Terug naar overzicht
Als er in jouw buurt 's avonds een ijskarretje rond rijdt kan je dat daar aan vragen. Da's dan natuurlijk dezelfde auto/cambionette waarmee hij door jullie buurt rijdt en niet zo'n mooi ouderwets karretje van vroeger.Op mijn werk wilden we met een paar jarigen eens met een ijsje trakteren en toen ben ik dat aan zo iemand dat gaan vragen. We hebben die mens later gecontacteerd om af te spreken waar en wanneer hij moest komen. Hij is toen een half uur aan ons werk komen staan. Iedereen kon zijn ijsje bestellen en dan kregen we de eindafrekening en is hij weer vertrokken.
Onze feestzaal (molenhof in zwijnaarde) bood dit aan om te doen bij het buiten komen in de kerk.Misschien daar eens informeren. Ik weet natuurlijk niet of hij dat doet zonder dat je feest daar is.
Niet Gent, maar misschien komen ze wel tot daar. Ga eens kijken op http://www.zwartekoe.be/index.html
Eens informeren bij www.ijskar.be
Beste Cynthia,Uit Loenhout (Wuustwezel) heb je het Boerenijsje (superlekker versgemaakt ijs! Veel smaken)Ze komen met ijskarren of bakfiets zo te zien ook op locatie, maar ik weet niet of ze dat ook tot Gent doen. http://www.boerenijsje.be/thuis.html Groetjes,inge
Hoi Cynthia,Wij trouwden op 07/06/08 en hadden de zwarte koe die tot bij de kerk gekomen is met zijn prachtig old timer wagentje. Ze wonen in Assebroek (Brugge) en vragen normaal een vast tarief voor non stop bediening voor +- 150 ijsjes (wat dan op nog geen euro voor een ijsje de man kwam bij ons...)En voor de afstand vragen ze enkel een km vergoeding afhankelijk van het aantal km's... Wat echt goed mee viel.Bovendien hadden wij een gratis annulatiemogelijkheid gekregen tot 3 uur voor de mis van hen en moesten we niks als voorschot betalen wat wel heel handig was voor als het echt water zou gieten die dag bijvoorbeeld.Het weer was die dag niet echt goed (helaas), de hele dag druiperig weer, we hebben dan toch besloten dat het ijswagentje wel mocht afkomen en hebben ons dat nog geen minuut beklaagd want de bediening was echt in orde om nog maar van hun overheerlijk ijs te zwijgen. In onze familie boffen ze er nog steeds mee dat het zo'n lekker ijsje was. Ondanks het mindere weer was deze verrassing dus toch volledig goed geplaatst.De zwarte koe is zeker een aanrader en bovendien echt correcte mensen. (Ik had een bepaalde old timer ijswagentje dat ik per sé wilde omdat dit zo mooi bij onze bus paste maar wegens omstandigheden konden ze dan toch niet met die wagen komen... De baas heeft mij ruimtijds van voordien zelf opgebeld om dit persoonlijk uit te leggen en dit probleem op te lossen en heeft er dan bovendien nog een financiële tegemoetkoming voor gegeven. In veel gevallen zouden ze nog nooit iets laten weten en gewoon met een andere wagen afkomen. Ik apprecieerde dit enorm dat hij ons zelf op belde om de situatie uit te leggen). Ik kan je dus maar aanraden zeker eens bij hen te informeren....ALvast veel succes nog met de verdere voorbereidingen!Groetjes,Nathalie
Hey,Alvast bedankt voor de info! Ik heb idd eens gekeken om de site van de zwarte koe en de wagens en karretjes zien er voorbeeldig uit. Ik heb bijkomende info gevraagd, die ze me volgende week gingen doorsturen.