Nu Online
Momenteel zijn er 18 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ambras getuige

3-7-2008 21:07:50
fiogf49gjkf0d
Hey bruidjes,

zit beetje in de put, mijn getuige was mijn dooppeter maar door familiekwesties heeft hij dit afgezegd. wij trouwen pas 18 oktober maar het probleem is een nieuwe getuige, op zich geen probleem maar..... ingewikkeld verhaal, mijn echte vader is overleden en mijn stiefvader die mij heeft grootgebracht maar ondertussen van mijn moeder is gescheiden loopt mij naar het altaar (dik tegen de zin van mijn moeder) maar aangezien ik nu nieuwe getuige moet nemen wil zij dat ik haar nieuwe man neem als getuige. dus zogezegd mijn 2de stiefvader. maar eerst en vooral vind ik dit raar. En niet echt gepast, ouders neem je toch niet echt als getuige? zou liever gewoon een vriendin nemen. maar mijn moeder is daar heel kwaad voor. wat vinden jullie hiervan?
bedankt
san

sandra
18-10-2008
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 352

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik3-7-2008 21:31:53

fiogf49gjkf0d
ouders kan je wel als getuige nemen hoor (toch zeker in het stadhuis): mijn schoonvader was getuige van mijn man.

Als jij je niet goed voelt bij je tweede stiefvader, maar wel een hele goede vrien(in) hebt, maak hem/haar dan getuige.
Kan je eventueel je moeder als getuige nemen? Dan voelt zij zich misschien wat minder gepasseerd.

Hanne

Meld misbruik3-7-2008 21:45:17

fiogf49gjkf0d
Hey
een getuige is iemand die jou steunt je hele verdere leven, die bij je is, als het goed gaat, maar die ook aan je zijde staat als het minder gaat met je. als je huwelijk in de sloppen zit, zou je bij die persoon moeten terecht kunnen om op de zetel te gaan slapen.. bij wijze van spreken. ik doe mss heel antiek voor sommigen, maar zo is het voor mij toch.
dus zou ik, in jouw plaats, zeker kiezen voor een getuige die je zelf wil!
Weeg alles tegen elkaar op en kies dan die die je buikgevoel zegt die je wil als de persoon om jullie 'ja' bij te staan. Eentje die er achter staat en dat zal blijven doen.
Ik ben zeker aan het melken? sorry ! :)

sandra
18-10-2008
 Meld misbruik3-7-2008 21:58:36

fiogf49gjkf0d
hey hanne , Liesbeth,
zeker niet aan het melken, al goe om eens andere meningen te horen, Mijn moeder wil geen getuige zijn omda ze haar man wil als getuige maar ik zie dit idd niet zo goed zitten omdat ik daar niet zo een goed gevoel bij heb, allé hij is wel zogezegd mijn stiefvader maar ik zie hem daar niet voor en ken hem nog geen 2 jaar dus er is niet echt een hele sterke band als met sommige vriendinnen of andere familie, ergens wil ik wel mijn vriendin als getuige nemen maar ben toch ban gom mijn moeder te kwetsen ze is kwaad maar ze begrijpt mijn standpunt niet, wil er geen ambras voor en wou dan toch haar man als getuige nemen voor de rust maar mijn verloofde zegt ook dat ik dit daarom niet mag doen dus... kweeet het niet meer.

Hanne

Meld misbruik4-7-2008 6:42:10

fiogf49gjkf0d
en jij wil graag je mama als getuige?

dat zal haar toch ergens enorm flatteren ook, diep vanbinnen? (maar ach, ze probeert haar vent nu wat op de voorgrond te plaatsen, wat ook wel ergens lief is van haar - of .. ze wil gewoon aan de rest laten zien dat jij toch wel haar nieuwe man neemt als getuige.. 'zie je wel dat hij geaccepteerd is', etc..)
k zou zeggen, pak uw moeder eens stevig bij haar schouders vast, kijk ze diep, streng en lief tegelijk aan en zeg haar dat je haar graag ziet! dat je vanuit de bodem van je hart hàààr wil als getuige bv. kweet niet, kan je het zo niet proberen positief draaien? positief beenaderen van: ik wil graag u (of die vriendin) want gij betekent dat en dat en dat voor mij... ipv bekvechten tegeneen waarom die ene niét. snapt ge. ja gemakkelijk praten zo natuurlijk he..

