TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Kimberley
12-9-2008
|
23-7-2008 14:47:40
Hey Liese,
Als je nog moet gaan kieze moet je niks speciaals meenemen. Tenzij je al schoenen hebt gevonden(was bij een kennisje van mij zo). De rest koop je (meestal) pas als je je kleed hebt om dit erbij af te stemmen. Neem iemand mee die jou goed kent en die je vertrouwd en voor de rest alles passen. Ik wist dat ik een recht model wilde, maar ze hebben me ook andere modellen laten passen. Gewoon om te zien hoe dit staat. Alle kleedjes die ik aankreeg bleef ik maar 2 seconden voor de spiegel staan. Bij het kleedje dat ik gekocht heb, heb ik wel 15 minuten de winkel meerond gewandeld. Als je het kleed hebt gevonden dan weet je het gewoon. Laat je niet doen door wat anderen zeggen, jij gaat het wel weten.
Dat is de best tip die ik je kan meegeven.
Voor de rest veel plezier bij het kiezen.
Groetjes!!
Kimberley 12/09/2008 www.gertenkimberley.bruiloftsite.nl
|
|
Hélène
30-8-2008
|
23-7-2008 15:37:49
Doe een strapless bh aan! Als je dan een bustier aanhebt, zie je direct het resultaat zonder te moeten prutsen met bandjes wegsteken.
Ik had ook een kettinkje met witte pareltjes aan om ook dat al te 'simuleren'.
Ga je je haar opsteken en is het nu al lang? Doe je haar in een dotje, dan zie je ook al hoe je nek en schouders zullen uitkomen.
|
|
Ilka
7-6-2008
|
23-7-2008 16:19:16
Hoi Liese,
ik zie dat je trouwt in mei..
Misschien als je nog geduld hebt kan je wachten tot begin oktober, dan komt die nieuwe collectie uit..
Ik ben getrouwd begin juni en ben dan ook pas in oktober gaan zien voor mijn kleed (en volgens de winkel was er nog tijd genoeg). Anders toch eens navragen als je gaat kijken!
Groetjes Ilka
|
|
Karen
18-7-2008
|
23-7-2008 16:41:32
Ik kocht alle mogelijke bruidsboekjes en nam de modellen die ik mooi vond mee.
Ik heb 10 jurken gekozen en er 8 aangehad. Toen wist ik ook wel een beetje welke me zouden staan. Toen heeft de verkoopster een jurk gebracht in de stijl van de drie beste. Die is het geworden. Zalige jurk!!
Ik voelde het gewoon! IK nam mama mee en ze was heel kritisch dus ja. Neem niet mere dan 1 persoon mee, het is al moeilijk genoeg, teveel meningen zou verwarrend zijn.
Veel succes!
Karen 5 dagen getrouwd!
|
|
Annelies
13-6-2009
|
23-7-2008 22:06:48
ik heb foto's laten trekken van de kleedjes die ik aan heb gehad. Vermijd het opnieuw en opnieuw aandoen van dezelfde jurken en geeft toch nog ander beeld dan wat je zelf in de spiegel ziet. Ik heb eigenlijk maar 3 dingen aangehad en de keuze was snel gemaakt. Maar ben wel blij met mijn foto want maanden alle details van de jurk onthouden is heel moeilijk. Bovendien doet dit de twijfel wegtrekken elke keer als die weer opspeeld.
groetjes Annelies
|
|
Sandra
30-8-2008
|
24-7-2008 11:28:37
Hey Liesje,
Vooraleer je naar de winkel stapt, doe je best ideëen op in boekjes. Wanneer je in de winkel staat, kies dan voldoende kleedjes, zeker een stuk of 8 à 10. De verkoopster zal naargelang wat je beste past, dan wel afkomen met nog andere kleedjes.
Neem zoals eerder gezegd maar 1 persoon mee. Toen ik in de winkel stond (alleen met mijn ma) was er een ander bruid dat al haar zussen, haar ma en haar schoonma had meegenomen. Het maakt het toch allemaal nog moeilijker als je veel mensen meeneemt. Omdat niet iedereen op dezelfde golflengte is. Plus het maakt het ook nogal druk.
