Nu Online
Momenteel zijn er 127 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

moeilijke schoonzus

  20-7-2008 12:23:39
Hallo,

ik wou even vragen of er nog mensen zijn die te maken hebben met een moeilijke "schoonzus"? Toen wij aankondigden dat we gingen trouwen heeft ze een uur in de auto zitten wenen omdat zij de eerste wou zijn die ging trouwen. Hoewel ze 2 jaar jonger is en nog niet zo lang als ons samen zijn. Nu doet ze heimelijk over haar kledij, tegen iedereen zegt ze dat ze niet tegen mij mogen zeggen wat ze gekocht heeft omdat zij ook niet mag weten hoe mijn keed eruit ziet. Ze zal in het paars gekleed zijn!! terwijl ik gevraagd had om een brons-zilverkleur te nemen. Bovenal heeft ze net nog een smoesje verzonnen om toch af te zeggen voor mijn vrijgezellenavond.
Toch gek hoe mensen zo kunnen reageren hé.

bedankt!!

ellen
20-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1235


Luce

 Meld misbruik20-7-2008 14:48:27

Geen nood we hebben er hier ook zo eentje. Niks van aan trekken, dat is niet gemakkelijk maar op de duur lukt dat wel. Anders blijf je bezig en gaat jou geluk afhangen van haar.
Laat je dag niet verpesten door zo iemand. Uiteindelijk, de aanhouder wint en dat gaan jullie zijn. Als schitterend bruidspaar.



sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik21-7-2008 10:55:58

Hallo,
ik was ook best verdrietig toen mijn broertje voor mij ging trouwen hij is twee jaar jonger en hun tweede kind is onderweg.
ok ik had er moeilijk mee maar uiteindelijk heb ik bijna heel hun huwelijk georganiseerd, uitnodigingen, menu´s, versiering,...was ik getuige en vond ik het best wel leuk een jaar later ben ik meter geworden en heb de geboortekaartjes gemaakt dus was ik ook best wel trots, alhoewel het in mijn hart ook best pijn deed als oudere zus denk je toch altijd dat je zelf als eerste zal trouwen en kindjes zal krijgen. Ondertussen is het 2de kind onderweg en ben ik wel blij voor hen, hoewel dit nog steeds moeilijk is omdat ik zelf maar niet zwanger wordt.
Maar nu kijk ik gewoon uit naar ons eigen huwelijk.
In tegenstelling tot jou schoonzus heb ik me wel nooit zo aangesteld ik heb het er wel met mijn partner over gehad en die heeft me wel een beetje getroost.
Al bij al was ik best trots op mijn broertje en heb ik ook heel wat complimentjes gekregen.
Het is erg kinderachtig van haar maar ik zou mijn dag er niet door laten verknoeien laat haar maar gewoon doen, op het einde is zij het die zich aanstelt, en jullie die stralen.
groetjes Sylvia



Meilan
3-7-2008
 Meld misbruik21-7-2008 13:57:36

Wij zijn begin deze maand getrouwd, en wij hadden troubles met de schoonzus van mijn man. Zij is bijna 10 jaar geleden getrouwd met de broer van mijn man, maar niet echt op de manier dat ze wou. Ze was net (te jong) bevallen van haar eerste kindje, was opgeblazen, ... Iedereen is echt eerlijk: ze zag er vreselijk uit en de bruiloft was 1 grote grap. Toen we aankondigden dat wij gingen trouwen, was ze in alle staten. Al die maanden van onze planning heeft ze geprobeerd roet in het eten te gooien op alle mogelijke manieren. Haar schoonbroer ging trouwen met een model!!! Dat kan toch niet!!!!! Toen ze uiteindelijk 5 dagen hier waren voor onze bruiloft (ze zijn van UK) heeft ze 1 keer 'Congratulations' gezegd. That's it! Terwijl we voor de verloving goed overeenkwamen. Ik trok me er niets van aan. Je moet maar zo denken:'Zij maakt zich belachelijk, niet ik.' Op onze trouw vond iedereen haar heel zielig, dus ze heeft zich bij mijn familie heel unpopulair gemaakt. Daar zal ze dus de gevolgen van dragen. Kop op! Gewoon focusen op jullie dag!!!



Tina
16-8-2008
 Meld misbruik21-7-2008 14:43:59

Ik ken dat!! De schoonzus van mijn vriend is ook een speciaal geval! Al sinds ze samen is met mijn schoonbroer geeft dat problemen in de familie. Zij zijn langer samen dan wij maar zijn niet getrouwd, ze hebben wel al een kindje van 4. Hierdoor had ze de aandacht die ze wou. Nu wij trouwen verandert dat... Ze ging geen suitekleed kopen, ze nam wel iets wat ze nog had hangen, zwart notabene! Nu heeft ze blijkbaar toch iets nieuws gekocht, maar wat blijkt, weer zwart, terwijl dat de enige beperking was dat ik gevraagd had... Ook zij komt waarschijnlijk niet naar de vrijgezellen, omdat ze "geen babysit" vindt... Nu blijken wij ook 6 weken zwanger te zijn van ons eerste kindje, en ik vrees dat haar jaloers gedrag weer gaat de kop op steken eens ze dat gaat te weten komen. Ik denk dat ze binnen de korste keren of zelf terug zwanger is (terwijl mijn schoonbroer geen kinderen meer wil) of ook gaat trouwen, om ze de aandacht terug op haar te vestigen... Ik probeer dat allemaal te negeren, maar ik weet dus volkomen wat je bedoelt!!
Succes!
Tina
16/08/08



