Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Weinig gasten op feest

  30-7-2008 15:12:15
Hello,

Ik ben vandaag eens begonnen aan de tafelschikking omdat we ondertussen al wat bevestigingen hebben binnengekregen. Ook annulaties hebben we doorgekregen van vooral enkele familieleden van mijn verloofde... Zij wisten onze datum nochtans een jaar geleden al dus waarom plannen ze dan toch een verlof?!

In totaal zouden wij met ons avondfeest aan 65 personen zitten en de receptie aan 100 personen. Vooral het avondfeest vind ik heel weinig volk!

Ik maak me een beetje zorgen of het feest dan wel leuk gaat zijn en op gang komen met zo weinig volk. Het is vooral familie en onze beste vrienden...

Iemand die me raad kan geven of kan gerust stellen?

Groeten,

Inneke
13sept08


inneke
13-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1199


marijke
9-8-2008
 Meld misbruik30-7-2008 15:29:53

inneke,

ik zou me over het aantal gasten geen zorgen maken: een klein aantal gasten betekent daarom niet dat er geen sfeer zal zijn! wij hebben bewust maar 52 mensen uitgenodigd op ons avondfeest, maar we zijn er zeker van dat het super zal zijn! allemaal jongen mensen die er echt willen in vliegen en die allemaal op de dansvloer zullen staan!

grt,
marijke
09/08



Annelies
4-7-2008
 Meld misbruik30-7-2008 15:31:34

Hoi Inneke

Ik begrijp dat je ongerust bent, maar dat is niet nodig!
Wij hadden op ons avondfeest 75 personen en op de receptie een 85-tal.
Ons feest was fantastisch, wij hebben ons heel goed geamuseerd, ook al was er niet super veel volk...

Het feest heeft tot 3.30u geduurd, misschien dat als er meer volk was geweest, het langer had geduurd, dat zou wel goed kunnen. Maar dan ben je blij als je naar huis kan hoor. Je hebt een hele leuke dag achter de rug, die ook wel vermoeiend is.

Dus maak je geen zorgen, zorg er zelf voor dat het leuk wordt!! (door zoveel mogelijk op de dansvloer te staan; dan komt de rest automatisch meedansen).

Groetjes en veel succes!
Annelies



Amber
9-8-2008
 Meld misbruik30-7-2008 15:37:13

Hey,
Wij hebben net hetzelfde. Wij zitten rond de 75 man avondfeest, en 68 man receptie. Eerst vond ik dit ook "onrustwekkend weinig". Maar nu heb ik er geen probleem mee. De mensen die komen liggen ons allemaal nauw aan het hart. Ook het prijskaartje wordt op deze manier gedrukt. En vooral: je hebt de tijd om met iedereen een praatje te slaan. Tegenover op hele grote feesten waar je "geleefd wordt"!

xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl



Diane
16-5-2009
 Meld misbruik30-7-2008 15:58:09

Het aantal mensen maakt de sfeer niet op je feest hoor. Wij waren ook "maar" met 80 en het heeft tot in de vroege uurtjes geduurd. Het voordeel is dat je contact kan hebben met iedereen, en op een feest met 150-200 man kan dat onmogelijk.
Een paar maanden geleden waren we op een communiefeest met maar 40 mensen en er is enorm veel gedanst en heel lang...
Groetjes,
elisadiana1@hotmail.com



Jill
24-1-2010
 Meld misbruik30-7-2008 16:33:04

Hey Inneke,

Ik zou me geen zorgen maken om het aantal gasten op je avondfeest. Zoals al gezegd,weinig gasten kunnen er ook een geweldig feest van maken. De sfeer is niet bepalend door het aantal aanwezigen.
Wij waren laatst ook uitgenodigd op een feest met 30 personen en dat heeft ook tot in de vroege uurtjes geduurd en het was een echt dansfeest!
Ik heb liever een feest met minder mensen, maar wel mensen die oprecht willen komen. En het drukt inderdaad de kosten nog wat en heb je een persoonlijker contact met je feestvierders.

Geloof me, je zal er niets van merken en de dag zal schitterend zijn !

Geniet er gewoon met volle teugen van!

Groetjes,

Jill



inneke
13-9-2008
 Meld misbruik30-7-2008 17:10:34

Bedankt alvast allemaal!

Door jullie ben ik een heel stuk beter gerustgesteld!!!

