Nu Online
Momenteel zijn er 62 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ik kan het niet meer aan

  26-7-2008 17:53:17
Ik trouw op 8 augustus, en ons feest zal doorgaan op zaterdag 9 augustus, binnen 2 weken dus.

Vandaag moesten we naar de feestzaal gaan met de menu's en de tafelschikking/gastenlijst.

De eerste keer dat we naar de feestzaal gingen hadden we al meteen discussie met de eigenaar omdat die eisten dat ik mijn vader uitnodigde, waarmee ik al een jaar geen contact mee had. Hij stond er ook op om bij de bespreking van de menu's beide ouders mee te nemen. Zowel mijn vriend als ik vonden dat niet nodig aangezien wij alles zelf betaalden en het dus niet nodig vonden om onze ouders erbij te nemen en hen mee te laten beslissen wat wij eten.

Maar kom om de lieve vrede te bewaren zijn onze moeders meegegaan en die hebben geen woord gezegd. Wij moesten beslissen... Toen was het zijn vrouw en daarmee hadden we een goed contact. We waren het met zijn vrouw eens dat we een U-vorm gingen nemen voor de tafels, we hadden er al overgesproken om ronde tafels te nemen maar ik heb het heel moeilijk om te beslissen wie waar moet zitten, dus een U-vorm leek veel simpeler.

Vandaag moesten we alles afgeven, en het was weer meneer, en wat blijkt: een U-vorm word niet gedaan want:
- het is al 20 jaar geleden dat hij dat nog moeten doen heeft
- zoveel mensen gaan niets zien van het feest
- mensen van de ene kant zouden niet dansen met mensen van de andere kant
- veel minder mensen gaan dansen omdat ze (begot!) 9 stoelen moeten passeren om naar de dansvloer te gaan

kortom het zou geen ambiance geven, er zou niet gedanst worden en hij heeft al 26 jaar ervaring in de zaal dus hij kan het weten.

En bibi kan dus heel de tafelschikking opnieuw aanpakken.

Ik heb hem uitgelegd dat ik niet zou weten wie ik bij wie moet zetten, ik moet met zoveel rekening houden. de familie van zijn ma wilt de familie van zijn pa niet zien, mentaliteitsverschillen,...

Hoe kan ik nu in hemelsnaam 2 vegetariërs aan tafel zetten met een vrouw die dieren haat? Ik kom echt zot...

Die vent van de feestzaal zei dat hij juist goed is om totaal verschillende mensen aan 1 tafel te zetten, het creërt sfeer (ja slechte misschien)

Nu moet ik de tafelzetting afhebben tegen morgen...

Wij wouden ook bedankjes op een tafeltje zetten bij het gastenboek, zodat ze bij het naar huisgaan iets konden inschrijven en een aandenken meenemen.

Hij vind dat geen goed idee, ik moet tijdens de receptie met een mandje rondgaan en dat aan de mensen afgeven.

Het is echt iemand die zijn wil opdringt. Als ik zei dat ik toch opteer voor een U-vorm dan zei hij: ja tis u trouwfeest, als jij mijn advies in de wind wilt slaan, je moet achteraf niet bij mij komen hoor.

Wat moet ik dan doen?

Hij zei me dat ik wat meer uit handen moet geven, hallo? ik trouw maar 1 keer hé, ik ga hem geen carte blanche geven hoor. Ik wil dat het goed is.

Niets was goed voor hem: er zijn 4 vegetariërs op de receptie, voor zijn vrouw was dat allemaal geen probleem, maar hij geeft dan een opmerking van: "ja en hoe gaan we dat dan doen, moeten we een sticker op hun kop kleven." Terwijl zijn vrouw ons had beloofd dat zij elk een bordje kregen met vegetarische hapjes.

Sorry voor mijn klaagzang, maar het hangt mijn keel uit, dat deze dag maar snel gedaan is.

nathalie
8-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 534


J.
9-8-2008
 Meld misbruik26-7-2008 18:04:44

amai nathalie, dat zou ik echt niet pikken hoor!!!
goh ik zou hem vragen of hij de feest gaat betalen of jij?
als jullie een u-vorm willen en je dat eerder al hebt besproken met de zaal, met zijn vrouw of met hem, dan moet er een u-vorm komen... als je dit niet eerder vermeld had en er dus enkel ronde tafels voor handen zijn, dan is dat iets anders!
wat betreft de hapjes voor de vegetariers, wel ik werk ook in de horeca en als wij een receptie hebben waar vegetariers op zijn, dan weet je dat als dienster of kelner heel snel en dan vraag je in de keuken aparte hapjes voor die mense! dat is alleen maar klantvriendelijkheid en volgens mij een minimum als je een trouwfeest van allicht enkele 1000den euro's mag organiseren!
Ik zou die man vriendelijk terug opbellen en zeggen dat jullie het op jullie manier willen doen en dat hij dan maar zijn feest op zijn manier moet doen!
kop op meid, laat die gefrustreerde man jouw feest niet bepalen!



