Nu Online
Momenteel zijn er 183 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

begroeting receptie

  26-7-2008 12:29:29
Wij geven eerst een receptie en 's avonds een avondfeest voor andere genodigden.
Hoe begroeten jullie de gasten op de receptie? Gaan jullie met de ouders op een rijtje staan om zo iedereen een handje te geven? Sta je dan niet de hele receptie handjes te schudden zonder met iemand te kunnen praten? Of gaan jullie een beetje rond en zo iedereen begroeten? Zijn hier nog andere ideeën rond?

alvast bedankt!

kim
13-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1200


nancy
12-7-2008
 Meld misbruik26-7-2008 13:23:48

Hoi,

Wij hebben niet aan onze ouders gevraagd om op een rijtje te staan om handjes te schudden. Wij stonden wel aan de ingang en deden met iedereen een praatje toen ze binnenkwamen. Wij hadden het gevoel dat we met iedereen een degelijke babbel konden doen. Ik denk dat de mensen misschien minder snel blijven babbelen met het trouwkoppel als ze zien dat de ouders al staan te wachten om ook een handje te schudden. Onze ouders konden dan de hele tijd praatjes doen met de mensen die ze kenden.

Groetjes,



Britt
9-8-2008
 Meld misbruik26-7-2008 14:23:28

Hallo,

Wij komen iets later aan op onze receptie, waardoor we niet aan de ingang kunnen gaan staan. En al waren we op tijd, dan waren we dit nog niet van plan omdat we 's avonds al allemaal op een rij 'moeten' gaan staan.
Onze gasten van de receptie krijgen een roos wanneer ze aankomen. Mijn man (dan toch) en ik zullen rondgaan om de mensen te begroeten. We nemen de roos terug mee als we bij de gasten gestaan hebben, zodat we een overzicht hebben van wie we al gezien hebben en waarheen we nog moeten gaan.

Groetjes,
Britt.
09/08/08



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik26-7-2008 15:35:28

van die roos vind ik een beetje raar, zou bij mij overkomen dat je ten eerst een kadootje terug moet afgeven en of je noiet belangrijk genoeg bent en je niet zou onthouden dat je al met hen een klapke hebt gedaan.



Severien

 Meld misbruik26-7-2008 16:00:22

Ja, met die roos vind ik toch ook wel een beetje raar.

Persoonlijk zou ik dat toch niet doen, niet iedereen heeft het 'spel' meteen door en dan is het vreemd als je een gekregen roos moet teruggeven. Niet?

Zou je het niet beter andersom doen? Een roos geven als je al met hen gepraat hebt? Dan krijgt iedereen op het eind een leuke roos mee, toch ook leuk?



Els
19-9-2008
 Meld misbruik26-7-2008 16:57:23

Ik vind dat severien gelijk heeft! Het lijk me een leuk idee om de genodigden een roosje af te geven als je er een klapke mee gedaan hebt! leg ze in een mooi mandje... Tja ziet iets in, knn we mss ook nog doen, want zie het ook nie zitten om op een rijtje te staan...
Veel succes!



Sandra
13-10-2008
 Meld misbruik26-7-2008 20:49:06

Ivm die roos.

Ik vind dit persoonlijk geen goed idee. Er zijn bijvoorbeeld mensen die niet lang genoeg kunnen blijven, maar jij bent ondertussen eerst tegen ander mensen iets gaan zeggen. En het kan dan zijn dat je uiteindelijk niets tegen die personen hebt gezegd omdat ze vroeger vertrekken?? Hoe weet jij nu of je genoeg tijd gaat hebben om met iedereen te praten? Hoe weet jij nu of iedereen even lang gaat blijven? Dat kan toch helemaal niet zeker. In welke volgorde ga je de mensen begroeten, hoe lang ga je met de mensen praten???
Ik vind aan de inkom staan de beste oplossing. Zo heb je zeker iedereen begroet en zal niemand zich benadeeld voelen.
Nu ja het kan zijn dat je een kleine receptie hebt of dat iedereen voor de receptie ook voor het avondfeest blijft. Dan is het natuurlijk wel wat anders. Maar als er bijvoorbeeld 200 man komt naar een receptie van max 2 uur dan is dit een slecht idee toch hoor.

Sorry dat ik het gans afbreek.



Kelly

 Meld misbruik26-7-2008 21:08:58

Zo hebben wij het ook gepland en wij gaan waarschijnlijk bij zowel receptie als avondfeest op een rij staan, omdat mensen je toch allemaal bij het binnenkomen willen begroeten en eventueel iets zeggen. Als je dan bij mensen een praatje staat te maken in de zaal, gaan ze je toch zowiezo komen storen. Na een half uur als de meeste mensen binnen zijn, kan je nog rondgaan om een praatje te maken en als er dan toch nog laatkomers zijn... tja dan moeten ze maar komen storen hé!

Groetjes,
Kelly



s
1-6-2007
 Meld misbruik27-7-2008 10:30:35

Eerst met ouders op een rij'tje gaan staan. Dik dik tegen mijn zin, maar kom. Als ik het nog eens mocht doen zou ik ouders en schoonouders uit die rij zwieren. Maar op die moment heb je geen zin in ruzie maken. Mijn man vond dat wel ok, dus dan kon ik er wel mee leven.
Eenmaal het grootste deel van de mensen er was, ben ik uit mijn rijtje gegaan en bij de mensen in de zaal gaan staan die ik leuk vond.
Mensen die een uur te laten kwamen op de receptie moesten mij maar komen zoeken.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...