Nu Online
Momenteel zijn er 128 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen op vrijdag

  24-7-2008 11:50:45
Hallo,

Wij willen trouwen in augustus 2009 en zijn nu op zoek naar een zaal. Alleen zijn er al heel wat zalen reeds bezet op zaterdag, dus overwegen we om op vrijdag te trouwen. Redelijk wat dichte vrienden en familie staan in het onderwijs of hebben geen bezwaar om verlof te nemen. Ben alleen een beetje bang dat er dan weinig volk in de kerk zal zijn. En een ander probleem is dat de eerste receptie al vroeg zou moeten beginnen (17u-17u30) wat misschien ook moeilijk is voor veel mensen om er dan te geraken. Heeft iemand tips of ervaring daaromtrent?

Katrien

Katrien
14-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1197


Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik24-7-2008 16:35:26

Dag Katrien,

Zou voorgesteld hebben om het de 15e te doen, maar blijkt dat dat een zondag is.

Het moet echt in augstus zijn dat jullie trouwen ?
Vanuit welke streek zijn jullie ?

Anderzijds werd er in de tijd van mijn ouders (en de uwe ook mss) altijd op een vrijdag getrouwd.

Hoop dat jullie eruit geraken en jullie dtum vinden !

Groetjes

Sofie



Jennifer
5-9-2008
 Meld misbruik24-7-2008 17:01:39

Dag Katrien,

Wij trouwen ook op een vrijdag (5/09/2008). Wij zien hier geen problemen in. Tegenwoordig moeten ook heel veel mensen zaterdags werken, dus zoveel verschil maakt dat volgens mij niet meer.

Groetjes,

Jenny



Kathleen
4-7-2008
 Meld misbruik24-7-2008 17:43:46

Hey Katrien,
wij zijn op vrijdag 4 juli getrouwd en net zoals jij sta ik in het onderwijs. Ik kan je verzekeren dat de mensen die er graag willen bijzijn in de kerk er ook alles voor zullen doen om er te geraken. bij ons was er in elk geval veel volk in de kerk, meer dan ik zelfs verwacht had. Een aparte receptie hebben we niet gedaan omdat we ervan uitgingen dat mensen geen dag verlof nemen om 2 uur naar en receptie te gaan. Wij hebben al de mensen die we normaal op een receptie zouden uitnodigen gevraagd voor het dessertenbuffet vanaf 21.30. Natuurlijk is dit wel kostelijker maar zo hadden de mensen hier ook meer aan en werd het een heel gezellige en late boel (mensen hebben 2dagen om te recupureren) hihi
Veel geluk
Kathleen
www.dirkenkathleen.bruiloftsite.nl



D
8-8-2008
 Meld misbruik24-7-2008 17:48:15

En als het toch in de zomer is hebben de meesten wel vakantie of stemmen ze hun vakantie er op af.
Zal zeker goed komen.
Wij trouwen nu 08-08-08 en dat viel toevallig ook op een vrijdag en 120 man van onze 130 genodigden komen, en er zal ook genoeg volk naar de kerk komen.
Denk dus niet dat het veel verschil zou geven.
groetjes



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 21:43:05

Dag Katrien,

Ik met net hetzelfde "probleem"! Wij zouden graag op vrijdag 14 augustus 2009 trouwen, maar nu zegt mijn zus dat dit misschien geen goed idee is omdat vele mensen dan niet zouden kunnen komen. Ik weet dus ook niet goed wat te doen. Ik denk dat de mensen die echt willen komen wel zullen zorgen dat ze die dag vrij hebben, ofwel een beetje vroeger vertrekken op hun werk of zo. Wij zouden wel een ceremonie doen in de tuin van onze feestzaal gevolgd door de receptie en avondfeest, dus het zou pas in de namiddag beginnen. Ik ben er zelf nog niet goed uit.... misschien wordt het zaterdag 15 aug (feestdag), maar dat heeft ook zijn nadelen vind ik. Veel success alleszins!! Ik hoop dat we allebei een oplossing vinden!

Groetjes,

Ellen



evy
1-3-2009
 Meld misbruik24-7-2008 22:12:42

Wij trouwen volgende week vrijdag. Wij hadden ook graag op een zaterdag getrouwd, maar hier werken de ambtenaren niet op zaterdagen :(
Tot onze grote verbazing hebben wij slechts 6 annulaties voor ons feest, allen collega's die op vakantie zijn. Voor de rest is iedereen van de partij! Ik hoor ook van velen dat ze onze misviering zullen bijwonen. Ik had er ook heel veel schrik voor, maar 't valt reuzegoed mee. Diegenen die er écht bij willen zijn, die regelen heus wel iets hoor.

Groetjes Evy
01-08-2008



sofie
22-5-2009
 Meld misbruik25-7-2008 21:44:16

Wij trouwen ook op een vrijdag, en ik heb eerlijk gezegd ook schrik dat daardoor enkele mensen niet zullen kunnen komen. Anderzijds doet het me wel plezier om hier te lezen dat we geen uitzondering zijn. Dus blijkbaar is dat niet echt een probleem. Oef!
Ik ben ook van het idee dat je dichtste vrienden zeker zorgen dat ze kunnen komen, en dat vind ik het belangrijkste.



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik26-7-2008 19:25:44

Wij trouwen zaterdag 1 augustus 2009. Wij hebben hier bewust voor gekozen. Voo iedereen het gemakkelijkste. Maar overal gaat dit niet (gemeente). Wij hebben onze zaal vastgelegd. Den Eyck in Kasterlee. Zij hebben ook een all - in formule. Als je hier vrijdag neemt ipv zaterdag krijg je korting!!!! Misschien wel belangrijk om op andere plaatsen dit ook te vragen.



Isabelle
3-7-2009
 Meld misbruik8-8-2008 21:22:49

Ook wij trouwen op een vrijdag. Wij zien er ook niet veel problemen in, als de mensen er echt bij willen zijn, dat doen ze wel de moeite om erbij te zijn.
WIj konden niet op zaterdagnamiddag trouwen, in Roeselare kan het alleen op zaterdagochtend.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...