Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

twijfels over de juiste keuze!

16-7-2008 21:47:54
ik had op het internet mijn droomjurk gevonden bij de winkel waar ik wilde gaan. Toen ik hem echter vorige week ging passen, bleek het toch niet wat ik ervan verwacht had. De verkoopster liet me daarna een andere passen en zat me eigenlijk als gegoten. De mama, schoonmama en collega waren unaniem: prachtig! Het kleed zelf vond ik ook heel mooi, maar van de halspartij was ik niet zeker.
Het was iets helemaal iets anders dan wat ik in gedachten had ook van kleur. (ik ging voor wit en het is nu zo wat beigeïg)Ik wilde dat mijn kleed van die winkel kwam en heb zeker niets beters of mooier gezien, maar toch slaat de twijfel elke dag toe. Hadden dat jullie ook nadat de beslissing gevallen was?

Ben al blij dat ik foto genomen heb als ik het aan had, dan kan ik er regelmatig nog eens naar kijken. Het is immers nog een tijdje te gaan (13/06/09)

groetjes Annelies

Annelies
13-6-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 530

patricia
26-7-2008
 Meld misbruik16-7-2008 22:32:53

hey,
Ik stond nog een stapje verder. Ik had mijn kleed al mee naar huis genomen en ik zag daarna een wow-kleedje!! ik heb er naar gezocht, ik wou het eens passen, maar ik heb het niet gevonden. Het was overal uitverkocht.
Dus blijf ik dan maar bij mij eerste keuze.
Groetjes,
Patricia

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik17-7-2008 9:14:38

Hallo Annelies,
Ook ik heb het gevoel van is dit wel de jurk die ik wou. Ik had hier op de website een jurk gezien die ik echt graag zag. Met die foto naar een andere winkel geweest, maar omdat het volgens die winkel nipt zat om de datum nog te halen (bijna 4 maanden op voorhand), heb ik maar direct beslist om een jurk te nemen. Ik zie ze ook graag, maar het is totaal niet diegene die ik in gedachten had. Elke keer als ik die foto van de jurk zag die ik graag zag, heb ik spijt dat ik toch niet naar Aalst ben gereden, ook al is dat een heel stuk verder.
Hopelijk krijg ik het gevoel bij mijn volgende pas dat de jurk die ik nu koos, me toch kan laten stralen.
Groetjes
Inge
PS ik wil alleen duidelijk maken aan iedereen, ga naar meer dan 1 winkel en laat je niet direct een jurk aansmeren.

Laura
4-10-2008
 Meld misbruik17-7-2008 9:31:17

hey Annelies,
Ik ben drie keer gaan passen. De eerste pas vond ik het eigenlijk heel moeilijk om iets te kiezen en heb me redelijk laten leiden door mijn moeder en de verkoopster. Omdat ik toch niet 100% zeker was en ook eens iets totaal anders wou passen, heb ik die dag niet beslist en zijn we daarna nog naar twee andere winkels gegaan. In de derde winkel heb ik uiteindelijk mijn kleed besteld. Het lijkt heel erg op het gene ik de eerste keer bijna gekocht had, maar het is toch een beetje anders. Nu ben ik er wel zeker van dat ik een goede keuze gemaakt heb, maar ik weet zeker dat, mocht ik de eerste keer al beslist hebben, ik achteraf met heel veel twijfels zou gezeten hebben. Last but not least: mijn kleed is ook iets helemaal anders geworden dan het gene ik op voorhand in gedachten had. Hoe je zelf staat met een jurk, is toch altijd heel anders dan de prentjes op websites of in boekjes!

Sylvia
25-4-2009
 Meld misbruik17-7-2008 9:49:43

Hallo,

Ik heb vorige week mijn kleed besteld en ik heb ook nog twijfels... Ik had op 1 dag 2 afspraken en in de eerste winkel heb ik er ongeveer 5 gepast, in de tweede 7 ofzo. Daarna heb ik naar de eerste gebeld (ze hadden mijn maten al genomen) om het te bestellen. Achteraf dacht ik ook van had ik niet eens een heel andere stijl moeten passen om zeker te zijn of had ik toch niet op de nieuwe collectie moeten wachten? Ik heb tenslotte nog genoeg tijd (25/04/2009). Maar mijn mama en toekomstige schoonmoeder vonden het ook heel mooi, dus ben ik wel al iets zekerder. Ik denk dat de meesten wel van die twijfelmomenten hebben hoor!

