Terug naar overzicht
Wij zullen 's avonds alleen dineren met de naaste familie en getuigen, dus eigenlijk de zogenaamde eretafel (14 personen) en zullen dan achteraf een groot dansfeest geven voor ongeveer 80 personen met een welkomsreceptie van 1 uurtje vooraf. Rond 23 uur zal er wel een laatavondbuffetje geopend worden en om middernacht is er een grote huwelijkstaart voor alle genodigden.Nog veel succes.Groetjes, Jenny 5/9/2008
wij gaan smiddags met de familie eten (kleine familie nog) en dan savonds met de gasten gewoon overvloed aan hapjes en na de taart nog verrassingsbroden.... succesWendy 13/09/08
bedankt voor je reactie! en vanaf hoelaat en tot hoelaat dineren jullie? want mijn schoonmoeder zegt dat dat allemaal niet gaat terwijl ik dat juist wel wil....schoonmoeders.....
Eén advies: doe het hoe jullie het graag willen!!Ik wilde het heel erg beperkt houden, mijn man wilde graag een feest.Wat wij gedaan hebben:De dag van de trouw zelf (niet voor de kerk) na het stadhuis gaan eten met ouders, grootouders en getuigen. Dat was nog teveel voor mij, maar ja, je trouwt met twee. Man moest er ook akkoord mee zijn. En dat was echt heel erg leuk!Dus het wordt wel gedaan in België. En wat maakt dat nu uit of het wel of niet gedaan word?? Weekje later was het feest zelf. Dik tegen mijn goesting, maar het was toch niet op mijn trouwdag en man zo tevreden.Mijn familie (en schoonfamilie) vonden dat eerst ook raar. Ik deed weer eens lastig en ingewikkeld. Uiteindelijk vonden mijn ouders het geweldig! We hebben het eerst klein gevierd de dag zelf en de week erna was het showmoment met de familie.
hallo Leonie,wij trouwen om 11u30, nadien gaan we nog even naar mijn ouders huis, om wat auto's op te halen en dan gaan eten. Beginnen om 13u en ik denk dat dit rond 15u - 15u30 klaar is... (koud buffet doen wij) Nadien gaan de ouders wat rusten en gaan wij met de kids (en nemen de getuige mee om op de kids te letten :-) fotos trekken. Vanaf halfzeven begint de receptie dan met overvloed van hapjes en na de taart nog verrassingbroden en muziek erbijSucces. Het lukt wel hoor het is puzzelen. wendy 13/09/08
bedankt allemaal, ik wilde ook liever eten met de naaste familie en savonds een feest, dit doet eigenlijk iedereen in Nederland. ik vind het zo raar om al die vage kennissen ook mee te laten eten.... mijn schoonmoeder beweert dus dat is altijd zo is in belgie. ik ben blij om jullie reacties te lezen!liefs leonie
HeyHet is jou dag, dus jij bepaalt hoe die verloopt. Natuurlijk vind ik het ook vreemd als je moet dineren met mensen die je niet zo goed kent. Wij dineren s'avonds ook met de naaste familie: ouders, broers, zussen... Daarna volgt er ook een trouwfuif voor de rest van de familie en kennissen. Ik zou gewoon doen zoals jij het in gedachten had, jij moet je er trouwens goed bij voelen. Het komt allemaal wel goed. Veel succes!Groetjes Caroline30/05/2009
Hallo,Dat is toch heel eenvoudig!!! Als jullie betalen, doen jullie wat jullie willen! En anders moet de schoonmoeder maar over de brug komen! Waarschijnlijk zal ze dan wel terugkrabbelen! Groetjes
fiogf49gjkf0dHallo Leonie, Ik krijg ook zo'n schoonmoeder, alle nonkels en tantes en neven en nichten moesten naar het avondfeest komen (eten dus), tantes en nonkels zelf van direct na de mis. Ok, zij betaalt de familie, dus haar zin. Een grote zaal gezocht, want we zouden met 190 personen zijn voor het eten. Nu hebben we ons moeten beperken in het menu, omwille van de kostprijs. Dit deden we. Dus de totale prijs voor het avondfeest is ongeveer gekend... nu wil ze ineens alle neven en nichten enkel op de receptie, omdat het anders te duur komt. Daar zitten we dan met nog maar 100 genodigden (waarvan er vast ook een deel niet zullen komen) in een zaal waar 250 personen kunnen zitten. Ik kan wel huilen. Inge