Nu Online
Momenteel zijn er 7 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Powerpoint Presentatie

8-7-2008 12:00:56
fiogf49gjkf0d
Hallo iedereen,

Ik heb mij in het hoofd gehaald om van ons 2 een leuke Powerpoint Presentatie te maken. Omdat wij onze Bedankjes al hebben aangekocht ( een jaar op voorhand maar kom) voor de getuigen, ouders , broers en zussen hebben wij een USB stick gekocht als bedankje waar onze namen en trouwdatum staan in gegraveerd. Nu zouden wij daar graag over ons iets opzetten zodat ze het thuis rustig kunnen bekijken. Nu weet ik niet goed hoe ik eraan moet beginnen. Een powerpoint - held ben ik niet. Weet iemand hoe ik dit best kan aanpakken en heeft iemand enkele tips. Dit zou zeer welkom zijn.

Alvast bedankt.

Groetjes Kay
22/08/2009

Kay
22-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 1572

Sarah
30-5-2009
 Meld misbruik8-7-2008 12:49:06

Ik maak van mijn vriend en mij ook een presetatie, maar niet met powerpoint. Ik doe dat met Photostory, een programma dat je kan downloaden op het internet en waar je op de achtergrond muziek kan laten spelen. Ik ben van plan dit als verrassing voor mijn vriend te laten afspelen tijdens de kerkelijke viering.
Powerpoint is nogtans niet zo heel moeilijk om mee te werken. Als je specifieke vragen hebt, mag je mij altijd mailen, dan kan ik je wel verder helpen ;-)

Groetjes,
Sarah
sarah.achten@telenet.be

www.30mei.bruiloftsite.nl

ilse
13-9-2008
 Meld misbruik8-7-2008 16:14:59

Dag Kay,

Waar heb je die sticks gekocht als ik vragen mag ?
ilse.casteels@telenet.be

Groetjes

Ilse

Nele
10-10-2009
 Meld misbruik8-7-2008 18:52:15

fiogf49gjkf0d
Dag Kay,

Ik heb al redelijk wat ervaring met het maken van zo'n powerpointpresentaties. Onder andere voor het 25 jaar huwelijk van mijn ouders heb ik ook eentje gemaakt. Jammer genoeg ben ik het bestand ondertussen kwijt geraakt, dus ik kan het je niet opsturen...

Als je met powerpoint werkt, heb je wel het voordeel dat je het op alle computers kan draaien, zodat je gemakkelijk een backup kan voorzien.

Tip van bij mijn vorige presentaties:
1. De allerbelangrijkste: sla ze heel vaak en op verschillende plaatsen (pc, usbstick, emailadres...) op. Als je ze kwijtraakt is al het werk voor niets geweest.

2. Probeer al op voorhand zeker eens de combinatie laptop-projector. Zodat je de avond zelf niet moet zitten sukkelen met een onbekende projector die niet compatibel blijkt met je computer (heb ik ook al eens voorgehad).

3. Werk zoveel mogelijk met aparte slides in je presentatie (die uiteraard automatisch overgaan). Veel foto's op een enkele slide wordt snel onoverzichtelijk om te werken.

En voor de rest: veel prutsen en proberen via de 'custom animation' knop. Als je wat met office kan werken, komt het snel goed!

Voor vragen mag je me ook mailen: neleke99@hotmail.com

Veel succces ermee!

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik8-7-2008 23:26:57

Dag Kay,

ook ik maak graag en toch wel veel powerpointpresentaties (veel als hobby, niet als werk) en ben ook van plan er eentje te maken voor onze trouw.

als je wil dat het snel af is, maar er toch mooi uit ziet:
in powerpoint 2003 is er een functie 'fotoalbum' om heel snel een reeks foto's achter elkaar te zetten.
invoegen-afbeelding-nieuw fotoalbum

Daarna kan je nog alles veranderen als je wil

opslaan:
Bestand-inpakken voor cd
als je dit doet, kan je alles op cd branden, of op een andere pc zetten. Dit copieert alles wat je in je powerpointvoorstelling gebruikt hebt (inclusief muziek)

Voor meer hulp of info, of voorbeeld: hideeausdenbergen@hotmail.com

Groetjes en veel succes, het loont echt wel de moeite

Heidi
13/09/2008

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik8-7-2008 23:28:31

ahja, 1 tip: maak eerst een copie van je foto's, die je verkleind, voor je ze in powerpoint plakt. Anders wordt je bestand veel te groot...

Katrien
4-4-2009
 Meld misbruik8-7-2008 23:37:29

fiogf49gjkf0d
Dag Kay,

Magix heeft een supereenvoudig programma om fotoreportages te maken. Je wordt zo de held in het monteren van foto's.

Groetjes, Katrien

Stef
6-6-2009
 Meld misbruik9-7-2008 21:45:58

PowerPoint is een zeer knap handig en gebruiksvriendelijk programma ... maar het is een beetje passé als je het wil gebruiken om een leuk filmpje over jezelf en je partner mee in elkaar te zetten. Je krijgt er moeilijk muziek in verwerkt enz. PP is echt wel enkel voor presentaties waarbij de spreker interacties op het scherm kan toveren. Je kan veel beter gebruik maken van Windows Movie Maker. Normaal staat dat programma standaard op iedere windows pc (Vista versie is super), het is gebruiksvriendelijk, legt zichzelf uit, de toepassingen met foto's zijn onuitputbaar en je kan er muziek opplaatsen. Bovendien kan je de 'movie' gemakkelijk als DVD branden zodat iedereen de schijf kan gebruiken.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...