Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Opmerkingen rondom

10-7-2008 13:58:30
Krijgen jullie ook opmerkingen van mensen rondom jullie (kennissen, collega`s ed) als jullie vertellen dat je gaat trouwen? `Goh waar beginnen jullie aan`, `we spreken binnen 10 jaar nog wel eens`, `had ik het geweten, ik had het nooit niet gedaan`,...
Dat zijn heel bemoedigende woorden als je binnenkort gaat trouwen. Wij zitten op een roze wolk en dan zitten anderen zo bezig... Ik heb dan liever dat ze zwijgen!

Stefanie
20-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 442

Sofie
12-9-2009
 Meld misbruik10-7-2008 14:24:26

O, wat herken ik dit gevoel enorm.
Als het niet mijn collega's (die allemaal samen al 10 keer gescheiden zijn), zijn het wel vrienden die totaal tegen trouwen zijn die moeilijk doen..

Ik probeer me er echt nix van aan te trekken maar vind het wel jammer dat ze niet gewoon 'n beetje gelukkig zijn voor ons.. Die deze mooie stap wel wagen..

Liefs
Sofie
12/09/2009

Lien
1-8-2009
 Meld misbruik10-7-2008 15:35:08

Uhu... domme opmerkingen. Of vaak ook van: "amaai, zo vroeg op voorhand dat jullie 't weten". Alsof een verloving maar enkele maanden mag duren. Onze zaal is sinds deze week geboekt en we moesten al zoeken naar een vrij plaatsje!

Lien & Tom
01/08/2009

Silke
15-5-2009
 Meld misbruik10-7-2008 15:44:51

Wat erg voor jullie.
Bij ons is iedereen wild enthousiast.
Nu moet ik wel zeggen dat er in onze familie en vriendenkring geen enkele scheiding is.

Enkel mijn baas durft al eens een opmerking te maken.... maar dat is eigenlijk meer om te plagen en vooral omdat hij bang is dat we hierna aan kinderen beginnen.

Isabelle
4-10-2008
 Meld misbruik10-7-2008 15:50:48

Ah laat die toch zeggen. Dat doe ik ook. Die willen toch meestal alleen maar plagen. En als ze toch blijven doordraven en het me tegen steekt, dan zeg ik gewoon: "het is niet omdat jullie relatie op niets trekt, dat dat bij een ander koppel ook het geval is!". Dan weten ze niet goed meer wat te zeggen.

Stefanie
20-9-2008
 Meld misbruik10-7-2008 15:57:24

In onze familie en vriendenkring is gelukkig iedereen erg blij voor ons. Hier op het werk heb ik het al vaker moeten horen en dan voornamelijk van mannelijke collega`s. Mijn vriend vond het niet echt nodig om te trouwen maar wil het graag doen voor mij en hoe vaak ik dat al niet heb moeten horen... Ik probeer ze te mijden maar ik vind dat echt triestig, waarom laten ze ons niet gewoon eens gelukkig zijn?

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik10-7-2008 16:15:22

Hey,

de meeste mensen zeggen er wel iets van ofzo ook van "amai zo een groot feest, dat moet zeker veel geld hebben gekost, wij deden dat in onze tijd ook zo, maar je kan dat geld beter voor iets anders gebruiken, het is toch alleen maar tekenen en dat is het dan zene!"Heb ik zelfs van mijn papa moeten horen "blaas alles af en ga gewoon naar het gemeentehuis" echt tof amai nog niet!
Maar ach mijn mama en stiefvader zijn dan wel laaiend enthousiast!

Groetjes,

Debby
8/8/2009

wendy
27-9-2008
 Meld misbruik10-7-2008 18:25:34

hallo stephanie,
zwijg er mij van!!!
van mijn eigen moeder kreeg ik te horen dat ik mijn verstand moest gebruiken!
van je eigen familie moet je het hebben
xxx

s
1-6-2007
 Meld misbruik10-7-2008 19:31:58

Reactie van mijn schoonvader toen we onze verloving bekent maakten: Gij zijt goed zot. :s
Verder van één tante te horen gekregen: ik zou het niet meer doen. Haar man zat er naast. :d
En dan veel flauwe opmerkingen natuurlijk.

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik10-7-2008 19:40:43

Hoi meid,

ik ken het gevoel, mensen kunnen er soms precies niet goed tegen dat ik een romantisch zieltje ben en dat ik wel nog waarde hecht aan een huwelijk! Ik krijg vooral reacties van collega's in de zin van: 'trouwen is niks voor mij, dat is toch niet meer van deze tijd, ik zou het noooit doen en blablabla'. Maar ik heb zo'n vermoeden dat het ook een beetje met jalozie te maken heeft, want ze grijpen elke gelegenheid aan om hun mening over trouwen kenbaar te maken, het is zo net iets te opvallend. Ik ben een paar jaar jonger dan hen (24) en niemand van hen is tot nu toe al ten huwelijk gevraagd.

Ach ja, ik probeer er mij niets van aan te trekken, maar ik heb wel geleerd om er op het werk niet te veel over te praten!

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik10-7-2008 20:10:25

Troost je,ik kreeg van mij ma te horen "ben benieuwd hoelang je dat volhoud!!"
Maar bon,heb nooit een goede band gehad met haar.
in het begin waren er nog wel mensen die vroegen waarom,maar die hoor ik nie mee,ze zijn zelfs "bekeerd" en kijken er ook naar uit.

Grtz sarah

Joke
6-12-2008
 Meld misbruik10-7-2008 21:44:38

herkenbaar!
mijn tante weet blijkbaar niet wanneer ze een opmerking voor zich moet houden, enkele vbn:
'wat ne tralala, als ik mocht kiezen, ik was gewoon gaan samenwonen'
'wat moeten wij aandoen? toch niets chique? ik kom liever gewoon ze, kga niet op men gemak zijn, met al die dikkenekkerij' (twordt mss tijd dat ze iets nieuws koopt)
'amai, en je woont al samen, je bekijkt dat goed! eerst moeten uw ouders u inspannen omdat je gaat samenwonen en nu doe je er nog ne schep bovenop!' (precies of ik zelf niet kan instaan voor nen inboedel...)
en alles en-plein-publique, ik was gegeneerd in haar plaats!!!
kheb dan maar gezegd dat ze helemaal niet moet komen als het toch tegen haar goesting is!

dus...je bent niet alleen!

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik11-7-2008 9:54:50

Hey,

Bij ons zijn er geen gemeende negatieve reacties. Wel enkele mannen (mijn vader, zijn getuige, collega's, ... ) die hem een beetje plagen. Een beetje mannen ondereen. Maar voor de rest is iedereen, ook diegenen die hem plagen, enthousiast.

Groetjes,

Gerlinde

iris
30-8-2008
 Meld misbruik11-7-2008 11:51:49

Het is allemaal herkenbaar. Collega's zijn blij, maar plagen wel. Vrienden zijn gewoon heel enthousiast en kijken ernaar uit. En familie, tja,... Van familie krijgen we ook altijd opmerkingen zoals: ge weet ni waar ge aan begint, ik zou het nooit meer doen, als ge getrouwd zijt dan gaat alles veranderen (we zijn al 7 jaar samen!!!!) Het is zo precies alsof wij ons de hele tijd moeten verantwoorden waarom we dit doen. Als ik de reactie van familie op voorhand had geweten, dan had ik nooit een feest georganiseerd...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...