Nu Online
Momenteel zijn er 130 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Betekenis weggooien van jartiere/kousenband

  24-7-2008 11:35:27
Hey bruidjes,

Hebben jullie enig idee welke betekenis achter het weggooien van de kousenband zit?

Ikzelf zou een boeketje weggooien tussen de nog niet getrouwde vriendinnen.
En mijn ventje zou dan een kousenband weggooien. Maar ik heb geen idee of dit dezelfde betekenis heeft als bij de vrouwen. Kan het zijn dat ook getrouwde mannen naar dit dingetje kunnen springen?

Groetjes,
Katrien

trouw.wittevrouw.com
08/08/08

Katrien
8-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1433


Debby
8-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 11:55:34

Hey,

Normaal gezien roep je de vrouwen, die nog niet getrouwd zijn, bij elkaar en gooi je je boeketje weg en diegene die het dan pakt zal de eerstvolgende zijn die trouwt.
Bij mannen is dit jusit hetzelfde, de niet-getrouwde mannen bij elkaar en dan de kousenband weggooien...


Groetjes,

Debby
8/8/2009



Ellen
14-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 21:46:13

Dag Katrien,

Normaal gezien vraag je de vrouwelijke niet-getrouwde gasten om samen te komen als jij je boeket gooit, en bij de mannen is dit net hetzelfde, alle niet-getrouwde mannen. Want als ik het goed versta is het diegene die dit vangt de volgende die in het huwelijksbootje zal stappen! Ik heb 5 jaar in de VS gewoond en ben naar verscheidene trouws geweest daar en daar is dat echt een traditie!! Veel geluk en plezier!

groetjes,
Ellen



Vi
7-6-2008
 Meld misbruik26-7-2008 3:32:16

Hey Katrien,

Wij hebben dit ook gedaan en dit was super geslaagd! De vrouwen hebben bijna gevochten om mijn bruidsboeket. (heb daar dus fantastische foto's van over gehouden) De mannen gingen er subtieler in. Tony trok eerst de kousenband met z'n tanden naar beneden op het nummer van " you can leave your hat on" en nadien schoot hij mijn kousenband in een menigte van vrijgezellen mannen. Ambiance verzekerd!
x


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...