Inneke




chrisje
10-9-2008
 Meld misbruik30-7-2008 17:41:04

Hey Inneke, maak je maar geen zorgen, zoals iemand al zei: je hebt beter minder gasten die het goed met je menen dan mensen die maar komen omdat ze nu eenmaal uitgenodigd zijn! Wij geven een feest voor 50 à 60 personen, we kunnen er veel meer vragen, maar een goede vriend van ons zei dat we alleen mensen moesten vragen waar we ons goed bij voelden, zodoende...
Maar ik snap best dat je een beetje teleurgesteld bent, laat ze in elk geval je dag niet verpesten, ze zijn het niet waard!!! Succes



Kim
2-5-2008
 Meld misbruik30-7-2008 17:50:49

dag Inneke,

Zit daar maar niet mee in!! Je kan inderdaad meer tegen de mensen praten en onthoudt zo vast meer van het feest dan op een feest waar je tegen iedereen een halve minuut over niets praat...
En anders... nodig je hier de mensen van het forum nog maar uit om mee ambiance te komen maken ;).
groetjes
Kim



Tamara

 Meld misbruik30-7-2008 18:02:36

Wij hadden op voorhand ook veel schrik dat er geen ambiance zou zijn met onze 85 gasten voor het avondfeest. Maar complimenten dat we achteraf hebben gehad! 'We hebben nog nooit zo'n feest meegemaakt', 'Het was véél beter dan het feest van vorige week', ...
Zelfs de garçons vonden het een heel goed feest!



kathleen

 Meld misbruik30-7-2008 20:33:56

Hey inneke,

wij hebben er 71, ik had er als ik wou veel meer kunnen vragen maar dat wou ook ik bewust niet. Ik heb niemand van de familie gevraagd, geen tantes of nonkels enkel de broers en ouders. Ik had er een probleem mee aangezien wij elkaar in de familie enkel bij feesten of begrafenissen zien en daarvoor zou ik zoveel geld moeten meer geven!!! Nee dat kon ik niet. Degene die komen zijn enkel buren en vrienden die we dagdagelijks zien.

Groetjes



s
1-6-2007
 Meld misbruik31-7-2008 9:50:58

Jouw aantal gasten is niet veel, maar nu toch ook niet zo weinig? Ik vind 100 personen voor de receptie best wel veel en 65 personen voor feest eerder weinig, maar nu niet weer dat ik denk: amai, zo weinig??
Bij ons was het 75 gasten voor receptie (vond ik goed, mocht meer zijn) en 100 gasten voor avondfeest (vond ik teveel, ik had op meer annulaties gerekend. :-) )

Ik denk dat het hier al genoeg is gezegd: leuk feest hangt niet van het aantal gasten af! Dus stop maar met je daar druk in te maken en concentreer je op voorbereidingen waar je effectief iets aan kan doen.
Maak er een leuke dag van!!! Hoe het ook allemaal uiteindelijk loopt, trouwen gaat alleen maar leuk zijn als je ervan Geniet, geniet... (goeie voorbereiding zorgt natuurlijk wel voor meer genot)

En over die annulaties betreft: ik weet dat het hier bijna een taboe op het forum is om er eerlijk over te zijn, maar niet iedereen vindt trouwen het allerbelangrijkste en steekt er zoveel tijd in als de bezige toekomstige bruid.
Ikzelf versta best dat andere mensen denken: hey, die trouwt, leuk voor hun, maar ik moet er niet perse bij zijn. Zelf zou ik ook mijn vakantie lekker egoïstisch boeken zoals het mij uitkomt en geen rekening houden met een bruidje in mijn kennissen kring. Beste vrienden en naaste familie is iets anders, maar neven en nichten trek ik mij geen bal vanaan.
Maar ik heb de indruk dat vele bruidjes hier denken dat heel hun omgeving even enthousiast moet zijn over hun huwelijk.
Dit is niet echt persoonlijk voor jouw alleen bedoelt hoor. Gewoon een bedenking. Hopelijk doe ik er niemand kwaad mee.



Wendy
13-9-2008
 Meld misbruik1-8-2008 15:27:55

Hey Inneke
Wij trouwen ook op 13/09/08!!!
Wij hebben voor het avond(dansfeest) ook tussen de 50-60 personen. We hadden er veel meer kunnen uitnodigen, maar toch niet gedaan, omdat we enkel de innigste familie en vrienden hebben uitgenodigd die voor ons ook veel betekenen....
Geniet van het aantal dat komt en diegene die er niet zijn hebben pech en kunnen jou geluk toch niet verbrodden!!!

groetjes en succes nog met voorbereiden
wendy en APtrick
13/09/08



Annemie
8-8-2008
 Meld misbruik4-8-2008 15:37:50

Hoi Inneke,

Wij hebben 120 mensen uitgenodigd, waarvan er slechts 70-75 van kunnen komen...
Ook dit is mijn ergste vrees; dat er weinig ambiance gaat zijn en het feest al vroeg zal afgelopen zijn...
Zullen we anders onze beide feesten samenvoegen ?!? :-D

Groetjes !
08*08*2008


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...