Nu Online
Momenteel zijn er 190 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stand feestzaalzoektocht A'pen (2)

  22-7-2008 17:29:19
Hier volgt het tweede en laatste deel over onze zoektocht naar een feestzaal. Het goede nieuws is: we hebben er één gevonden en een optie op genomen, het slechte nieuws is dat die nog steeds € 1000 boven ons budget kost, maar dat kan ook aan ons aantal gasten liggen.
We hadden de voorbije week nog 4 afspraken om een feestzaal te bekijken: Kasteel Steytelinck in Wilrijk, 's Graevenhof in Schilde, l'Ecurie in Aartselaar en Hov van Wayenborch in Hove. Bij de eerste twee heb ik de afspraak geannuleerd omdat mijn collega's me vertelden dat het daar echt duur is en toen ik ons budget vermeldde, was de reactie: 'als je dubbel zoveel hebt, kan je daar wel terecht'. Niet dus... Zaal l'Ecurie is heel mooi gelegen, lijkt wel een kasteeltje. De verwachtingen waren hoog gespannen. Maar toen we er binnenkwamen, werd het enthousiasme getemperd. De grootste zaal leek mij heel klein voor al onze gasten (die man zei wel dat dat aantal erin zou passen), en de decoratie was een allegaartje van vanalles en nog wat. Zulke flutgordijntjes in alle zomerse kleuren door elkaar zou ik thuis nooit durven gebruiken. Bovendien was er een (mooi) terras buiten, ideaal voor de aperitief, alleen stonk het daar verschrikkelijk. Het leek alsof de gracht rond het domein ook de riolering was. De prijs daarentegen viel wel mee. Maar ik had er geen goed gevoel bij, dus niet. Dan hebben we op de valreep zaterdag nog een afspraak gemaakt in Hof van Wayenborch in Hove. Is heel mooi gelegen, langs een steenweg, maar tussen de velden. De zaal die we uiteindelijk gekozen hebben is niets speciaals, maar wel heel licht. Dat vinden we ook belangrijk. Daarbij gaan we ook de twee salons huren, voor het aperitief bij slecht weer en voor later op de avond, voor de mensen die niet veel zin hebben om in het lawaai van het feest te zitten en zich wat willen afzonderen. Bij goed weer kunnen we de aperitief in de mooie tuin laten doorgaan. De prijs van het geheel viel, in vergelijking met de andere zalen die we gezien hebben, heel goed mee. En ik heb ruim gerekend, omdat ik ook alle uitgenodigde kinderen als volwassenen gerekend heb, terwijl die een goedkopere menu zullen eten. Er waren wel twee kleine nadelen aan deze zaal: de ontvangst was niet echt hartelijk, maar het was er net heel druk toen we er kwamen, en ook hier moeten we de aanwezige dj-set huren als we een eigen dj willen, wat bij ons het geval is, en dit kost € 200, wat ik al ruim veel vind. Ik hoop maar dat onze dj dan een beetje van zijn prijs zal willen af doen. Maar we willen zeker onze dj, want die is echt de max. Alle feestjes waarop hij draait, duren lekker lang, je danst constant (zelfs ik!) en de ambiance is er altijd! Niet dat hij hoempapamuziek draait (gelukkig niet), maar echte sfeermuziek, vooral jaren '90 en hits van nu. Beter kan niet!
Morgen leg ik definitief de zaal vast (de verantwoordelijke was er vandaag niet) en dan is het moeilijkste deel al voorbij. (Want mijn kleed heb ik al.)
Zo, ik hoop dat jullie iets gehad hebben aan heel deze uitleg...
Grtjs,
Lut en Pol

Lut

Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 684


LeBart

 Meld misbruik22-7-2008 22:02:06

200 euro voor een dj set is geen overdreven prijs hoor.

Als je informeert bij het gemiddelde verhuurcentrum voor een dj set voor minimum 150 personen met wat verlichting, geplaatst, mag je toch zeker 200 euro rekenen.

Bovendien ligt de verantwoordelijkheid bij mogelijke defecten op dat moment bij de zaal, als er iets mis gaat, kan je direct de zaaluitbaters erop aanspreken.

cheers, LeBart



Debby
8-8-2009
 Meld misbruik23-7-2008 9:32:21

hey,


En welke zaal heb je uiteindelijk gekozen?
Wij zijn namelijk ook naar bijna al die zalen gaan kijken!
En moeten voor onze zaal ook 200 euro + btw huur betalen voor de installatie.
Wanneer trouwen jullie?

Groetjes,

Debby
8/8/2009



D
8-8-2008
 Meld misbruik23-7-2008 11:52:00

Wij hebben ook voor de onderste zaal met de salonnetjes gekozen :)
Inderdaad het onthaal kan beter, maar op onze laatste afspraak was ze toch héél vriendelijk, zal van moment op moment liggen zeker.
Ah ja, en wij nemen ook een andere dj, dan ben je toch echt zeker van de sfeer he.
Alvast veel succes met plannen!



LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik23-7-2008 13:01:03

NIET DOEN!!!!! hof van waeyenborg staat te koop op immoweb en zal dus kortelings van eigenaar veranderen met risico dat je feest wordt afgelast. ik woon er vlakbij en dacht al een tijdje dat het er niet goed ging aangezien er nog maar zelden grote feesten waren http://www.immoweb.be/nl/Buy.Estate.cfm?IdBien=1300788&...

Hoeve te koop (n° 1300788)
sorry voor het slechte nieuws ☺ , kijk is naar de jachthoorn of hof van beatrijs ofzo



Inge
23-5-2009
 Meld misbruik23-7-2008 14:53:21

Even off topic, welke DJ hebben jullie?

Veel succes met de verdere voorbereidingen!

Inge
23/5/09



Lut

 Meld misbruik23-7-2008 16:51:28

Hier Lut nog eens.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik sloeg wel ff in paniek, Leen, toen ik je berichtje las! Bedankt om het te melden! Ik heb direct gebeld naar daar en de mevrouw garandeerde me dat enkel de gebouwen zelf van eigenaar kunnen veranderen, maar de uitbating blijft wel nog altijd door haar en haar man gebeuren. Dus daarom gaan we toch maar het risico nemen. Hehe. Ik hoop maar dat het goed blijft gaan zo.
De dj die wij hebben is iemand die we kennen via een vriend. Ik wil je gerust zijn naam en telefoonnummer eens geven, maar ga die hier niet online zetten, je weet maar nooit. Je kan me mailen op lutlat@hotmail.com. Groetjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info