als je haar nieuwe man moet nemen gewoon voor de schijn, fin.. neen, ze mag dat echt niet uitspelen naar u, t hele getuige-ding daarvoor misbruiken! ze mag dit niet als ideale manier zien om hem te doen 'aanvaarden' of wat dan ook. 't is verdomme uwen trouw en uw buikgevoel zegt duidelijk dat je hem daarvoor niet wil nemen. en hey, dat zegt toch niet dat dat wil zeggen dat je die man niet WIL accepteren ofzo.. totaal niet.
't is toch niet omdat ik al die andere mensen niét als getuige vroeg en die éne vriendin wel dat ik die andere niet graag heb. ik nam gewoon die éne vriendin omdat mijn gevoel en mijnen buik dat zei.

probeer je rustig te houden, laat daar eens een paar dagen over waaien, zet u eens alleen in een park op een bankske en t zal wel komen! en laat uw mama zien dat ze een goeike is, want zo te lezen heeft ze wel wat frustratiekes mee te dragen.
ok, hanne, terug bed in want ge zijt weer teveel aan het schrijven!

Hanne

Meld misbruik4-7-2008 6:48:14

fiogf49gjkf0d
nog niet bed in dus!!!
waarom dacht ik daar nu niet eerder aan..

ons vroegen mijn schoonouders ook of we toch niet de opa zouden nemen als getuige... want dit en want dat.. en zou zo fijn vinden.. enz...
maar wij wilden elk een goede vriend en vriendin. Nu is het wel zo dat ikzelf suuuuuper opschiet met mijn oma... dus hoe is het nu:
we hebben elk twee getuigen: mijn venteke in spe een goede vriend en zijn opa, ik een goede vriendin en mijn oma.
geen oplossing??
(en ja hoor, we zaten daar ook wat mee in de maag, want schoonouders wilden dat graag én we wilden hen ook niet tégen de borst stoten.. neen, verkeerd uitgedrukt, we wilden hen graag plezieren ook, dus hebben voor dit gekozen en daar voelen we ons alletwee super bij!! schoonouders blij want opa erbij en ik superblij want zonder dat ze dat vroeger, had ik mss nooit aan mijn omake gedacht en 't is zo'n superke!. Ze blinken nogal zenne nu..
Dus mss kan jij ook twee mensen laten fier zijn en blinken..

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik4-7-2008 10:45:14

fiogf49gjkf0d
hey Sandra,

Kies als getuige de persoon die je zelf wil.
Ik heb mijn beste vriend genomen, mijn moeder was daar ook helemaal niet tevreden mee.
Ze heeft genoeg laten merken dat ik iemand van de familie moest nemen.
Maar sorry, dat kon mij niet schelen.
Ik ben altijd in de schaduw van mijn gehandicapte broer opgegroeid, het super familie gevoel is er nooit geweest. Al sinds mijn 14de zijn mijn vrienden een heel goed opvangnet geweest en heb ik mijn ouders met niets belast, net omdat het met mijn broer zo moeilijk was.
En nu ineens omdat ik ga trouwen wil mijn moeder mee beslissingen nemen en mij dingen opleggen?
Niets van, ze heeft lopen mokken, maar uiteindelijk moeten ze hun daar toch bij neerleggen hoor! Hetzelfde bij mijn man thuis. Die heeft een jongere zus, maar er is een heel ferme ruzie geweest, zij heeft het gezin ongelooflijk bedrogen en uitgemolken, waardoor er bijna twee jaar geen contact meer was. Ze heeft ons in het begin ook uit elkaar proberen trekken. Ondertussen is ze weer vriendelijk en zit het contact weer goed, maar omdat zij dat een half jaartje voor onze trouw ineens weer oppakt moeten wij alles toegeven ofzo? Mijn schoonmoeder vond dan ook dat hij haar als getuige moest nemen, niets van! Hij heeft zijn beste vriend - toevallig zijn neef - genomen.
Die mensen staan achter onze relatie en hebben ons door dik en dun gesteund. Wij hebben heel bewust voor hen gekozen.
Ik ben nu een maand getrouwd en we zijn ongelooflijk gelukkig en de keuze van onze getuigen is nog steeds de keuze die we nu zouden nemen.
Wees echt waar egoïstisch op dat vlak. Je gaat u enkel ongelukkig voelen als je dingen doet of laat die een ander je oplegt en waar je niet achter staat!
Bij mij was het zelf rap geklonken: omdat ik wist dat mijn moeder moeilijk ging doen, heb ik mijn getuige gewoon gevraagd vooraleer zij het wist. En dan heb ik haar gezegd wie mij getuige was en zij een heel spel gemaakt natuurlijk en ze vroeg zo: 'heb je het hem al gevraagd'. en ik zei ja natuurlijk. En zij daarop 'ja dan is het nu te laat hé'.
Zet ze voor voldongen feiten. Het is JOUW trouw.
Dat is de reden waarom wij ook het feest volledig zelf betaald hebben, dan legt een ander u niets op of voel je u niet verplicht om ernaar te luisteren.
Veel succes nog!
Liesbeth

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...