Als je dan aan het passen bent, en voor de spiegel staat, weet je vrij snel of het al dan niet iets voor jou is. Als je weet dat het niets voor jou is, dan zal je weer snel in je paskamer staan om een ander jurk aan te trekken. Pin je niet te veel vast aan de droomjurk die je voor ogen had. Het kan wel eens zijn dat een ander model je veel beter staat dan je denkt en waar je je enorm goed bij voelt. Ik bedoel maar: probeer ook open te staan voor andere modellen, je kan aangenaam verrast zijn. (by the way: ik heb dit voorgehad: mijn droomjurk paste me totaal niet. Ik ben voor een compleet ander model gegaan en voel me er heel goed bij. Ik had niet mooier kunnen vinden.) Je voelt het aan wanneer je je droomjurk hebt gevonden. Je staat langer voor de spiegel en hebt meteen een heel spontane glimlach als je je voor het eerst in de spiegel ziet. Ik had zelfs bijna tranen in de ogen... Als je geen speciaal gevoel hebt, dan moet je je zoektocht uitbreiden. Je zal in dat geval wel beters vinden elders.
En eenmaal gekozen, hoef je niet te twijfelen. In de winkel wist je het, dus blijf bij je eerste gedachte. Het kan zeker niet meer tegenvallen als je er volledig achter stond in de winkel. Trek best een paar foto's of ga zelfs nog eens langs nadien om je kleed nog eens te zien...
Nog veel succes met je zoektocht, en geniet er heel goed van! Het zijn zo'n leuke momenten.
|
|
Liese
9-5-2009
|
24-7-2008 11:47:15
Hoi hoi,
bedankt voor jullie reacties allemaal! Ik ga sowieso mijn mama meenemen, en dan misschien één van mijn zussen. Ben echt benieuwd, het is iets waar ik al lang van droom! :)
Aan Ilka: ik had normaalgezien aan afspraak begin oktober maar toen had ik nog eens teruggebeld, en toen zeiden ze dat ik best nu ook al eens kon komen kijken omdat oktober toch al laat is. Ik wil nl graag een kleedje van Pronovias en volgens de winkel moet ik dan toch rekenen op ongeveer 6 maanden levertermijn.
Groetjes!
Liese
|
|
Tamara
20-9-2008
|
24-7-2008 15:27:43
Hallo,
misschien nog een tip, staar je niet blind aan de foto's in de boekjes. Elke persoon en lichaamsmodel is anders. Doe ook eens een kleedje aan die je op het eerste zich niet mooi vind.
Toen ik mijn keuze zag in de tijdschriften die ze me toonden in de winkel dacht ik bah neen (dat model stond er echt 'lelijk' mee) Toen heb ik het toch eens aangedaan op aandringen van de winkelmevr. en zodra ik het aanhad had ik een super gevoel en deze is het uiteindelijk ook geworden...
ik ben geweest met ma, schoonma en zus (zus echt voor haar mening, vertrouw haar vollidig qua smaak) (ma omdat zij ook sponsert) (schoonma omdat ze maar 1 zoon heeft en zij en ik qua smaak meer overeenkomen dan mijn ma en ik)
groetjes en geniet ervan.
|
|
Lieselot
5-7-2008
|
27-7-2008 10:14:07
Hey!
Zo tof dat je je kleedje mag gaan kiezen binnenkort! Ik wou dat ik dat ook allemaal nog eens mocht overdoen! Waar ga je ergens gaan kijken als ik zo nieuwsgierig mag zijn? Ik zal ook proberen enkele tips te geven, want dit is toch een belangrijk onderdeel in je trouwvoorbereidingen he!
- Zorg er ten eerste voor dat je je goed voelt in de winkel waar je binnenstapt. - Je kan misschien een paar voorbeelden van kleedjes uitprinten en meenemen naar de winkel. Zo weten zij ook onmiddellijk wat voor stijl je zoekt. - Pas ook eens een paar kleedjes die je anders nooit zou aantrekken. Misschien bevalt het je wel.. - bepaal op voorhand wat jouw budget is. Zo kan je dit ook doorgeven aan de winkel (eventueel met een beetje speling erop). De mensen van de winkel zullen je dan ook enkel maar de kleedjes tonen die in die prijsklasse liggen. Zo vermijd je dat je je hart verliest aan een te duur kleed.. - Ik heb zelf mijn moeder, schoonmoeder en zus meegenomen, en heb daar absoluut geen spijt van. Integendeel. Het was ook voor hen heel plezant dit te mogen meemaken. En ik vertrouwde ook op hun mening! - Als je twijfelt tussen enkele kleedjes, slaap er dan nog eens over. Het kleedje waaraan je het meeste denkt, zal het worden.. - Als je kan, probeer eens verschillende winkels uit. Ze hebben niet altijd de volledige collectie in de winkels.
Zo, ik hoop dat je er toch iets mee bent... Heel veel succes!!!!!!
Lieselot 3 weken getrouwd...
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|