Nu Online
Momenteel zijn er 93 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

prijskaartje

4-7-2008 21:21:22
hoi een rare vraag maar ik heb echt geen idee van kostprijs van een huwelijk?wat is een normaal budget voor een huwelijksfeest en al de rest?

kitty
17-4-2010
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 509

Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik4-7-2008 21:49:09

fiogf49gjkf0d
Normaal... je maakt dat zo duur of zo goedkoop als je zelf wil.

Wij gaan snel aan 18.000-19.000 euro liggen...

Je zal zien dat de bedragen hier heel hard schommelen. Het is naargelang je zelf wilt en vooral ook hoe duur je feestzaal is.

Wij hebben voor het kasteel van Zwijnaarde gekozen en het zal meer dan in orde zijn, we zitten in een prachtig kader, maar zo'n dingen betaal je ook wel...

debbie
10-10-2008
 Meld misbruik4-7-2008 22:21:40

hey,
dat hangt heel veel af van wat je zelf wil en ook heel veel van het aantal mensen die gaan komen.
maar ik denk dat je al gauw aan een groot bedrag zit.
wij gaan denk ik rond de 10000 euro zitten, ik verschiet hier telkens van maar wij hebben dan ook een grote familie.
alvast veel succes met de voorbereidingen
groetjes
debbie

evy
1-3-2009
 Meld misbruik4-7-2008 22:26:45

Wij gaan aan een 12.000€ zitten.

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik4-7-2008 22:39:37

fiogf49gjkf0d
das inderdaad niet zo makkelijk te zeggen,
want het hangt stek af van wat je wil

twee of drie dagen geleden is het ook eens gevraagd moet je eens nalezen daar staan prijzen bij.

Wij doen heel veel dingen zelf zoals uitnodigingen, menu´s, bedankingen, deco, bloemen ... daar spaar je ook een deel en er op tijd aan beginen zo spreid je de bedragen meer.

Vooral belangrijk vergelijken want het kan echt soms meer dan 100€ schelen, en niet denken dat iets origineel meer kost, een kleed laten maken is soms goedkoper en zeker niet duurder dan een merkkleed, ringen laten ontwerpen kunnen ook goedkoper zijn en niet perse duurder het hangt er dus echt vanaf waar en wat je wil.

Dus als je genoeg tijd hebt eerst goed informeren en het eerste het beste kiezen nadien heb je misschien spijt en wil je toch liever iets anders.

Groetjes Sylvia

vanessa
20-6-2008
 Meld misbruik5-7-2008 9:58:34

hallo

feestzaal 5000e voor 70 man
kleed 1300e
kostuum 750 e
foto's 1000e
limousine 450 e
bloemen 70e
juwelen 250e
haar 400e extensions laten plaatsen
make up 50e
uitnodigings kaarten 100e
bedankingkaarten 15e zelf gemaakt met foto
ringen 1650 e
stadhuis 30e
schoenen 120e
handschoenen en hoepelrok 120e
wij komen dus aan een goeie 11300e, maar
dan zijn er vast nog enkele zaken dat we vergeten zijn. het klinkt veel maar veel zaken kan je in stukken betalen, bv mijn feestzaal eerst betaal je een voorschot en achterna kan je dat bijna betalen met geld van de gasten, kleed moest ook in stukken betaald zijn, de ringen ook voorschot en de rest bij afhaling, we hebben voor niks aan onze spaarcenten moeten zitten, dus dat is zeker te doen, als je af en toe eens wat koopt

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik5-7-2008 10:05:16

Ik denk dat wij rond de 25.000 euro gaan zitten. Maar dan tel ik alles maar dan ook alles: van mijn nylons tot de zilveren stiftjes voor het gastenboek, de hotelovernachting van 4 gasten die van ver komen en nog zo veel meer. De grootste hap gaat naar de receptie en het avondfeest (15.000 euro) voor ongeveer 130 genodigden op het avondfeest en 150 op de receptie.
Verder waren onze kledij (elk 1500 euro en bij mij tel ik er dan nog niet de juwelen, de schoenen en mijn lingerie bij) en onze huwelijksreis (Bali 5000 euro) het duurste.
Maar ik heb bijvoorbeeld ook een haarstukje besteld omdat ik lange krullen wil en dat kostte ook 500 euro. Dat zijn natuurlijk allemaal extratjes waar je zelf zo ver in kan gaan als je wil.
Wij hebben wel bespaard op onze fotograaf: iemand die heel goedkoop werkt en ook vorig jaar bij vrienden van ons prima werk geleverd heeft. Verder heeft mijn vader die graficus is heel veel werk gestoken in onze uitnodiging en hebben we dankzij zijn goeie zakenrelaties het drukwerk van al die uitnodigingen en de menukaartjes gratis gekregen.
Da's voor ons natuurlijk een serieuze meevaller.
't Is moeilijk om te gaan vergelijken want elk trouwfeest is zo verschillend.

