Nu Online
Momenteel zijn er 131 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wijn en champagne

  24-7-2008 21:08:57
Hoi,

Wij hebben een zaal waar we zelf voor de wijn en de champagne moeten zorgen, maar nu vroegen wij ons af hoeveel dat we moeten aanschaffen. Op de receptie zal een honderdtal gasten zijn en op het avondfeest honderdvijftig.
Kan iemand ons wat tips geven?

Alvast bedankt
Groetjes Evi, 08/08/08

Evi
8-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 991


Claudia
8-8-2010
 Meld misbruik25-7-2008 8:28:41

Beste Evi

Van de wijnen heb ik geen enkel idee.
Voor de champagne wil ik wel een gokje doen.

Uit een fles geraken 5 glazen champagne. Eén op vijf is zeker BOB en zal dus geen champagne drinken (of toch niet meer dan één glas). Reken dus dat je voor 80 personen een 3-tal glazen nodig hebt.

240 / 5 = 48 flessen.

Dit is ook het aantal dat wij besteld hebben maar ik heb wel een recht van retour per 12 flessen. Indien ik nog 13 flessen overheb mag ik een karton met 12 terugdoen naar de handelaar.

Groetjes
Claudia
08/08/08



LeBart

 Meld misbruik25-7-2008 8:38:43

als je bij colruyt of delhaize koopt kan je altijd de overschot terug doen.

maar aam 6 glazen per fles - 1/2 fles champagne per persoon, 1/3 fles witte en 1/3 fles rode wijn is meestal afdoende.

Alles is natuurlijk ook afhankelijk van de graagte en frequentie waarmee de obers schenken.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...