TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Petra
23-5-2009
|
17-7-2008 9:10:29
als je niet te duur wil gaan, lijkt mij Hof ten Damme al geen optie tenzij je een walking dinner neemt ofzo. In ieder geval als je niet gaat horen, kan je het ook niet weten!
|
|
Griet
2-8-2008
|
17-7-2008 9:35:09
Hallo Caroline,
Wij trouwen op 2 augustus a.s. in feestzaal Scala in Beveren. Wij zijn een aantal van de feestzalen die jij opnoemt ook gaan bekijken.
- Bij Hof van Keulen vonden wij vooral de locatie en tuin zeer mooi. De zaal was minder onze smaak , maar dat is uiteraard persoonlijk. Vorig jaar zijn vrienden van ons getrouwd in deze zaal en dat was een zeer geslaagd feest. Er kan natuurlijk heel veel volk binnen en er is veel plaats om te dansen. Het eten was ook erg lekker en de bediening was goed. Die vrienden van ons hadden wel hoesjes gehuurd voor over de stoelen omdat ze die niet mooi vonden.
- Hof ten Damme is een heel goede feestzaal, maar vrij duur. Het eten is er ongelooflijk lekker en de zaal is ook heel mooi ingericht. Het enige spijtige is dat de zaal een L-vorm heeft zodanig dat bepaalde gasten de dansvloer niet kunnen zien.
- In het Kastelenhof in Stekene hebben we enkele weken geleden nog een trouwfeest van vrienden gehad, ook met de traiteur 'passie voor eten'. Gelukkig dat de sfeer en het dansfeest zeer leuk waren, want de rest is eigenlijk in het honderd gelopen. Het Kastelenhof is mooi aan de buitenkant, maar binnenin vind ik het niet echt gezellig. Bovendien zaten wij boven op het balkon waardoor je volledig afgescheiden bent van de andere gasten beneden. De organisatie en bediening waren niet goed. De mensen op de receptie hadden bijna geen hapjes gekregen terwijl er acht hapjes per persoon voorzien waren. Ze hadden voor het diner een barbecue voorzien, maar de traiteur had te weinig vlees tegelijk gebakken waardoor er op een bepaald moment een enorme rij stond van mensen die op hun eten moesten wachten. Gasten werden ook niet verwittigd wanneer ze mochten aanschuiven en er werd geen uitleg gegeven over het concept. Het dessertbuffet ging bovendien onopgemerkt voorbij zodat ineens bepaalde gasten al dessert aan het eten waren, terwijl zelfs de eretafel nog geen dessert had. De obers leken ook onervaren en er zijn dan ook meerder plateaus met glazen gesneuveld. Kortom, onze vrienden waren heel ontevreden.
Naast bovenstaande zalen hebben wij ook Feestzaal Tybeert bezocht, maar daar was onze datum niet meer vrij en bovendien was het een heel eind rijden voor de meeste gasten. We hebben ook getwijfeld aan de zaal Art Nouveau in Sint-Gillis-Waas, maar hebben dan uiteindelijk voor Scala gekozen. We hebben vorig weekend daar een trouwfeest gehad (jaja, al onze vrienden trouwen bijna deze zomer:0)) en dat was heel goed dus wij zijn nu al een beetje gerustgesteld. Wij hebben 180 genodigden op het avondfeest dus er kan wel wat volk binnen hé.
Hopelijk heb ik je hiermee een beetje kunnen helpen en niet nog meer doen twijfelen...
Groeten, Griet
|
|
Kris
|
17-7-2008 10:47:55
Hoi, wij gaan eind augustus ons feest geven in het Kastelenhof in Stekene. De buitenkant is sprookjesachtig, binnen kan het inderdaad beter. Wat ons daar aansprak is dat je een "lege" zaal huurt. Behalve de zaal en tafels en stoelen kan je daar voor alles zelf zorgen van decoratie waardoor je het volledig naar je hand kunt zetten. VZoals in elke zaal moet je rekening houden met het aantal genodigden. Wij gebruiken de bovenverdieping als uitwijkmogelijkheid indien het slecht weer zou zijn, maar ik zou ook niet graag boven zitten tijdens het avondfeest, je zit weg van het hele gebeuren. Je bent er ook vrij om je DJ en traiteur te kiezen, er zijn wel een aantal referenties beschikbaar. Veel hangt dus af van de traiteur die je kiest, en die brengt uiteraard zijn eigen personeel mee. Ik vind de eigenaar wel zeer correct in alles en hij dringt je niets op. Wij hebben er alle vertrouwen in dat het een schitterend feest zal worden! Als algemene tip kan ik alleen maar zeggen: kijk, vergelijk, zorg dat je vertrouwen hebt in de zaal, traiteur, DJ, ... en kies uiteindelijk waar je je het beste bij voelt.