groetjes,
Sylvia

Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik17-7-2008 10:05:51

Hey Annelies,

Toen ik voor het eerst met mijn ma naar een winkel ging, had ik uiteraard ook op voorhand in de boekjes en op het internet gekeken om ideeën op te doen. In mijn hoofd had ik dan ook een vrij goed idee hoe mijn 'droomjurk' eruit zou zien, en wat voor model van kleed ik niet zag zitten. Toen ik uiteindelijk in de winkel stond met mijn droomjurk aan, bleek het ook uiteindelijk maar niets voor mij te zijn. Het was uiteraard een mooi kleed op zich, maar het paste me niet zo goed. Het model van het kleed paste me niet, ik verzoop er bijna in :-) (ik ben nogal klein...).
Samen met de verkoopster zijn we dan naar andere merken gegaan en andere modellen. We zijn dan terecht gekomen bij een jurk waarvan ik nooit had gedacht dat het me zou staan. Voor ik het paste, had ik zoiets van, ik zal het maar eens aandoen om te zien wat het geeft (niet met volle overtuiging dus). En het resultaat mocht er zijn. Het kleed zat me ook als gegoten. Mijn ma was in de wolken en als ik voor de spiegel stond, wist ik ook dat dat mijn kleed zou worden. En jawel, het was een model van kleed dat ik voorhand in de boekjes en op het internet volledig links had laten liggen...
Ik ben daarna nog naar andere winkels geweest (nota bene nadat we het kleed besteld hadden!) om toch zeker te zijn dat ik de juiste beslissing genomen had (ik zal dan toch ook getwijfeld hebben). En ook ik heb niets mooiers aangehad dan het besteld kleedje. Nu heb ik helemaal geen twijfels meer. Ik ben onlangs nog naar mijn eerste pas geweest, en was zo fier... het stond me zo mooi.

Als het kleed je zo mooi stond, en je al rond gekeken hebt en niets mooiers gezien hebt, heb je geen reden om te twijfelen. Belangrijk is dat je er stralend uitziet die dag. Met een kleed dat je perfect past en precies lijkt alsof het voor jou gemaakt is, zal je je goed voelen. Je weet dat het je mooi staat, ook al is het niet wat je in gedachten hebt. De twijfels die je nu hebt, komen ongetwijfeld voort van het feit dat je iets totaal anders hebt dan je eerst dacht. Probeer er niet te lang bij stil staan dat het niet is wat je eerst dacht. Want wat je eerst dacht, past je toch niet... Als je in de winkel helemaal overtuigd was, moet je niet twijfelen.
Als het echt aan je knaagt, zou ik in je geval eens naar de winkel gaan en vragen om het kleedje nog eens aan te doen (kwestie van je beter te voelen bij je beslissing).

Nog veel succes!

debbie
10-10-2008
 Meld misbruik17-7-2008 14:30:02

hey hey,
hier nog zo iemand.
ik had altijd van kinds af aan al een perfect beeld hoe ik er wou uitzien op mijn dag.
na een bezoekje aan een huwelijksbeurs had ik kaartjes voor een modeshow gekocht.
ben daar naartoe geweest met mijn getuige, moeder, en mijn vriendin die kapster is ze ging eigenlijk vooral mee om inspiratie op te doen voor mijn kapsel.
van alles wat ik daar zag was er niks dat op mijn droomkleed leek het kwam zelfs nog niet in de buurt. toch koos ik van de 100 geshowde stuks 6 stuks die ik mooi vond en waarvan er 1 was waar ik van zei dat is eigenlijk nog knapper dan dat ik in gedachte had maar waar ik zeker van wist dat het me niet zou staan.
toch heb ik een afspraak gemaakt in die winkel met mijn blaadje reed ik er naartoe op een 5min tijd had ik daar mijn 6 kleedjes in mijn hokje hangen en ben ik beginnen te passen alles wat ik aandeed vond ik eigenlijk niet goed sommige zelfs verschrikkelijk tot ik het laatste aandeed hetgene wat ik toen ook het mooiste vond maar helemaal mijn steil niet is.
met de gedachte van dit word toch niks heb ik het aangedaan en wauw wat was dat ik was meteen verkocht heb de prijs gevraagd toen pas aan mijn moeder gevraagd wat ze er van vond zo voldaan was ik.
ik heb het besteld in de auto terug naar huis sloeg eigenlijk de twijfel al toe zo van zeg het was toch echt wel mooi he en wat gaat mijn verloofde er wel van vinden want het is tenslotte heel speciaal.
ik heb heel lang getwijfeld en nu soms nog er zijn zelfs mensen die het al gezien hebben en die er eigenlijk mindere commentaar op geven maar ze weten niet dat dat hetgene is wat ik zal dragen, dus nog meer twijfels.
toch weet ik dat van alles wat ik geprobeerd heb dit het mooiste was.
en dus ja ons totaal beeld of beter ons droombeeld is dikwijls veel verder weg van hetgene waar we voor gaan.
maar als je het toen paste en het zat je als gegoten zou ik niet meer twijfelen.
er zit misschien toch waarheid in "blijf bij je eerste gedacht - keuze"
hopelijk heb je er iets aan en weet je dat je zeker niet alleen bent met twijfels.
groetjes
debbie

Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik17-7-2008 16:29:25

Dat heb ik al 100x gehoord en zelf ook ervaren. Ga nooit uit van een prentje uit een boekje. Je moet de jurken passen en pas dan zie je welk genre je staat. Ik had een zeer eenvoudig jurk zonder tralala voor ogen, maar toen ik het aanhad trok dat echt op niets. bleek dat ik de nodige toeters en bellen er net bij moest hebben en ik ben geëindigd met een super romantische en vrij speciale jurk. En ik heb er nog geen moment spijt van gehad, ik ben zelfs blij dat het niet mijn eerste gedacht is geworden

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...