Nu Online
Momenteel zijn er 48 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen op vrijdag

2-7-2008 19:41:45
fiogf49gjkf0d
Wij zijn al enkele weken op zoek naar een trouwzaal in de omgeving van Lokeren-Lochristi.
We zouden willen trouwen in zomer 2009. We gingen naar Hof ten Bossche kijken en die hebben geen zaterdagen meer vrij. Heeft iemand ervaring met trouwen op vrijdag? Zijn er dan veel annulaties. Verder kan ook de vakantie voor veel afwezigen zorgen. Weet iemand welke weken beter te vermijden zijn? Bouwverlof ofzo?
Een groentje

Isabelle

Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 549

Els
27-9-2008
 Meld misbruik2-7-2008 19:50:35

fiogf49gjkf0d
Vorig jaar hadden we een trouwfeest van vrienden op vrijdag. We gingen vrij laat aan tafel, want je kan niet zo vroeg beginnen met de eerste receptie (iedereeen moet werken). Daardoor zijn we pas beginnen dansen om 1u30 en dat was echt te laat. Iedereen was al moe, zeker na een hele week werken. Dus mijn advies: laat je dag niet bepalen door de feestzaal, er zijn er nog mooie in de omgeving.

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik2-7-2008 20:03:04

fiogf49gjkf0d
Hey,wij trouwen over een goei 2 weken,in de eerste week van het bouwverlof dus.
Wij hebben 56 koppels uitgenodigd,waarvan er 4 niet kunnen komen.
Wij zijn wel al eind april begonnen met de uitnodigingen rond te brengen.

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik2-7-2008 20:10:28

fiogf49gjkf0d
Hallo,
ja zaterdagen zij geliefd maar raar maar waar wouden liever op een vrijdag trouwen maar jammer genoeg valt 9mei volgend jaar op een zaterdag. tegenwoordig zijn save- the - date kaartjes ook in je kan ze een jaar op voorhand sturen zodat mensen rekening kunnen houden met jullie datum wij hebben dit niet gedaan maar wij hebben een trouwsite gemaakt en de link naar iedereen doorgemailt, al leuke reactie gehad. annulaties kan je altijd meer of minder hebben dat hangt niet perse van de periode af.bouwverlof ja als er veel vrienden en familie in de bouw zitten is dat niet het ultieme moment maar anders waarom niet. vrijdagen kunnen ook voordeel hebben soms is het goedkoper dit moet je wel vragen maar veel zaken staan op vrijdag leeg omdat iedereen een zaterdag wil, je kan nog het hele weekend uitrusten en bekomen, somige suite gasten krijgen niet zomaar vrij sommige krijgen klein verlet op het werk maar ´s avonds kan iedereen soms moeten mensen op zaterdag werken. dus je ziet voor en na delen he
groetjes sylvia

evy
1-3-2009
 Meld misbruik2-7-2008 20:34:13

fiogf49gjkf0d
Ook wij trouwen op een vrijdag, 01-08-08, de laatste dag van het bouwverlof. Hier kan je niet op een zaterdag trouwen, dus keuze hadden we toch niet :p
Wij hebben 120 mensen uitgenodigd voor het avondfeest en tot hier toe hebben slechts 6 mensen afgebeld omdat ze (nog) op vakantie zijn. Die 6 mensen zijn collega's, de ganse familie zal aanwezig zijn. Ik moet nog van een 20-tal mensen een bevestiging krijgen, maar denk die gaan praktisch allemaal komen. Zij zijn zo laat omdat het nog niet zeker is of de wederhelften van de kids allemaal kunnen.
Schrik voor veel annulaties heb ik nooit gehad. Diegene die er écht bij willen zijn, die regelen wel wat. M'n broer vindt het zalig dat ik op een vrijdag trouw, dan heeft hij een dagje extra congé :-) De feestzaal was trouwens ook goedkoper dan op zaterdag. Wij trouwen wel vrij laat, mede owv ons zoontje die nog een middagslaapje doet(15.30u), dus ons feest begint ook wat later. Wij nodigen de avondgasten uit om 19.30u, om 20u gaan we aan tafel. We kozen voor een buffet, da's sneller afgerond dan een menu aan tafel. (Ik haat lang aan tafel zitten). Tegen 22u wil ik de openingsdans doen en dan feesten als de beesten.
Geef aan de familie goed op tijd de datum door en iedereen regelt zijn verlof daarnaar ;)

Groetjes

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik2-7-2008 20:45:37

fiogf49gjkf0d
Wij zijn op een vrijdag getrouwd en we hebben maar 1 annulatie gehad die te maken had met dat het een vrijdag was: als je diezelfde dag in het zuiden van Frankrijk nog een examen moet afleggen, is het vrij moeilijk om 's avonds "opgedirkt" op een feest te verschijnen :-)

Omdat we op een vrijdag trouwden, hebben we geen grote receptie gehad: de mensen die we normaalgezien voor de receptie zouden uitnodigen, hebben nu gewoon mee aangeschoven aan het dessertenbuffet.
Uiteindelijk waren wij om 23u aan het dansen, dus dat is ongeveer even laat als zou je het op een zaterdag doen.

