Nu Online
Momenteel zijn er 149 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vastleggen huwelijksreis

  18-5-2005 12:09:28
Ik zou graag naar Nieuw-Zeeland op reis gaan, maar wij trouwen op 29 juli 2006 en dan is het daar winter. Zou de reis dus liever uitstellen tot oktober (dan is het daar lente). En dan is het laagseizoen en dus iets goedkoper. Maar kan je dan nog zeggen dat je op huwelijksreis bent of niet als je 2 maand na je huwelijk vertrekt?

groetjes,

Els

els

Meld misbruik



Reacties: 16 | Gelezen: 791


Sophie
24-9-2005
 Meld misbruik18-5-2005 12:23:29

Hoi Els,

Natuurlijk kan je dat! Wij doen het ook zo. Wij gaan naar India op huwelijksreis en het goede seizoen om India te bereizen is vanaf midden oktober.
Dus wij vertrekken ook niet onmiddellijk op huwelijksreis.
We gaan wel na ons huwelijk een kleine citytrip doen naar Istanbul ofzo maar ik beschouw dit niet als mijn grote huwelijksreis.

Succes

Groetje
Sophie



Els
1-4-2006
 Meld misbruik18-5-2005 12:33:25

dat is natuurlijk wat je er zelf van vindt hé, maar ik denk wel dat je dan toch iets voor echt na je huwelijk ook moet voorzien, misschien maar een paar dagen, maar ik zou het toch wel missen denk ik, dat er zo niets na je trouw direct van reis is...



Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik18-5-2005 12:48:45

Dag Els

Je bent toch beter dat je wacht tot het seizoen daar goed is he.
Als je echt weg wil voor een paar dagen: neem dan een weekje verlof na de trouw en ga een weekje naar frankrijk of zo?

Wij gaan zelfs niet op huwelijksreis, we doen het wel volgend jaar of zo, als ons budget weer wat "aangedikt" is. Dat is nog veel erger..

Groetjes

Vanessa



Maïté
22-7-2005
 Meld misbruik18-5-2005 13:25:54

Hoi

Nieuw-Zeeland: wat leuk! Wij zouden graag naar Indonesië of zo gaan en dat liefst in september omdat dat dan juist buiten seizoen is. We trouwen op 22/07/05 en dus is dat ook niet onmiddellijk erna. De touroperators eisen vaak dat je binnen het maand op huwelijksreis gaat en dan krijg je cadeautjes, een betere kamer... Dat zou je in principe dus niet krijgen dan. Ik vind het persoonlijker echter beter om 2 weken of zo mooi weer te hebben, dan bijvoorbeeld geen bloempje te krijgen. Nergens mee inzitten met andere woorden.



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik18-5-2005 13:46:01

Ik heb ook al vaak gezien dat de touroperators / hotels voordelen geven binnen de 6 maand na je huwelijk.

In ieder geval, ik zou er toch ook niet naar kijken hoor. Het weer moet toch ook wat meezitten hé.



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik18-5-2005 15:23:03

Zoals Lindsay ook zei, de reisbureaus beschouwen een reis als huwelijksreis als die binnen de 6 maand plaatsvindt. Dus dan heb je ook lekker al die voordelen van verwennerij enzo.
Nieuw Zeeland , tof!

groetjes



Sophie

 Meld misbruik18-5-2005 15:25:21

Ik snap je reactie in feite niet zo goed hoor!



els

 Meld misbruik18-5-2005 15:36:50

De vraag was of je twee maand na je huwelijk nog recht hebt op de verwennerijtjes die je hebt op een huwelijksreis?

Ik kan niet ook nog eens weg gaan kort na het huwelijk aangezien ik als doktoraatsstudent slechts recht heb op 20 dagen vakantie en deze niet overdraagbaar zijn. Aangezien deze waarschijnlijk allemaal gespendeerd gaan worden aan Nieuw-Zeeland schiet er dus niks meer over.



