Els
17-7-2010
|
24-7-2008 15:43:38
Hey, het is inderdaad frustrerend!!! Bij ons in Erpe-Mere hebben wij enorm veel geluk gehad! Wij mochten zelf bepalen om hoelaat we getrouwd werden: er stond wel al iemand op om 14u, maar wij mochten zelf kiezen of we gingen aansluiten of niet. Zijn uiteindelijk om 17u getrouwd en ze maakten er geen enkel probleem van op het gemeentehuis. (Mochten zelfs op die zaterdag desnoods nog tot 20u 's avonds!!!) Je moet dus blijkbaar een beetje geluk hebben met de gemeente/stad waar je trouwt! Ik zou toch, in jouw plaats, blijven proberen om je zin te krijgen! Duimen!!! Els
|
|
evy
1-3-2009
|
24-7-2008 15:46:42
M'n broer trouwt op 6 december in Mechelen. Daar is het zo dat diegene die eerst aanvraag doet het eerst mogelijke uur (geloof half 11) trouwt en de rest volgt daar op. Zij hadden graag later getrouwd, dus wachten zij (en hopen) dat er nog anderen aanvraag indienen voor die dag. Ze hebben tijd tot de uitnodigingen gedrukt moeten worden. Heel vervelend inderdaad. Wij hadden het geluk om zelf ons uur te mogen kiezen.
|
|
Claudia
27-6-2009
|
24-7-2008 15:57:34
@ Els; ik vrees dat ze mij daar zo beu gehoord zijn binnekort dat ze dat wel moeten vernaderen hihi ...
|
|
Inge
23-5-2009
|
24-7-2008 16:43:12
Hallo,
Wij trouwen ook volgend jaar in Hasselt. Onze eerste intentie was om het burgerlijk huwelijk een dag vroeger te doen dan de kerkelijke trouw (in het verlengde weekend van OLH Hemelvaart). Dus hadden we 22/5 om 15u vastgelegd.
Na een tijdje begonnen we te twijfelen en hebben we beslist om ook op zaterdag voor de wet te trouwen, als laatste van de voormiddag. Dus wij belden terug naar het stadhuis: 23/5 om 12u15, onmiddellijk in orde. Dan kunnen we direct door naar de kerk om 13u (OLV-Basiliek - Kapelstraat).
Telkens was dit met één telefoontje geregeld. Vind het jammer voor jou...
Inge -23/05/09-
|
|
Chantal
23-8-2008
|
24-7-2008 17:21:32
Hallo, Wij trouwen in Merksem Iedereen moet daar gewoon om 9.45 uur trouwen. Een week op voorhand mag je een kaartje gaan halen om te weten de hoeveelste je juist bent. Maar zowiezo moet je daar die zijd zijn. Geen keuze.
|
|
Sandra
30-8-2008
|
24-7-2008 17:28:31
Hey Claudia,
We trouwen in Grimbergen om 11u. We hadden ook niet te kiezen. Alles moest aaneen sluiten... Reden: ze willen de burgemeester niet doen wachten op een zaterdag (vb een koppel kiest 10 u en een volgende koppel komt pas om 12u -> dan moet die mens 1u30 wachten, en dat kan niet bij ons in de gemeente). Vrij vervelend, maar niets aan te doen. Best je planning afstemmen op het uur van de burgerlijke trouw. Het enige wat bij jullie natuurlijk frustrerend is, is dat er niemand is die vroeg trouwt op het gemeentehuis... en dat jullie daardoor 'bijna' verplicht zijn om rond de middag te trouwen, tenzij er zich andere koppels aandienen... Maar daar zou ik in jullie geval niet te veel op rekenen. Ik zou dus mijn planning afstemmen op de burgerlijke trouw... vb indien je foto's gepland had rond de middag, deze in de voormiddag doen.
Nog veel succes ermee!
|
|
leslie
1-1-2008
|
24-7-2008 17:37:45
hallo,
in leuven was dat ook zo. wij zijn speciaal gaan wachten op de dag dat we aangifte konden doen tegen dat het openging.
Kan je echter ook niet kwart voor 12 nemen ipv kwart na? anders kan je misschien nog wat wachten; het is nog een jaar....er zullen wel nog andere koppels aangifte doen...
heel veel succes
|
|
inneke
13-9-2008
|
24-7-2008 19:12:48
Wij trouwen in Deurne en waren de eerste om om 10u te huwen. Wij moesten dit ook echt wel hebben naar onze planning toe. Wij mochten kiezen tss 10 of 11u en dan gaan ze vanaf dan met een kwartier verder van het uur dat niet gekozen is. Net zoals bij jullie. Dus het koppel na ons komt om 11u en dan om 10u45 enz.