Veel succes nog!

Katleen

Karolien
23-5-2010
 Meld misbruik5-7-2008 11:19:33

Wij zullen tussen de 25.000 en 30.000 euro uitgeven aan onze mooiste dag. We hebben wel een feest van 170 genodigden en een receptie voor 200 genodigden. Zo loopt het natuurlijk op he... :-) Wij betalen de helft, onze ouders de andere.

evelien
29-8-2008
 Meld misbruik5-7-2008 12:34:58

hallo,

wij hebben heel goed op het budget gelet zodat het niet te duur zou worden. wij zullen in totaal ongeveer 8000 euro betalen. wij hebben hiervoor een receptie voor 100 personen en een avondfeest voor 60 personen. bloemen,limo, corvette, de grootste kost is de bruidsjurk, ringen,... een huwelijk met alles erop en eraan.

groetjes evelien
29/08/08

Els

Meld misbruik5-7-2008 12:43:53

Hey!

Ja, trouwen... het kost allemaal redelijk wat centjes!

Maar zoals al heel wat andere bruidjes vertelden, je bent er zelf bij qua kosten...

Delen jullie ouders mee in de onkosten? Gaan jullie op reis... het zijn zo van die dingen die je budget gaan bepalen.

Bij ons zal het vlotjes tussen de 25000 - 30000 euro zitten.

Gelukkig krijgen we beide onze trouwkledij van de ouders en helpen ze hier en daar ook met de uitgaven...

Mochten we hun niet hebben, zou onze dag er heel anders uitzien! We hebben namelijk al ons huisje en de bijhorende kosten.

Maar, maak er alleszinds JULLIE dag van... je beleeft m maar één keer he...

Succes ermee!

Groetjes,
Els

www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

D
8-8-2008
 Meld misbruik5-7-2008 15:11:46

Wij hebben 11000eur gebudgeteerd, en dan hebben we al goed op ons geld gelet, géén fotograaf, videograaf, géén auto's gehuurd, gaan bloemstukken zelf maken enz.
Ah ja, en huwelijksreis zit er ook niet bij in.
We hebben dus wel veel geld gegeven aan onze kleren en avondfeest van 135personen.

Maar zoals gezegd, hangt er vanaf wat jullie willen besteden, en wat je belangrijk vind.

Maar het is héél handig om op voorhand een goede planning te maken (vind je vaak in trouwboekjes) en natuurlijk is het dan belangrijk om je hier dan strikt aan te houden, en geloof me dat is niet amkkelijk als je op van die roze wolkjes loopt ;).
Alvast véél succes!!!

Jennifer
5-9-2008
 Meld misbruik5-7-2008 18:27:55

Wij zullen rond de 7500 euro zitten vermoedelijk. We zijn nu nog enkele zaken aan het kopen zoals mandjes voor de kindergeschenken en de bruidskindjes.

Bij ons zit in dat budget eigenlijk alles + een weekje naar Berlijn.

wij hebben voor dat budget:

Etentje op restaurant met de familie (14 personen)
Feestzaal voor het dansfeest met een groot laatavondbuffet en bruidstaart voor 80 personen
Uitnodigingen
Ringen en juwelen
Bloemen voor mij, mijn ventje, de bruidswagen, de kerk en de feestzaal
de kerk en gemeentehuis
fotograaf
visagist en kapper
kledij voor mij en mijn ventje
gepersonaliseerde kaars en ringkussentje, popje voor op de taart
overnachting in het hilton hotel voor ons en onze ouders
ceremoniemeester, chauffeur en DJ
Kindergeschenkjes
dekoratie, eten en drank voor de ontvangst bij ons thuis na de mis

Dus je kan het echt zo goedkoop en duur maken als je wil.

eline
5-9-2008
 Meld misbruik7-7-2008 15:41:05

Hey Kitty

Wij hebben gebudgeteerd op ongeveer 12700 euro exclusief huwelijksreis
Dit is voor een avondfeest van 100 personen en een receptie van 140 personen.
Wij zullen naar alle waarschijnlijkheid binnen ons voorop gestelde budget blijven maar doen heel veel zelf zoals uitnodigingen, menu kaarten, zaal versiering enz.
En we zijn er het volledige jaar al mee bezig om op dien manier dingen te kopen in solden en afprijzing om het budget onder controle te houden

Het grootste deel van het budget gaat naar het eten voor de familie en de huwelijksreis, als ik dit zo bekijk met andere hiet op het forum is dat wel de conclusie dus als er bespaart moet worden is het daarop dat je dit goed kan

groetjes ELine
05/09/2008

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...