ook in een stuk doorgeslapen.

Vrijdag, 7u30. Ik word wakker in een leeg bed en ik begin het te beseffen... Ik trouw vandaag! De zenuwen die tot dan weg waren gebleven waren opeens massaal aanwezig. Mijn maag deed wat raar en ik voelde dat mijn benen wat trilden. Ik heb mezelf een beetje vermand en ging ontbijten. Mama, papa en zus waren al druk in de weer geweest met het versieren van het huis: witte lintjes in de rozenboompjes, kaarsen buiten,...
8u45. Na een vrij rustig ontbijt, wachtte ik vol spanning op Semia, de make-me-pretty-queen. Binnen de kortste keren zat ze met haar handen in mijn haar en voor ik het goed besefte had ik een prachtig kapsel. Ook zus, meme en mama nam ze onder handen en ze zagen er allemaal om ter mooist uit. Net voordat ik gemaquilleerd zou worden, hoor ik zus gillen: “Ze zijn er al!!! Ze zijn er al!!!” Ze waren vrij vroeg en ik was nog niet klaar... De zenuwen speelden me eventjes parten, maar uiteindelijk besliste ik dat het feest toch niet zonder mij kon beginnen en ze maar eventjes moesten wachten... En zus:” Niels is mooi, zus. Zo mooi dat hij is!” De stress was op dat moment vrij aanwezig in huis. Onze allerliefste Semia hielp me samen met mama in mijn kleed, legde de laatste hand aan mijn make-up en blies glitters en haar lieve wensen op mij. Ik was er klaar voor.

12u00. Bovenaan de trap stond ik met knikkende knieen en moest ik toch eventjes slikken. Toen ik de deur opendeed, zag ik een piekfijn uitgedoste Niels voor me staan met een prachtig boeket. Zodra ik Niels zag waren al mijn zenuwen verdwenen en werd ik vervuld met verliefdheid, enthousiasme, geluk en een “ik kan niet meer wachten”-gevoel. Toen de familie’s versmolten, zat de sfeer er meteen heel goed in. Na een hapje en drankje thuis (en de regen bleef weg dus we konden buiten) vertrokken we allemaal richting stadhuis. Niels en ik in een fantastische cadillac waarin fiftiesmuziek weerklonk, onze familie op een bus met een frigootje vol drank ;-)

14u45. We komen aan op het stadhuis en de zon schijnt opnieuw. Een aantal fotografen van kranten stonden ons op te wachten en vooraleer we het goed en wel beseffen, staan we boven aan de trouwzaal te wachten tot we getrouwd zouden worden. Ik kan niets dan lof strooien over het stadhuis van Sint-Niklaas en Wouter Van Bellingen. Ik vreesde dat het wat bandwerk zou worden, maar niets was minder waar. Van Bellingen vertelde over hoe hij ons in de krant had gezien en onze website had bekeken en maakte van de wettelijke plechtigheid iets persoonlijks. Toen we allebei volmondig JA hadden gezegd, werd iedereen al snel heel enthousiast waardoor we onze kus twee keer hebben mogen doen ;-) Bij het buitenkomen aan het stadhuis onder stralende zon werd er wat afgekust, bloemetjes afgegeven en lietne we twee ballonnen de lucht in. Niels en ik hadden dorst en i.p.v. water, kraakte papa een fles. De kurk was net niet op de cadillac geschoten ;-) En weg waren we... richting het stationsplein van Sint-Niklaas voor een minifotoshoot.

15u30. Na al mijn enthousiasme en dankbaarheid voor Semia en Wouter Van Bellingen, moet ik ook onze fotograaf ontzettend loven. We wisten wel dat we een goede keuze hadden gemaakt, maar goed is veel te min voor Tiffo Design. Ze zijn fantastisch! Het weer was vrij bewolkt en de regen begon naar beneden te vallen, maar eigenlijk hebben we daar niet zo heel veel van gemerkt doordat er veel werd afgelachen tijdens dat half uurtje. ’s Avonds verrasten ze ons zelfs al met een aantal foto’s die ontwikkeld waren van aan het stationsplein. Wetende dat we pas later onze echte fotoreportage zullen maken, zijn we nu al sprakeloos over de pracht van de foto’s (en nee, het ligt niet aan de mensen die er op staan :p)

17u00. Van het station reden we richting feestzaal waar onze ja-viering zou plaatsvinden. De zaal was prachtig versierd. En het was gewoonweg af! Onze viering vond binnen plaats en daar zijn we eigenlijk nu heel blij om. We zaten precies in een woonkamer, allemaal dicht en knus bij elkaar en dat maakte van de viering een heel intiem moment. De teksten die zus, Tom, Elke en Jan voorlazen waren zo (h)eerlijk! Na de viering werden we ondergedompeld in een regen van bloemblaadjes en het feest kon beginnen...

