Nu Online
Momenteel zijn er 47 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

help... dagindeling

24-7-2008 7:51:35
Hallo allemaal
zit zodanig met mijn handen in mijn haar..

trouw je best nét voor de receptie van 17u of trouw je best net nà de wettelijke trouw die in de voormiddag is.
Ik denk nu dat als we net voor de receptie trouwen (dus van kerk echt rechtstreeks mee met het volk naar de receptie gaan, foto's voor de kerk genomen) dat er dan veel meer volk in de mis gaat zitten?

wie helpt me van mijn twijfels af.. hoe was het bij jullie? en wat voelt ok aan?

Hanne

Meld misbruik

Reacties: 19 | Gelezen: 482

Stephanie
8-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 8:48:13

Hey Hanne,

Kalm blijven is de boodschap, denk even na of het dicht of ver van elkaar is?

Wij doen het zo:
11:30 wettelijke trouw
Van 12 - 14u mini receptie thuis aangezien de wettelijke trouw puur familie en getuigen zullen zijn.
14u15 kerkelijke trouw, woon natuurlijk maar 5 minuutjes van de kerk en daarna doen wij onze locatie foto's en willen dan rond 17u aan de eerste receptie gaan beginnen. en dan rond 18u30 korte receptie voor de avondgenodigden en zo een een uurtje later aan het diner beginnen.

Misschien helpt die planning je een beetje?

groetjes en succes

Mieke
1-8-2008
 Meld misbruik24-7-2008 9:48:49

Dag Hanne

Zeker niet om jou in de war te brengen, maar alles hangt af van de situatie. Bij ons is het als volgt;

10u40 stadhuis
's middags lunch met suite
17u viering buiten aan de feestzaal
18u30 start avondfeest.

Zo komt iedereen van het avondfeest ook naar onze viering. Wij trouwen wel op een vrijdag. Als je in de kerk trouwt zou ik dit doen onmiddellijk na de wet.

Hopelijk kom je er snel uit

Elke
7-3-2009
 Meld misbruik24-7-2008 9:59:06

Bij ons is het nog anders:
10.30u: trouw wet (kon enkel in voormiddag)
15u: trouw kerk
17u: receptie
19u: avondfeest
Wij gaan tussen wet en kerk foto's nemen.

Groetjes,
Elke

Monique
8-8-2008
 Meld misbruik24-7-2008 10:03:18

Hoi

Wij trouwen om 11u voor de wet, dan met de suite middagmaal (simpele pistoletjes).
Om 17 u viering/trouw op het domein. 18u aansluitend receptie. 19u30 avondfeest.
Wij laten foto's nemen tss middagmaal en viering.

Grts
08-08-08
liefde-is.bruiloftsite.nl

nele
2-8-2008
 Meld misbruik24-7-2008 10:06:24

11u trouw wet
dan foto's, met familie en apart, daarna naar huis bruid om iets kleins te eten (enkel suite)
14u trouw kerk
16u eerste receptie (tot 18u)
19u tweede receptie avondgasten + avondfeest

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik24-7-2008 10:39:52

Dag Hanne,

Wij doen het zo:
- 10 u wettelijke trouw
- 's middags weten we nog niet, kleine lunch thuis met de suite?
- wij houden een alternatieve viering +- 17u /17u30 & daarvoor zullen we een receptie geven van een uurtje.
Tussen de wet, middagmaal & viering & receptie in namiddag +- 16 u(?) zullen we foto's nemen.

Succes alvast!

Bij ons is het maar voor 18/04/2009 maar soms denk je al inderdaad van aaaahhhh!!!

Marieke

isabel

Meld misbruik24-7-2008 11:06:39

Hoi Hanne,

wij zijn er ook eindelijk aan uitgeraakt en doen het zo;

-10u trouw wet
-11u trouw kerk
Na de kerk gaan we met de dichte familie (35pers) gaan dineren en als de familie aan de koffietafel begint, zouden wij vertrekken voor de foto's. Als we dan terugkomen bij restaurant, zouden we daar dan de familiefoto's nemen.
En tegen 19u/20u (weten we nog niet zo goe) komen alle andere gasten aan voor ons feest voor een hapje en een drankje.
oorspronkelijk was het ook voormiddag wet en namiddag kerk, maar de familie (grootouders) vindt het leuker als ze niet meer moeten veranderen van locaties en op 't gemak kunnen tafelen ;-)

Vele groetjes,
Isabel.
22/11/08

Hanne

Meld misbruik24-7-2008 11:10:32

Hoi

zeg maar, als je trouwt voor de kerk en er is een ruimte tussen van een paar uur... dan komt er toch geen kat naar de kerk.
Mijn ouders willen zo graag dat we de kerk net voor de receptie doen, zodat er van dat 'verre volk' toch een deel in de mis zal zitten.
maar wij dachten, als we de kerk doen, en dan een groooooote pauze (voor foto's ed) dan zijn we RELAX en kunnen we effe rusten voor we aan receptie beginnen.
Maar dan gaat er idd geen volk zitten in de kerk, want wie gaat nu zo ver rijden, om dan een paar uur te staan niksen en dan pas naar de receptie te mogen.
durf het bijna niet zeggen, maar ik lag vannacht wakker tot half 6 ..... fff..