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik2-7-2008 21:20:43

fiogf49gjkf0d
Wij trouwen ook op een vrijdag en daar hangen volgens mij echt geen nadelen aan. We hebben de uitnodigingen wel iets vroeger verstuurd zodat iedereen het op tijd wist. Wij doen zelfs een receptie knal in de namiddag, van 15.30 tot 17.30 en daar klaagt ook niemand over, ze nemen gewoon een namiddagje vrij.
Extra voordelen: feestzaal, gemeentehuis en kerk meestal goedkoper op vrijdag!

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik2-7-2008 21:21:18

fiogf49gjkf0d
Dag Isabelle,

Wij hebben volgende zalen bezocht:

- Tybeert te Eksaarde
- Hofke van Eksaerde (kleinere zaal)
- Zilte Zoen te Temse
- Orchidee te Lokeren
- Keysershof te Moerbeke

Zelf doen we ons feest in het Park van Beervelde, samen met de traiteur de feestarchitect vanuit Lochristi.

Groetjes & succes volgens mij moet je nu toch nog iets vinden hoor voor zomer 09.

Marieke
18-04-2009

mars
14-8-2009
 Meld misbruik2-7-2008 21:25:12

fiogf49gjkf0d
Hey,
Wij trouwen volgend jaar ook op een vrijdag 14/08
Wij geven ook geen receptie in de namiddag, alleen een kleine bij het binnen komen en daarna een bbq. En ik ben ook van mening de mensen die dat ik er zeker graag bij heb die zullen der ook wel zijn, en de moeite doen om er bij te zijn.
Enzo kunnen de mensen nog een weekend bekomen van het bangelijk feestje :-)

groetjes

Elke
7-8-2009
 Meld misbruik3-7-2008 12:17:37

fiogf49gjkf0d
Hey,
Wij trouwen volgend jaar op vrijdag 31 juli in feestzzal Tybeert in Daknam.
wij gaan ervan uit dat de personen die we erbij willen ook wel tijd zullen maken voor ons.

Vrije feestzalen in de buurt op vrijdag:
Tybeert
Keyzershof in Sinaai
Den Orchidee in Lokeren

Soms zijn deze goedkoper op vrijdag!
Groetjes,
Elke

Kimberly
4-7-2008
 Meld misbruik3-7-2008 13:50:30

Hallo

Wij trouwen morgen

Ik moet zeggen dat er toch veel volk komt hoor.
Voor de moment heeft er nog niemand afgebeld.
wij zullen met 100 personen zijn.

Ik zou maar daar geen zorgen over maken.
Wij hebben bewust voor een vrijdag gekozen.

Groetjes en nog veel succes!!

Kimberly

Vke
27-6-2009
 Meld misbruik3-7-2008 16:58:10

fiogf49gjkf0d
Ons trouwfeest gaat door in het Carelshof te sint-amandsberg. Maar goeie 5min. van Lochristi. Tis voor juni 2009, ook een zaterdag en wij hebben dit +-2maanden geleden vastgelegd.

Hier kan je een kijkje nemen:
www.carelshof.be

Mss hebben ze daar nog een zaterdag vrij.

Veel succes en laat es weten wat het geworden is.

Anneleen
1-1-2020
 Meld misbruik3-7-2008 17:12:57

fiogf49gjkf0d
Wij trouwen op vrijdag 11 juli, voor het avondfeest hebben maar 3 koppels afgebeld. Voor de receptie zijn we met 77 van de plus minus 140.

groetjes

Darcy
9-8-2008
 Meld misbruik4-7-2008 10:19:07

fiogf49gjkf0d
Hallo,

Wij trouwen ook op een vrijdag (08/08/08) in het kasteel van saffelaere. De meeste nemen een dagje verlof en er is bijna niemand die afgebeld heeft. En een vrijdag heeft zo zijn voordelen...je hebt 2 dagen om te bekomen.

Groetjes,
Darcy

Evelyn
8-8-2008
 Meld misbruik10-7-2008 22:18:41

Hey Isabelle

Ook wij trouwen op vrijdag 8/8/8 en ons feest gaat door op Domein 't Meersdael in Moerbeke_Waas (http://www.siva.be ). Voorlopig niets dan lof over het evenementenbureau!

Groetjes,

Niels en Evelyn
www.nielsenevelyn.be

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...