Wel ferm vervelend, ik kan uw frustratie goed begrijpen!
Inneke
|
|
Joke
25-4-2009
|
25-7-2008 8:58:46
Hallo,
Wij trouwen in Lommel voor de wet en daar is het ook zo: de eerste die belt voor een zaterdag, heeft keuze en de anderen die op dezelfde dag willen trouwen, moeten aansluiten en het half uur ervoor of erna nemen. Voor ons maakt het uur eigenlijk niet uit, omdat we een week voor de kerkelijke trouw huwen voor de wet.
Jullie hebben nog wel even; met een beetje geluk komen er nog een aantal koppels vóór 12 u. en sluiten die allemaal aan zodat jullie toch om half 11 kunnen trouwen.
Ik duim voor jullie! Joke.
|
|
Heidi
2-8-2008
|
25-7-2008 9:43:59
Hey,
Wij trouwen in Antwerpen nu 2/8/8 En ik denk dat het overal zo is. Wij wilden zo laat mogelijk trouwen maar da was al allemaal besproken.Dus wij hebben de pech dat we om 10u15 al trouwen. Maar ondertussen hebben we een leuke opvulling gevonden.Laat het ni aan u hart komen en blijf gewoon bellen ik ben zeker dat het in orde komt.
Veel suxses Heidi
|
|
Claudia
27-6-2009
|
25-7-2008 9:57:39
Bedankt allemaal voor de reacties, stelt me toch al wat gerust dat we niet de enige zijn die met dit probleempje zitten !
Veel succes allemaal met de voorbereidingen.
-XX-
|
|
Els
27-9-2008
|
25-7-2008 16:00:24
Bij ons hetzelfde probleem in Brasschaat. Wij willen om half 12 trouwen, het laatste dat kan. Nu zit er niemend tussen 11 en half 12. Personeel zegt dat de schepen geen half uur wil wachten en schepen zegt dat het personeel niet wil wachten. Moet je wel nagaan : het eerste huwelijk die dag is om 10 en wij zouden de laatsten zijn om 11 dan MAAR ze worden wel de volle drie uren betaald. Moet ik eens proberen op mijn job!
|
|
sylvia
9-5-2009
|
25-7-2008 16:01:24
hallo, mijn broertje is in antwerpen op het stadhuis getrouwd op die dag waren er elf ze moesten gewoon afwachten welk uur het zou worden omdat er dus al zoveel waren 3-4maand ervoor wisten ze dan het definitieve uur. bij ons waren we als tweede en hebben dus wel het uur gekregen dat we wouden. groetjes sylvia
|
|
cynthia
9-8-2008
|
26-7-2008 17:01:23
Hoi,
Wij hadden ons tijdens de huwelijksbeurs in hotel Serwir al laten opschrijven bij de schepen van burgelijke stand en hij zij dat we dan enkel nog de officiele papierrompslomp moesten invullen enkele maanden voor het huwelijk. Datum en uur (11u) lagen dus vast en we moesten ons hierover geen zorgen meer maken. Toen mijn verloofde belde i.v.m. de nodige documenten en dergelijke bleken wij nergens op de lijst te bespeuren...! 11u was niet meer vrij en alles later dan 10 u was reeds bezet. Dus huwen wij een uurtje vroeger...! Als ik de schepen zie (dat is de schepen die in het nieuws kwam omdat er een koppel niet wilde trouwen bij hem omdat hij zwart is)zal ik hem toch wel even fijntjes melden dat er ook nog andere redenen kunnen zijn om niet bij hem te trouwen!
Volhouden met bellen, en hopen dat er op die dag nog veel bruidjes bijkomen!