Hélène
30-8-2008
 Meld misbruik24-7-2008 11:53:05

Wij laten onze mis onmiddellijk aansluiten op de receptie. Voor ons was dat noodzakelijk want bijna alle gasten moeten halfuur rijden om er te geraken. Dus we konden ze dat niet aandoen dat ze twee keer tot in Gent moeten rijden, vandaar.

Ik denk, als je kerk en feestzaal in de streek waar iedereen woont is, dat nie zoveel uitmaakt wanneer je je mis doet. Mensen komen sowieso, denk ik.

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 12:07:34

Bij ons gaat het zo:
11u30 voor de wet
erna iets kleins eten met de suite bij mij thuis, beetje champagne enzo...
Dan nemen wij onze foto's
14u30 voor de kerk
dan klein beetje tijd tussen voor de receptie, zodat we toch ff kunnen bekomen, wat opfrissen enzo
17u eerste receptie
18u30 à 19u tweede receptie + avondfeest

Het is toch meestal zo dat er nog wat tijd tussen zit? Bij ons zullen de mensen van het avondfeest na de kerk nog 3uurtjes iets naders moeten doen. Tja, diegene die niet in de buurt wonen komen misschien niet naar de kerk... maar er woont sowieso familie in de buurt waar ze bij kunnen gaan ofzo...
Diegene die er willen bij zijn, zullen écht wel komen!

Groetjes

Lien
01/08/2009
www.tomenlien.be

veerle
1-2-2009
 Meld misbruik24-7-2008 12:20:01

Hey,

wij doen onze receptie ook direct na de kerk. De meer dan de helft van onze gasten moet meer dan 1 uur rijden, en we trouwen midden in de winter... ze kunnen tussendoor dus niet naar huis gaan, daarop sluit alles aan. Ik denk dat we anders ook een vrij lege kerk gaan hebben...

Succers ermee!

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik24-7-2008 12:37:02

Hey Hanne,

Bij ons zal het zo zijn:
11u30 Wettelijke trouw
Nadien met de getuigen, ouders enzo. een klein broodjesbuffet en wij gaan dan foto's nemen
15u Kerkelijke trouw

Wij hebben het bewust zo gedaan, zodat we tussen alles wat tijd tussen hebben om van de dag te genieten. Op aanraden ook van onze ceremoniemeester trouwens.
Na de Kerk hebben wij enkel een aperitief voor de mensen die aan het diner deelnemen en nadien een dessertbuffet en feest voor al onze genodigden.

-xxx-
Cindy
13/06/2009
www.kenencindy.bruiloftsite.nl

Hanne

Meld misbruik24-7-2008 14:44:47

ok ..
maar dan nog een vraagje ..
als jullie dan de foto's doen voor de kerk.. dan wil dat zeggen dat je daar moet staan 'ontspannen' doen terwijl de misviering er nog aankomt... en zien dat je kleed niet vuil wordt enzo? en een heel klein beetje: je staat dan ongetrouwd op de foto, een beetje gespannen mss nog?
of ben ik mis?

Elke
7-3-2009
 Meld misbruik24-7-2008 14:53:01

Ongetrouwd is het niet he, je bent al getrouwd voor de wet...
Het is een beetje schipperen he... Wij konden het uur voor de wet enkel in de voormiddag kiezen, en voor de kerk heb je meer kans dat er 's morgens een begrafenis is. Bij ons komt iedereen ook van zeer ver (+- 100km), dus wilden we niet te veel tijd tussen de mis en het feest.

Groetjes,
Elke

Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik24-7-2008 15:31:57

Hanne,
Ja, gespannen...ik ben zelf een héél erg grote stresskip, maar de dag zelf sta je volgens mijn van 'smorgens tot 's avonds te stralen. Het is tenslotte jou dag en ik denk niet dat er aan die foto's te merken gaat zijn dat je de Kerk nog binnenmoest.
Wij nemen trouwens na de Kerk in de tuin van onze feestzaal (als het weer het toelaat) ook nog foto's met de ringen en met onze familie's erbij enzo.