Ilka
7-6-2008
 Meld misbruik21-7-2008 18:43:03

Ik heb niet zozeer een lastige schoonzus maar eerder een lastige schoonmoeder. Toen we gingen vertellen dat we zouden trouwen zei ze gewoon: "aja dat had ik wel verwacht". Bovendien heeft ze tegen een aantal mensen gezegd dat onze feestzaal heel ver weg was en dat ze niet hoefden te komen.
Ze had haar kleed al gekocht voor dat ik nog maar was gaan zien voor een trouwkleed en omdat ze niet mee mocht heeft ze dat ook "geheim" willen houden. Nu ik ken haar smaak en hield mijn hart vast. Jammer genoeg is mijn vrees uitgekomen en had ze inderdaad een (sorry dat ik het zeg) een superlelijk kleed aan dat bovendien te klein was :(. En dan moet je weten dat ze geld genoeg hebben om een mooi kleed te kopen (al hoeft mooie kleding niet altijd duur te zijn!)
Jammer als je dan weet dat mijn moeder en zussen en broer op en top gekleed waren... Nu ben ik er wel wat over: zoals iedereen zei om mij te troosten: zij diegene die zichzelf belachelijk gemaakt heeft!! Idem voor je schoonzus, zij gaat in paars zijn terwijl de andere van de suite in de gevraagde kleuren zullen zijn. Zij maar zeker dat de andere mensen het ook belachelijk gaan vinden en aan "je kant" zullen staan.
Al vind ik het toch wel jammer voor mijn man, het blijft tenslotte zijn moeder...

Op www.davidenilka.be (post van 8 juni vind je een link) kan je de foto's zien, ben er zeker van dat je "mijn schoonmoeder" rap herkent :-)

Ik zou dus zeggen: probeer je er niets van aan te trekken! Maar ik begrijp je wel.. Trouwens een zeurpiet op je vrijgezellen kan je missen als kiespijn, misschien mist ze door haar eigen bokkig gedrag een topparty! ;-)



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik22-7-2008 9:05:57

hey Ellen,

Probeer je in al die zaken zo min mogelijk druk te maken!
Het is uiteraard allesbehalve plezant, maar ik denk dat iedereen wel zaken tegen komen die hen tegen de borst stoten. Mijn schoonmoeder was zo wat geambeteerd omdat ze niet mee mijn kleed mocht gaan kiezen. omdat ze daar bleef mee zitten heb ik dan uiteindelijk mijn kleed op foto getoond. Een maand later koopt zij haar ensemble en zegt ze tegen mij dat ik niet mag weten wat het is. Dat principe is gewoon degoutant, ik had op slag spijt dat ik mijn kleed had getoond. Mijn moeder heeft ook nooit overtuigd 'proficiat' gezegd, ze heeft altijd gevonden dat ik veel te vroeg met mijn man ben beginnen vrijen. Het was ook echt vroeg (ik was 15), maar als je op uw 23 beslist van te trouwen, kan je dat dan niet achterwege laten?
Weet je, de mensen die zo dwaas doen hé moet je gewoon negeren of doen alsof je niet merkt dat ze met iets zitten. Ze ambeteer je ze nog het meest.
Geniet van wat jullie samen gaan doen en de rest kan de boom in!
Van mij een welgemeende proficat met de verloving!



cynthia
9-8-2008
 Meld misbruik22-7-2008 22:59:31

Hoi,

Ik heb geen schoonzus maar wel mijn eigen moeder die zich zo kinderachtig gedraagt. Omdat zij niks over mijn jurk mag weten, ik wil nml dat het voor haar ook een verrassing is, mag ik ook niets over het hare weten. Mijn zus heeft me al verteld dat ze way overdressed zal zijn en dat het lijkt of de ballonfeesten wat te vroeg zijn neergestreken in Sint_niklaas... Dat beloofd!
Ik heb mezelf voorgenomen, en kan je aanraden dat ook te doen, om te leren FOERT te zeggen tegen alles en iedereen! Dit is onze dag en van ons alleen!

Genieten is de boodschap!




Mieke
1-8-2008
 Meld misbruik24-7-2008 12:33:07

@Ilka
Ik heb je schoonmoeder gevonden!! Het is inderdaad echt vreselijk. Alles paste zo mooi in het plaatje, echt prachtige kleuren! En gedurfd om voor kleurige trouwjurk te kiezen, hij is mooi!



ellen
20-9-2008
 Meld misbruik24-7-2008 15:26:05

bedankt voor jullie reacties allemaal! Echt. Ik heb haar afgelopen week nog eens gezien en wéér ging het de hele tijd over haar juwelen oor de trouw en haar kappersbeurt voor de trouw...
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die dit soort gevoelens ken.
Nog veel succes allemaal,
groetjes,Ellen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...