Nu Online
Momenteel zijn er 139 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

cadeau en trouwkleed

15-7-2008 14:50:51
Hey allemaal!

Ik heb eigenlijk twee vragen:

Weet er iemand een betaalbare winkel in het Antwerpse waar ik mijn bruidsjurk zou kunnen kopen?

Hoe laat je de mensen weten dat je liefst geld krijgt ipv geschenken? Zet je dat op de uitnodigingen ofzo? En hoe dan? Kwestie van niet hebberig over te komen :-)

regina
10-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 470

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik15-7-2008 15:18:41

Hoi Regina,

Ik heb mijn kleed bij Jagré (Quellinstraat) gekocht. Ze hebben daar prachtige kleedjes, in werkelijk alle prijsklassen. Je hoeft geen afspraak te maken. Je kan er gewoon binnenstappen.

Wij vragen ook geld omdat we al lang samenwonen. Op onze uitnodiging staat een klein gedichtje gevolgd door de rekeningnummer. Het duurt nog 25 dagen voor wij trouwen, maar er hebben al heel wat mensen een flinke bijdrage gedaan die zelfs geen familie zijn. Het concept van een huwelijksrekening is wel al ingeburgerd, en wordt niet meer als hebberig beschouwd.
Het gedichtje staat ook op onze site onder "kadotip":
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
xxx

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik15-7-2008 15:20:27

Wij hebben er ook ons rekeningnummer opgezet. Mensen hebben daar geen problemen meer mee, tegenwoordig.
We hadden er een gedichtje bijgezet (ken het niet uit mijn hoofd en heb momenteel geen uitnodiging bij).

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik15-7-2008 17:12:30

Wij hebben:
"Uw aanwezigheid, uw gelukwensen en uw lach, zijn het mooiste geschenk op onze huwelijksdag. Een centje voor onze huwelijksreis, stellen wij natuurlijk ook heel erg op prijs". Daaronder staat het tekentje van een envelopje en een rekeningnummer.

Groetjes, Katleen

Ansje
23-5-2009
 Meld misbruik15-7-2008 17:52:20

versje :

ons huisje staat al vol dus doe gerust ons spaarboekje een lol...

Een versje van een vriendin die niet gaat trouwen maar een groot samenwoningsfeest gaf...

Wendy
13-9-2008
 Meld misbruik15-7-2008 20:55:38

Ik heb op de uitnodigingen enkel staan
"vrijblijvend onze huwelijsrekening"
Meer niet. Ze weten allemaal dat we een huis hebben en al de huisraad ook dus....
Centjes kunnen we ook goed gebruiken voor onze huwelijksreis, zal een citytrip nu worden, want ik heb al 2 schoolgaande kids...

Groetjes
wendy en patrick
13/09/08

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik16-7-2008 7:33:05

Wij hebben toch een lijst want ik wil echt wel een mooi servies. Sommigen mensen prefereren dat, niet veel maar we zullen ons 12delig servies wel hebben.

x

Karen

Karen
18-7-2008
 Meld misbruik16-7-2008 7:34:25

Even ter verduidelijking

Wij hebben ook een rekeningnummer en we hebben al heel veel giften ontvangen. Niet bang zijn, ik zou dat ook doen.

Lijst of bankrekeningnummer je weet toch precies hoeveel de mensen je geven.
Enkel bij persoonlijke cadeau's weet je het niet.

x

Gewoon doen dus!

regina
10-4-2010
 Meld misbruik16-7-2008 18:50:32

Bedankt allemaal voor de reacties!!
veel succes op jullie trouw!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...