Cynthia 09/08/08
|
|
Nathalie
27-6-2009
|
26-7-2008 17:52:00
Dag Claudia,
wij zijn de mensen die trouwen om 12 uur in Hasselt. Wij begrijpen jullie frustraties want wij hebben net hetzelfde meegemaakt. Wij wilden graag trouwen om half 12 maar omdat er al iemand om kwart na 12 opstond hadden wij ook geen keuze meer tenzij af te wachten. Wij hebben het risico niet genomen en dus maar een half uur opgeschoven. Wij hebben gebeld op 1 juli om 8u32 ... en toen hadden er 'zogezegd' al 4 mensen gebeld die morgen ... volgens ons ruikt dat allemaal een beetje naar vriendjespolitiek. Nog veel succes en laat maar eens horen hoe het afloopt ... misschien zien we elkaar nog die dag ;o)
Erwin en Nathalie
|
|
Claudia
27-6-2009
|
28-7-2008 9:34:02
fiogf49gjkf0d @ Nathalie : Oh wat een toeval ! :)
Waar gaat jullie feest door die dag? Hmm ruikt inderdaad naar vriendjespolitiek daar in t stadhuis ;)
Intussen hebben wij gekeken of het zou lukken als we om kwart voor 12 zouden trouwen omdat het toch inderdaad een risico is als we blijven wachten.. Dus misschien dat we elkaar dan inderdaad nog zien :) (en hopelijk in de stralende zon ) .
Veel succes met de voorbereidingen !
X
Claudia en Yannick
|
|
Kimberley
12-9-2008
|
28-7-2008 9:58:42
fiogf49gjkf0d hey, Bij ons in Lier mag je zelf je uur bepalen. Zij vroegen aan ons hoelaat(wij waren de eerste die het in potlood lieten op schrijven). WIj trouwen om 14 uur. Bij het definitief vastleggen zag ik dat er 'smorgens ook mensen op stonden. WIj zijn wel de eerste van 'smiddags omdat 14 uur het eerste uur dan is.
Groetjes!!! Kimberley 12/09/2008 www.gertenkimberley.bruiloftsite.nl
|
|
Nathalie
27-6-2009
|
28-7-2008 14:10:59
@ claudia: ons feest gaat door in hof te rhode. en dat van jullie?
nog veel succes ermee!
Nathalie
|
|
Claudia
27-6-2009
|
28-7-2008 16:18:58
fiogf49gjkf0d Ons feest gaat door in stiemerheide (het golfhotel) in Genk.
X Claudia
|
|
evelien
30-8-2008
|
28-7-2008 19:49:13
fiogf49gjkf0d Helabee,
Troost u! Bij ons zeker even erg! Wij trouwen in Ekeren. We hadden de kerk vastgelegd om 13.30u omdat we feest in de tuin geven bij mijn ouders en de receptie best mooi kon aansluiten aan de mis omdat we veel familie hebben die van ver moeten komen...
Wij gingen ervan uit dat we de wet rond 12.30u konden doen als we stipt 6 maanden op voorhand het uur reserveerden.
Niks ervan: nu moeten we om 10.30u al voor de wet trouwen en zitten we dus met een gat van 3 uur.
Hebben het 'gat' kunnen oplossen door een brunch tussen wet en kerk, maar kunnen dus ook 3 uur extra bus huren, en iedereen moet véél vroeger zijn bed uit!
Maar ja, 't is nu zo, en we maken er het beste van! Maar toen ik dat hoorde, werd het bridezilla-gehalte van de dames op vijf tv toch zeker geëvenaard :o)
Xx Lien
|
|
Nathalie
3-7-2009
|
29-7-2008 11:38:33
Na dit allemaal te lezen begin ik een beetje schrik te krijgen. Wij trouwen volgend jaar op 3 juli te Sint-Truiden en waren gaan informeren op het stadhuis. We mogen pas 3 maand voor het huwelijk reserveren. Nu ligt alles voor de rest vast, feestzaalom 17u, ervoor de foto's op locatie (2uur voorzien) en we willen he burgerlijk huwelijk een beetje speciaal maken waardoor deze toch minstens een half uur zal duren. We hopen dat ons gewenst uur (12u30) nog vrij zal zijn dan. Heeft er iemand al ervaring met Sint-Truiden?
|
|
lies
5-7-2008
|
31-7-2008 18:35:16
wij belden kort na onze verloving (7 maanden voor de trouw) om in gent een uur vast te leggen. 9.15u was nog het enige wat overbleef! mijn (ondertussen) man heeft dan zijn domicilie opnieuw naar zijn ouderlijk huis verlegd. In die gemeente trouwde er niemand anders op die dag en mochten we zelf het uur kiezen. Hoe groter de stad, hoe strikter de regelingen, volgens mij...
groetjes,
|
|