Nu Online
Momenteel zijn er 149 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Leeftijd getuigen

  8-8-2008 10:45:37
Hallo allemaal,

Even een vraagje ivm de getuige. Voor een burgerlijk huwelijk moet de getuige meerderjarig zijn, maar is dit ook zo voor een kerkelijk huwelijk? Mijn zus is momenteel 16 jaar en ik zou haar heel graag vragen om mijn getuige te zijn voor de kerk.

Jelke

Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 2924


Lien
16-2-2008
 Meld misbruik8-8-2008 11:06:07

Mijn vriendin was destijds getuige bij haar zus in de kerk en was toen 16. Ik ben er dus wel zeker van dat het geen probleem zal zijn.
Veel plezier!
Lien, 174 dagen getrouwd :-)))



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik8-8-2008 11:26:26

in de kerk hoeft de getuige niet meerderjarig te zijn denk ik.



An

 Meld misbruik8-8-2008 11:47:24

hey,

bij het kerkelijk huwelijk van een vriendin van mij, was de zus ook getuige ze was nog geen 16 jaar toen. enkel voor het burgerlijk huwelijk moet je meerderjarig zijn!

veel succes ermee


groetjes, An



Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik8-8-2008 12:17:00

In de kerk speelt leeftijd geen rol mr in stadhuis wel. Wij trouwen 19september, mn zus die in februari 18 wordt mag geen getuige zijn. Ik heb dus 2 getuigen, mn zus in de kerk en meerderjarige neef int stadhuis.
Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...