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik26-7-2008 18:52:06

Nathalie,
Laat je niet doen! Laat één of andere oude pee je feest niet vergallen. Als jij u vormige tafels wilt moet hij hiervoor maar zorgen. Zeker als je weet dat hij hievoor kan zorgen.(van zijn vrouw) Wij hebben net een zaal vastgelegd voor volgend jaar. Zij gebruiken allemaal u vormige tafels. Hierdoor krijg je ook meer volk binnen. Familie die niet goed overeen komt zou ik best zo ver mogelijk uit elkaar zetten. Mijn broer is vorig jaar getrouwd. Langs haar kant waren er ook spanningen door ruzies en scheidingen. We hebben toen bewust die families uiteen gezet. Er gingen wel wat kwaade blikken in het rond maar dat was dan ook alles. Uiteindelijk was dit een heel leuk feest. Nathalie, doe je zin, het is toch jou dag!!! En alvast proficiat!



Els

 Meld misbruik26-7-2008 19:36:11

Hey meid!

Laat u niet doen! Het is jullie feest!!! Wat zegt je vriend hier van???

Ik vraag me af waar hij zich mee moeit? Het is jullie droom, jullie wens en jullie betalen achter de rekening... dat hij maar gewoon doet wat jullie vragen!

Veel succes ermee!

Groetjes,
Els


www.elsenphilip.bruiloftsite.nl



Virginie

 Meld misbruik26-7-2008 21:15:11

och meid toch!!

wat een klote mens is dat zeg!! laat je niet doen zenne. op je strepen staan!!!



Stephanie
4-10-2008
 Meld misbruik27-7-2008 2:32:38

klant is koning
die persoon moet zich schikken naar jullie wensen en niet omgekeerd
hij verdient deraan dus waarom moet hij zo lastig doen?
jullie beslissen toch wat jullie willen :s
jammer dat t al zo laat is want ik zou met mijn feest ergens anders gaan
heb trouwens mijn 1ste feest geanuleerd wegens slechte service
hoop dat alles in orde komt
geniet van jullie dag en hopelijk fijne feest
xxx



Joke
25-4-2009
 Meld misbruik27-7-2008 8:32:39

Dat kan toch niet, de eigenaar die zijn eisen stelt over wie jullie moeten uitnodigen ?!
Kun je niet vragen dat vanaf nu alle contacten via zijn vrouw verlopen ?



s
1-6-2007
 Meld misbruik27-7-2008 10:26:56

Hallo??? Uit welke tijd komt dieë zaalverantwoordelijke? Ik kan het bijna niet geloven.
Jullie vragen toch geen onmenselijke dingen? Ok, hij kan advies geven over tafelschikking, maar als jullie het nu in een U willen, dan zal het toch een U worden zekers?? Ookal is dat volgens hem niet goed. Zijn punt wat 'sommige mensen zien niks' betreft vind ik nog wel waar, maar al de rest is zever.
Kan je niet opnieuw een afspraak met die vrouw maken? Dat zou ik proberen te doen.



Karen
18-7-2008
 Meld misbruik27-7-2008 11:12:22

Hey

Op je strepen staan he. Ik heb ook een beetje zo'n situatie gehad. Ineens vroegen ze 8% meer en ging onervaren personeel de zaal doen die avond ipv de gewone maitre

maar het was ook veel te laat om in te grijpen. Omdat we bang waren voor slechte service hebben we niets meer gezegd/gedreigd.

Dit veranderde wel niets aan de "look" van het feest.
Bij jou wel, dus ingrijpen!!!
Vraag een afspraak met de vrouw en overloop nog alles eens.

Jij bent de baas he! Toen er problemen waren met de tafelschikking door annuleringen op de avond zelf en mensen die onverwachts opdoken (tijdens de receptie!!!) waren de ceremoniemeester en mijn schoonmoeder aan het beslissen wie waar moest zitten. De maitre zei toen" Alleen mevrouw beslist daarover", waarop zei vroegen: "wie is mevrouw?" De bruid natuurlijk!

Zo'n gevoel moet je hebben! Jij beslist om jouw feest zo te maken hoe jij t wil! Da's ech tbelangrijk!

x



annelies

 Meld misbruik27-7-2008 11:37:45

wow, hallucinant verhaal!
welke zaal is dat als ik vragen mag?



Liesbeth

 Meld misbruik27-7-2008 22:53:17

vraag es wie voor het feestje betaalt!!! Als hij zijn centen wil krijgen dat hij het dan doet zoals jullie het willen!

Go for it girl!!

Gr,

Liesbeth



Jennifer
5-9-2008
 Meld misbruik28-7-2008 9:30:21

Klant is koning zou ik zo zeggen. En geen enkele van je eisen is buitengewoon of zelfs buitensporig, dus is er geen enkele reden waarom hij moeilijk zou mogen doen.

Klant betaalt -> klant kiest

Laat je vooral niet doen en succes nog!

Groetjes,

Jenny



Nathalie
8-8-2008
 Meld misbruik29-7-2008 15:19:31

fiogf49gjkf0d
Hallo naamgenootje (die ook nog eens op dezelfde dag als ik blijkt te trouwen :-D)

je hebt die man toch eens flink zijn vet gegeven!!! ik denk dat ik hem direct zou op zijn plaats zetten.
Ik betaal, mijn feest, dus ik bepaal alles. Na! ;-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info