|
|
sylvia
9-5-2009
|
17-7-2008 11:28:37
Hallo, wij hebben dus ook al vaker op het kastelenhof in stekene geweest en het is dud de bedoeling dat je de zaal naar je eigen hand zet in dat opzicht kan je met de zaal heel veel doen kwa versiering echt wij hebben al verschillende dingen gezien in deze zaal het ene mooier dan het andere maar je moet het wel zelf doen. ik kan je alleen maar waarschuwn voor passie voor eten zoals griet zei het is kwa bediening want zij brengen het personeel mee echt soms een ramp heel ongeschoold, kwa eten kan het ook serieus tegen vallen en de formules zijn soms heel onlogisch ook de communicatie van de opening buffeten is soms echt raar en zonder aankondiging. Moest je toch voor deze zaal gaan neem dan eens contact op met bauwmans zij verzorgen ook vaak feesten op het kasteel zijn heel verzorgd en stipt de bazin staat echt op de puntjes op de i de bediening is altijd heel correct en vriendelijk, ze zijn ook niet zo duur maar heel lekker echt waar. het nieuwe laagje verf wordt decenter, de eigenaars zijn verandert een paar maand geleden van het kasteel mevrouw ik dacht dat het nu de zoon is. de boven wordt vaak gebruikt bij slecht weer voor de receptie maar bij grote feesten als het helemaal vol zit heb je niet het gevoel eraf te zitten hoor. soms worden ook de kinderen daar gezet en de jongeren omdat die het toch allemaal maar wat duuh vinden. groetjes sylvia
|
|
Caroline
12-9-2009
|
17-7-2008 11:41:25
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties. Er zitten goede tips tussen. En inderdaad kan ik alleen maar beamen dat je moet kijken en vergelijken, je budget vooropstellen en je goed voelen bij de zaal. Mijn vriend is meer voor een zaal met een vaste keuken en versiering. Hij zou er niet tegen kunnen dat hij die dag alles in het oog moet houden of alles op tijd gebeurd. Met een traiteur acht hij de kans groter dat er dingen mislopen of de communicatie niet goed zit. Het Kastelenhof sprak ons wel aan, maar we vrezen dat het uiteindelijke prijskaartje niet goedkoop zal zijn als je alles van decoratie en tafellinnen ed nog moet bijbetalen. We gaan allesinds nog verder informeren bij andere traiteurs dan "passie voor eten". groetjes, Caroline
|
|
Lientje
8-11-2008
|
17-7-2008 11:56:28
En hotel Serwir? Kheb al gehoord van verschillende koppels dat het daar echt wel af is!
Wij gaan voor Tybeert en voorlopig lijkt dat ook super te worden.
|
|
Anne
|
17-7-2008 12:37:50
goede middag,
Kijk ook een naar Zilte Zoen.Zeer mooie zaal en zeer lekker eten.
|
|
Caroline
12-9-2009
|
17-7-2008 13:10:19
Wij zijn al naar Zilte Zoen gaan kijken.Dat was ik nog vergeten te vermelden. Hun capaciteit is te klein. We hadden dan gedacht om misschien een walking dinner te doen, maar onze ouders waren daar niet voor te vinden. Wat betreft Hotel Serwir of Hotel Beveren: wij willen liefst een locatie waar alleen onze feest plaatsvindt en geen andere activiteiten. Er zijn dus veel dingen waar we rekening mee dienen te houden. Kortom, geen gemakkelijke keuze... groetjes, Caroline
|
|
adelheid
7-3-2009
|
17-7-2008 20:01:13
wij trouwen 7 maart in hof ten damme. Wij zijn zelf naar Scala en Hotel Serwir gaan kijken.
- Scala : de zaal zelf is zeer mooi,maar de entree waar de receptie plaatsvindt is niet mooi ingericht en je staat daar naast de bar, tenzij je in beperkte groep bent en de ruimte ter hoogte van de tuin neemt.
- Hotel Serwir : de grote zaal leek ons veel te groot en te weinig sfeer
Uiteindelijk hebben we Hof Ten Damme vergelijken qua prijs met Hotel Serwir en Scala en er zat amper prijsverschil in. Ik heb de Excell files nog wel ergens op PC staan. Hof ten damme heeft mijn hartje gestolen qua locatie, inrichting, eten ... kwou dat het al zo ver was. Bovendien trouwen wij ook in het kerkje van Kallo (is niet zo heel klein, maar wel mooi )
Veel zoekplezier, geniet ervan
|
|
cynthia
9-8-2008
|
18-7-2008 20:28:44
Hoi,
Wij trouwen in t Schaliënhuys en ik denk dat de zaal iets te klein zal zijn voor 140 man om comfortabel te zitten... Wel prachtige tuin!!!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|