Good luck, het lukt wel zene!

xxx
Cindy

eva
26-10-2008
 Meld misbruik24-7-2008 16:40:07

Wij trouwen in de kerk om 11u en de receptie is pas om 15u. We hebben ook heel lang getwijfeld, maar aangezien we op een andere dag voor de wet trouwen moeten de foto's na de kerkviering genomen worden (wil mijn vriend pas in de kerk zien) en aangezien we in de winter trouwen (vroeg donker), gaat na de receptie ook niet meer lukken. Dus doen we het ertussen.
Het zou inderdaad kunnen dat er mensen hierdoor niet naar de mis komen, maar ik ga op onze website wat tips zetten voor dingen om te doen tussendoor. Voor de rest moeten de mensen voor het avondfeest toch ook een aantal uren overbruggen, dus voor hun maakt het geen verschil.
En voor ons gaat het nu een lekker rustige dag worden. We hadden echt geen zin om ons te moeten haasten en dat is voor ons belangrijker dan die paar mensen meer in de kerk.

groetjes,
eva

Sofie
19-9-2009
 Meld misbruik24-7-2008 16:49:03

Hallo,

Heb mij dezelfde vraag al gesteld, maar ik bekijk het zo :
Wij gaan altijd naar de kerk als we uitgenodigd zijn.
Laatste trouw die we gedaan hebben was tegen Roeselare en wij zijn van Aalst...
We zijn dus in de namiddag naar de kerk geweest, terug naar huis en omkleden en opmaken en dan naar de feest.
Blijkbaar zijn er niet zoveel mensen die dat er voor over hebben, maar ik denk altijd : moest het mijn trouw zijn, ik zou het ook graag hebben.

Wij hebben eigenlijk nog maar 1 trouw gedaan waarbij het aansluitend op de feest/receptie was.
Eerlijk gezegd vind ik het best gemakkelijk en bij ons zal dat volgend jaar ook zo zijn.

Geniet van je dag en de mensen die de moeite doen, die tellen dubbel !!

Groetjes

Sofie

Stephanie
8-8-2009
 Meld misbruik24-7-2008 18:00:03

Hey Sofie,

Inderdaad als je het wilt zien en het wilt meemaken heb je het er voor over.
Bij ons is het wel zo, wij trouwen in Gent en mijn schoonfamilie is ook van Antwerpen en verder. Zij komens sowieso naar de mis.
En tja ze zullen dan wel niet meer op en af rijden voor de 'tussenpauze' maar dat is toch meestal zo dat het koppel erop uit gaat voor foto's en de eerste serie foto's is toch sowieso met de familie dus dan is er toch al een stukje tijd uitgeknipt.

Onlangs ook naar een huwelijk geweest en daar trouwden ze rond 11u voor de mis in Kontich, mijn aanstaande en ik wonen in Gent en het feest begon maar tegen 19u, dus wij hebben onze tijd ook goed gebruikt door nog wat rond te snuffen en dergelijke.

Wat je wel kan doen, is bij je thuis als dat mogelijk is, nog wat soort receptie op te stellen zodat de mensen wat op hun positieven kunnen komen of desnoods om wat uit te rusten of zo.
Wij willen dat bij de eerste receptie de direkte familie (broers/zussen) en getuigen erbij zijn. Dus misschien maakt dat dan ook weer een verschil.
Het kan natuurlijk nog veranderen maar ik denk dat ik het toch rond dit tijd patroon zal houden.

Groetjes
Stephanie

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik25-7-2008 10:56:32

Hey Hanne,

Wij zijn om 13.30u voor de kerk getrouwd en onze receptie begon om 17u.
Het is idd zoals je zegt dat sommige mensen niet naar de kerk zullen komen door een te grote speling in tijd.
Ik heb goede vrienden in Antwerpen die graag de mis hadden meegemaakt, maar dan hadden zij een gat van 5u! (zij kwamen naar avondfeest)
nuja dat zijn direct al uitzonderingen natuurlijk. De meeste mensen woonden in de buurt en kwamen ondanks het uurverschil toch. Hangt er allemaal een beetje vanaf uit welke uithoeken ze komen.
Het voordeel aan de dingen wat spreiden en wel met tijd tussen werken is dat je veel meer geniet. Want het is een feit dat als je veel volk rond u hebt en continu met iedereen bezig bent, de tijd veel sneller gaat.
Probeer zeker enkele vrije momenten in te calculeren om te genieten!

Nog veel succes!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...