Sophie

 Meld misbruik18-5-2005 15:46:44

neen het gaat hierom:
"dat is natuurlijk wat je er zelf van vindt hé, maar ik denk wel dat je dan toch iets voor echt na je huwelijk ook moet voorzien, misschien maar een paar dagen, maar ik zou het toch wel missen denk ik, dat er zo niets na je trouw direct van reis is... "

terwijl ik in mijn antwoord naar jou zet dat ik na ons huwelijk, een kleine citytrip doe en 2 maand later naar India ga,
dus ik snap jouw reactie niet.



Fieke
4-6-2005
 Meld misbruik18-5-2005 16:07:54

Hey els,
wij trouwen op 4 juni 05! 17 dagen dus nog te gaan!!!!!
En wij gaan op vakantie de 26ste juli naar Rhodos! onze reis is vastgelegd al en wij moeten gewoon ons huwelijksuitnodiging meenemen om te bewijzen dat we getrouwd zijn! als je nu dus je reis al gaat vastleggen en zeggen waarvoor het dient, denk ik wel dat ze er rekening mee houden hoor! Ik kan namelijk niet direct vertrekken omdat ik in het onderwijs sta!
groetjes Fieke



An
24-9-2005
 Meld misbruik19-5-2005 8:52:27

Zoals al gezegd, veel voordelen zijn tot 6 maanden na het huwelijk geldig. Daar moet je trouwens niet echt naar kijken. Het is vooral hoe jij je daar persoonlijk bij voelt. Wij vertrekken bijvoorbeeld de middag na onze trouw. Wel rap en weinig tijd om uit te rusten, maar 12u vliegen en 12 dagen luieren zal ons wel de kans geven om op onze positieve te geraken. Ik wil persoonlijk absoluut niet maandag na de trouw gaan werken en dan na een paar weken pas op reis. Lekker alleen met zijn 2tjes relaxen na al de drukte en genieten van het man en vrouw zijn.
Mijn zus is getrouwd op 19 juli en is ook onmiddellijk erna op huwelijksreis naar Nieuw-Zeeland vertrokken. 3 weken hebben zij rondgereisd en winter daar is natuurlijk ook niet zoals bij ons. Zij waren blij dat ze niet moesten rondtrekken bij 45°C. Als je natuurlijk gaat voor een strandvakantie ligt dat ook weer helemaal anders.
Je moet dus gewoon zelf kiezen wat jij wil, vraag desnoods eens raad aan het reisbureau, zij hebben uiteindelijk meer ervaring dan wij hier allemaal samen.
Suc6!



els

 Meld misbruik19-5-2005 9:14:27

Sophie,

Die eerste els was ik niet, schijnbaar zijn er meerdere elssen. Vandaar dat ik uw reactie niet snapte.

groetjes,

els(van het eertse berichtje)



julie
19-11-2005
 Meld misbruik19-5-2005 18:28:12

Hallo Els,

wij gaan ook naar Nieuw-Zeeland op huwelijksreis. Alleen, wij hebben de trouw verlegd zodat we wel in het "goede" seizoen trouwen. ;)
Dat helpt jou natuurlijk geen steek verder hé...
Natuurlijk kan je dan nog zeggen dat je op huwelijksreis bent! Als jullie er zelf geen problemen mee hebben dan zie ik niet in wat het probleem is. Ik heb wel al gehoord dat de laatste weken voor je huwelijk zeer lastig zijn en dat het dan wel leuk is om onmiddellijk op reis te komen. Bovendien blijf je, als je onmiddellijk vertrekt, zo'n beetje in de trouw-'roes'. Maar aan de andere kant... Wat zijn die twee maanden nu, als het betekent dat je dan zon hebt...

Veel trouwvoorbereidingsplezier! En veel huwelijksreisvoorbereidingsplezier!

groetjes,
Julie.



natalie
7-11-2005
 Meld misbruik8-6-2005 14:45:36

kleine opmerking...ook al is het daar winter, dan nog is het er boven de 20£° hoor!



els

 Meld misbruik8-6-2005 15:11:58

Natalie,

Heb al informatie op gevraagd en is maar 15 gemiddeld in de winter, is mij toch wat koud.

groetjes,

Els



Guy
29-7-2006
 Meld misbruik12-7-2005 12:08:39

Hoi,

wij trouwen ook op 29 juli 2006!

Wij vertrekken een paar dagen later waarschijnlijk naar Kreta.
groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums