Nu Online
Momenteel zijn er 135 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bruisboeket-wie kopen?

  6-8-2008 12:15:11
Mijn schoonmoeder kwam gisteren met de vraag af wanneer zij samen met mijn verloofde het bruisboeket gaan kiezen? Hoe gaat dit normaal? Gaat de moeder van de bruidegom mee vr het bruisboeket te kiezen? (Ik had eigenlijk al mijn mama gevraagd aangezien zij veel kennis heeft over de bloemen en mij goed kent!)


Inneke
13sept08

inneke
13-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1086


Tamara
20-9-2008
 Meld misbruik6-8-2008 12:31:48

Ook bij ons gaat mijn toekomstige man samen met mijn mama het bruidsboeket gaan kiezen...

Of dit 'normaal' is dat weet ik niet zeker maar kheb toch al veel gehoord dat dit zo de gewoonte is...

groetjes Tamara



Katleen
27-9-2008
 Meld misbruik6-8-2008 12:38:40

Mijn schoonmoeder heeft dat idd ook zelf beslist dat zij dit met mijn man gaat kiezen :)
ik ben er ni al te gelukkig mee maar voor de minste last :-)



Severien

 Meld misbruik6-8-2008 13:43:16

Dat is inderdaad zo de traditie! In principe gaat de schoonmoeder mee met de bruidegom om te helpen. Je kan dus bv aan haar uitleggen welke kleuren het kleed heeft, of een stukje stof van het kleed aan haar geven.

Natuurlijk kan je altijd ook je mama meesturen. Maar denk eraan, normaal gezien wordt het bruidsboeket door de ouders van de bruidegom betaald. Dus als je dit graag zo houdt, dan heb je natuurlijk rekening te houden met de schoonouders ...



Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik6-8-2008 13:50:51

Ik zou ook het liefst hebben dat mijn ma mee gaat, zij kent mij en mijn smaak het beste. Ik heb dit ook al tegen mijn toekomstige gezegd dat ik het liefst zou hebben dat mijn ma ook meegaat samen met hem en zijn moeder. Zij zijn ook mee geweest toen hij zijn kostuum is gaan kiezen.

groetjes

Isabelle



KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik6-8-2008 14:13:37

Ik ben samen met mijn schoonmoeder naar de winkel geweest, ik heb beschreven wat ik wou en zij heeft er nog een extra bijgedaan. De dag zelf is mijn man alles (bruidsboeket en corsages) gaan halen en heeft deze betaald.



Nathalie
6-7-2011
 Meld misbruik6-8-2008 14:16:15

Hoi,

Ik vind dat als jij er meer vertrouwen in hebt dat je mama ook meegaat je haar ook moet meesturen. Je kan altijd zeggen dat je graag zou hebben dat zei ook meegaat omdat zij weet hoe je kleed er uit zal zien en zo kan helpen kijken of het erbij zal passen.
Ik doe zelf vaak cursussen bloemschikken en vond het bruidsboeket toch wel erg belangrijk.... Ik heb daarom samen met mijn ventje voordien besproken wat ik erg graag zag en hij stelde dan voor aan mij of wij niet samen naar de bloemist zouden gaan om er samen de keuze die wij graag zien te bespreken. We hebben alles uitgelegd en zij heeft dan iets naar onze wensen gemaakt. Uiteindelijk was het volledig dat wat wij wilden en hadden we het voordien ook nog niet op foto gezien ofzo. Ik vond het helemaal niet erg dat ik dit samen met mijn ventje ben gaan kiezen want zo wist ik dan dat het zeker bij mijn kleed ging passen en mijn smaak ging zijn ;o) Bovendien hebben wij ook alles zelf betaald van onze trouw dus op dat punt konden de moeders het ons dus natuurlijk niet kwalijk nemen...
Als zij wel betalen ligt dit inderdaad wel een stuk moeilijker...
Veel succes nog ermee hoor!

Groetjes,
Nathalie



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik6-8-2008 14:18:25

hey Inneke

Het laatste wat ik hierover in een bruidsmagazine gelezen heb is dat het meer en meer de trend is dat de moeder van de bruid meegaat met de bruidegom en zijn moeder.
Idd om die reden van 'zij kent mijn smaak beter' en veelal ook omdat de moeder van de bruid het kleed gezien heeft. uiteindelij gaat niet elk genre boeket bij elk kleed.
Maar daar doe je mee wat je wil.
Ik ben het boeket samen met mijn man gaan kiezen en ik vond dat een heel leuk moment.
En uiteindelijk zie je het eindresultaat pas op de trouw zelf, dus het blijft ietwat een verrassing.



Tamara
20-9-2008
 Meld misbruik6-8-2008 15:54:27

Oei mijn bericht nog eens herlezen en kwas te snel ik bedoelde dus mijn man en ZIJN mama

Tamara



Wendy
13-9-2008
 Meld misbruik6-8-2008 17:47:06

Hey Inneke

Mijn toekomstige gaat dat bestellen met mijn moeder. Zijn moeder is niet haalbaar want wonen hier 150 km vandaag en als het warm zou zijn ze al verslenst zijn tegen ze hier zijn (komen ook op vrijdagavond al)
Maar normaal doet de bruid dat met zijn moeder

Of hij neemt ze allebei mee dan is het opgelost ;-)

Groetjes
Wendy en patrick 13/09/08



sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik6-8-2008 19:05:22

ik maak mijn boeket gewoon zelf als ik op schoonmoeder meost rekenen kreeg ik een geranium hihi sorry maar het is zo.
mijn schat heeft wel eeb goede smaak maar ik wil iets heel speciaal wat ik in de winkel niet vind of mega duur wordt.



Kelly
23-8-2008
 Meld misbruik6-8-2008 21:55:58

Gewoon doen wat je zelf wil. Ik ben het mijne zelf gaan bestellen, heb een foto van mijn kleedje aan de bloemist laten zien. Hij stelde me dan een kleur en een aantal bloemen voor. Dat leek mij best mooi. Mijn vriend zag het echt niet zitten om iets te gaan kiezen en de bloemist kent zijn vak, dus ik heb er alle vertrouwen in. Mijn vriend zal het wel zelf gaan afhalen en ik heb het dus nog niet gezien voor de trouw.



Silke
15-5-2009
 Meld misbruik6-8-2008 22:04:07

Bij mij gaat het mannetje samen met mijn mama het bruidsboeket kiezen.
Mijn schoonmoeder denkt hier zelf niet over na...




Hanne

 Meld misbruik7-8-2008 7:59:36

ben met mijn ventje naar een goede bloemist geweest en heb hem in handen van de bloemist gegeven. ze hebben in boeken zitten neuzen en wat zitten zoeken en bedenken terwijl ik buiten stond te wachten, ik mocht niet binnen!
heel grappig en ontroerend!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik7-8-2008 8:55:50

Mijn ventje is gewoon alleen gegaan en hij heeft dat supergoed gedaan.



Nathalie
3-7-2009
 Meld misbruik7-8-2008 14:21:17

Ik ga samen met mijn ventje en zal daar een paar boeketten kiezen die bij mijn kleed passen en dan is het aan hem om de ultieme keuze te maken maar zo ben ik zeker dat het bij mijn kleed past en dat ik het mooi ga vinden.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...