Nu Online
Momenteel zijn er 153 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dessert

  4-5-2005 13:46:06
Wie heeft ideetjes voor het dessert? Welk dessert geven jullie?
Ik zou ze zelf met hulp van de familie zelf maken.
Ik dacht aan het volgende: brownies, appelcake, chocoladecake, flan, chocomousse. Nog redelijk makkelijke ideetjes? Iets met yoghurt ofzo?

groetjes
Valerie

Valerie
3-9-2005
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1494


Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik4-5-2005 13:52:42

Nog vergeten: ik zou ook koekjes bakken in de vorm van een hartje.


grtz



Tine
6-8-2005
 Meld misbruik4-5-2005 13:57:24

Hoi valerie,

Leuke ideetjes hoor ! Is toch altijd lekker...
Wij doen een desserbuffet... ik vind dat zelf altijd een heel zalig moment als ik dan mag gaan kiezen op een feest, voor ons was het dus niet twijfelen om te beslissen. Wij moeten het zelf niet maken, het wordt klaargemaakt in onze feestzaal.
Nog een idee voor jou: vers fruit ? Is altijd lekker hé. En kun je geen ijskarretje laten komen of zo ?
Succes ermee !



Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik4-5-2005 13:58:12

Dag Valerie

Wij nemen een dessertbuffet, heb die ooit eens gegeten in ons feestzaal en die was overheerlijk!!

4 grote tafels in een U-vorm volledig vol met: tiramisu, verschillende ijssoorten, ijstaarten, gewone taarten, sorbet, chocomousse, fruit,....
gewoon alles wat je kan denken...


Voor ideetjes: kijk eens in een kookboek bij de desserten, dat staat vol.

Groetjes

Vanessa


P.S.: iets met yoghurt: ik heb een aantal weken eens een taart gegeten met frambozen en yoghurt! was heel lekker!



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik4-5-2005 13:58:50

Ewel Tine,
dat vind ik nu eens een heel goed idee dat ijskarretje!!! Zo hoeven we zelf helemaal geen dessert te maken! Ik ga direct op zoek.
Dankuwel. Nooit aan gedacht.

grtz



Sophie

 Meld misbruik4-5-2005 15:00:49

hoi valerie,

ik zou zeker voor tiramissu gaan. vele mensen lusten dat graag. en als je zelf geen zin hebt om er te maken: ik koop er af en toe die overheerlijk is en even lekker als zelfgemaakte.
heb thuis ook een paar lekkere receptjes...dus als je wil, geef maar een luide gil.

groetjes,
sophie



Els
1-4-2006
 Meld misbruik4-5-2005 15:02:29

wat ook heel lekker is: bavarois, je kan dat zo kopen, maar je kan ook van dat poeder kopen met een poeder ook voor de bodem en dat moet je dan zelf met platte kaas en room en zo maken, is in een wip klaar, en overheerlijk!!



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik5-5-2005 11:30:08

Bedankt voor jullie reacties. Ons probleem met dessert is dat wij dat helemaal niet graag eten, wel droog gebak. We hadden ook gedacht aan tiramisu enzo. Het is dan zo jammer dat je dessert geeft, die we zelf niet zouden eten. Niets met slagroom, vruchten, eigenlijk niets bijna. We gaan dus volledig voor de ijskar. Het is eens iets anders.

groetjes
Valerie



leen
4-6-2005
 Meld misbruik6-5-2005 1:50:54

Hallo Valerie!

Wij hebben voor ons dessert gekozen voor een echte bruiloftstaart met allemaal verdiepen!Een droom van een biscuittaart!

Groetjes!
Bjorn en Leen
nog 29 dagen te gaan
xxx



Nele
2-9-2005
 Meld misbruik7-5-2005 10:06:50

Hey Valerie!

Leuk, nu heb je echt een onderwerp dat mij aanspreekt: DESSERT! :-)
Wij hebben een dessertbuffet, omdat ik het ook zo leuk vind om te kiezen. Maar ik ben onlangs op een trouwfeest geweest waar ze een ijskarretje hadden staan. Dit zijn mijn bedenkingen:

Positief:
- ik vond het héél leuk voor de kinderen, die waren wild enthousiast!
- geen buffet nodig
- valt mee van prijs, hoorde ik...
- het was een echte 'kar'- een auto, die zichzelf buiten de feestzaal kwam aankondigen met belgeklingel (echt plezant!)

Negatief (allez, bedénkingen, hé):
- de oudere mensen hielden er niet zo van...
- niet iedereen was dol op ijs
- lang aanschuiven!
- het regende toen de kar kwam aanrijden
- we misten zo'n 'moment' van het koppel (cfr. aansnijden taart). Misschien kun je daar wel iets op bedenken?

Heel veel plezier ermee, ik hoop dat je iets hebt aan mijn érvaring'... :-)

Bye!
Nele



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik7-5-2005 14:05:03

Nele,

Bedankt voor je reactie, maar een taart zullen wij sowieso niet doen. Het is toch echt stom om een taart te gaan snijden waarvan we niet zullen eten. Geen enkel taartje lusten wij. Tijdens dat het ijskarretje buiten staat, zijn we van plan om vuurwerk te geven, dus het wachten zal wel niet zo erg zijn, denk ik. En veel oudere mensen zijn er niet aanwezig, misschien 10 van de 180. Het waren dingen waar we idd niet aan hadden gedacht.

Groetjes
Valerie



Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik7-5-2005 19:54:38

Hoi Valerie

Geen tip of vraag over desserts, maar wel over dat vuurwerk.

Zorgen jullie dan zelf voor vuurwerk of doet iemand anders (een firma) dat? En als iemand anders het doet: wat kost dat dan ongeveer?

Alvast bedankt voor de info!

Groetjes



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik7-5-2005 21:46:06

Mijn vriend en een maat van hem doen elk jaar met oudejaarsavond vuurwerk. Die gaan ze zelf kopen voor ongeveer € 80. Nu zouden we voor +/-€ 150 vuurwerk gaan kopen en vragane we aan zijn maat om dat te doen. Er is een winkeltje in Brugge waar je dat kunt kopen.

Groetjes
Valerie



Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik8-5-2005 11:03:35

In Brugge? Fantastisch: wij wonen daar. Welk winkeltje is dat?

Misschien vinden wij ook wel iemand die bereid is om dat voor ons aan te steken... dan is het probleem meteen opgelost ;-)

Groetjes
Veerle



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik9-5-2005 18:40:14

Veerle,

In de solderie aan de Blauwe Toren (naast de Stock Americain) verkopen ze verschillende soorten. Het is en blijft natuurlijk wel gevaarlijk hé, dus niet iedereen zal dit willen doen waarschijnlijk. Wij hebben een grote weide naast de feestzaal, dus ver van al het volk. Of in Oedelem op de markt: Fantasia. Maar onze voorkeur gaat naar de Solderie.



Veerle
8-7-2006
 Meld misbruik10-5-2005 18:14:51

De solderie weet ik zijn, zal daar dan eens gaan neuzen.

Ja gevaarlijk is het wel, maar wie weet heeft er iemand ongekende talenten ;-)

Wij hebben alleen maar weiden rond de feestzaal dus daarom dat we het ook wilden hihi

Bedankt voor de info en veel plezier op jullie huwelijk!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...