18u30 tot in de wel heel vroege uurtjes. ’t Meersdael en Siva: jullie hebben er iets prachtigs van gemaakt! Ons feest was af. En hoe erg het misschien klinkt om dit zelf te zeggen, ik doe het toch. Het was echt af af af! Ontzettend lekkere hapjes, overheerlijke barbecue, gul met drinken en ongelooflijk vriendelijk! Niet alleen de zaal heeft het feest fantastisch gemaakt, maar iedereen die erbij was natuurlijk. Iedereen hield zich aan onze dresscode en Evy en Ellen zorgden na het eten voor veel ambiance door het swingpaleis (de mannen wonnen, maar onterecht! ;-)) en Niels en ik lieten ons volledig gaan bij onze officiele openingsdans en een grappig stuk op Ghostbusters. En het feest barstte los... Ik vond het zelf fantastisch om bands zoals :wumpscut: en VNV Nation op ons feest te horen! Het was ons feest en het was echt “ONS”.

5u00-5u30. Volgeladen met kadootjes, bloemen,... en met pijne voeten van het vele dansen vertrekken we richting ons stekje. Aan ons raam hing “Pas Getrouwd” en ik was heel blijd at er iets versierd was. De buren mochten toch weten dat we in het bootje gestap waren he ;-) Toen ik de deur opendeed, was ik wel verbaasd dat ze ook de hal hadden versierd en onze deur stond vol toiletpapier. We kunnen een half jaar verder denk ik :p Iedereen die even zonder zit, is dus welkom om een rol of tien te komen halen ;-)

Om al mijn woorden in een krachtig te omvatten: het was BETOVEREND!

Foto's staan binnen de kortste keren op: http://www.picasaweb.google.com/nvanhee

Lieve groetjes,

Niels + Evelyn

www.nielsenevelyn.be

Evelyn
8-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1163


Caroline
12-9-2009
 Meld misbruik11-8-2008 10:29:54

Proficiat!
Het zal echt een prachtige dag geweest zijn!
Wij zijn ook van Sint-Niklaas. We trouwen pas op 12/09/09. We konden de datum op het stadhuis wel nog niet vastleggen, want ze hadden nog geen agenda van 2009! Dat vind ik wel raar, maar ja.. Ik ben blij te horen dat Wouter Van Bellingen meevalt. Ik ken hem nog van in de tijd dat hij het hoofd van de jeugddienst was, maar hoe hij het er als schepen van af brengt... daar was ik minder van op de hoogte.
Wij trouwen in de Kristuskoningkerk in de Heistraat en ons feest zal doorgaan in het Hof van Keulen in Kallo.
Kan je me eventueel de gegevens van uw fotograaf bezorgen? Wij zijn nog aan het uitkijken naar een goede fotograaf.

Nog veel geluk en geniet van de wittebroodsweken!
Caroline



Inge
27-9-2008
 Meld misbruik11-8-2008 10:37:11

Hallo Evelyn,
Een heel leuk verhaal, ik heb het met veel plezier gelezen. Op dit moment ben ik verslaafd aan verslagjes en foto's en telkens komen de zenuwen even op als ik lees wat binnen 47 dagen komen gaat.
Ik ben echt benieuwd naar de foto's.
Veel geluk
Inge 27/09/08



Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik11-8-2008 10:40:17

Hoi Evelyn,

welkom bij de club :-)!

Een dikke proficait!

Ilka



Evelyn
8-8-2008
 Meld misbruik11-8-2008 10:42:48

@ Caroline: Onze fantastische fotograaf is Tiffo Design uit Boom. In de prijs zit een "verlovingsreportage" die wij gebruikten voor onze uitnodigingen die zij ook maakten. Als je ze nu een mailtje stuurt, kan het een weekje duren vooraleer ze antwoorden, want ze zijn nu eventjes met verlof. Maar echt: niets dan lof lof lof!

http://www.tiffodesign.be

@ Inge: Spannend he :-) Ik kreeg opnieuw de kriebels toen ik mijn verslagje eindelijk kon schrijven :-)



s
1-6-2007
 Meld misbruik11-8-2008 10:58:52

Proficiat!!

Ik vond dat gevoel na het huwelijk ook zoo zalig... Langzaam beseffen dat je getrouwd bent en dat het echt is en dat jullie beiden ringen dragen... Zalig! Geniet ervan!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...