Nu Online
Momenteel zijn er 72 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bloemen in kerk

2-7-2008 19:07:35
fiogf49gjkf0d
Hallo,
Wij zijn aan het twijfelen of we de kerk gaan versieren of niet. Ik vind dat het allemaal veel kost voor het uurtje dat er binnen zit. Momenteel staan er wel allemaal verschillende kleuren van planten voor het altaar, dus die moeten zeker weg. Om het wat goedkoper te houden had ik eerst gedacht om een viertal planten te kopen (Anthurium andreanum met witte bloemen) en deze in witte potten dicht tegen mekaar te zetten voor het altaar. Maar nu vind ik alleen maar dure potten en dan wordt het een duur plaatje. Dus vraag ik me af toch beter een bloemstuk. Hoeveel betalen jullie voor een bloemstuk in de kerk ? Wat doen jullie ? Alle ideeën zijn welkom.
Groetjes,
Sanne
08/08/08

Sanne
8-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 983

Annemarijn

Meld misbruik2-7-2008 19:13:55

fiogf49gjkf0d
Je kunt bloemstukken nemen en deze dan mee nemen naar je feestzaal. Toen mijn oudste broer trouwde hebben we de bloemstukken of het graf van mijn broertje laten leggen, zodat die er toch wat bij is. Dus ze hoeven niet enkel voor een uurtje te dienen. Je kunt er nog meer dingen mee doen.

Groetjes

miek
21-3-2009
 Meld misbruik2-7-2008 19:32:23

Wat je ook kan doen is die planten in de ordinaire plastic potjes van de winkel laten, en daarrond een stuk rood inpakpapier wikkelen, en afwerken met een wit lintje --> feestelijk en goedkoop!

Tina
16-8-2008
 Meld misbruik2-7-2008 19:51:28

fiogf49gjkf0d
Wij maken de bloemstukjes zelf, vooral mijn mama en 2 vriendinnen. We gaan de stukjes die aan de stoelen komen te hangen "recycleren" en daarna op de receptietafels van de feestzaal laten leggen, dan moeten we daarvoor al geen dubble dingen maken. Het bloemstuk voor het altaar moeten we blijkbaar laten staan ("dat wordt geapprecieerd").
Tina
16/08/08

sharon
6-9-2008
 Meld misbruik2-7-2008 20:36:34

fiogf49gjkf0d
ik heb gisteren ook gekeken voor onze bloemen voor in de kerk. en inderdaad het kost allemaal veel geld. wij lagen aan 280 euro en dat vind ik er over. ik ga mischien 2 potten weg doen die naast ons staan dan lig ik nog aan 140 euro dus da valt nog mee. al gebruik je het ook in de zaal dan nog vind ik dat het veel geld is. want wij gaan dan op reis en tegen dat we terug zijn hebben we niks meer aan onze bloemen. groetjs

evy
1-3-2009
 Meld misbruik2-7-2008 20:53:49

fiogf49gjkf0d
Wij kozen voor ballondecoratie. Bij ons moet je dus het altaarstuk (duurste bij ons) laten liggen ter ere aan de kerk. Wij zetten dus ballonpilaren aan het altaar en de eerste rijen stoelen krijgen een witte ballon. Die witte ballonnen laten we nadien in de lucht, de pilaren gaan gewoon mee naar de feestzaal. Kostprijs: 120€.

Stefanie
20-9-2008
 Meld misbruik2-7-2008 21:17:30

fiogf49gjkf0d
Hier dezelfde mening. Wij trouwen op 20/9 en hebben sierpompoenen & zonnebloemen gezaaid in onze tuin. We zien wel of we er de dag zelf iets mee doen.

Op internet heb ik foto's gevonden en ik denk er ook aan om de bloemen nadien in de feestzaal te zetten. Bij ons mogen de bloemen niet op maar moeten ze voor het altaar staan. In de Action (Nederland) kan je voor 3 euro/stuk van die hoge vazen kopen.
En het zijn solden, dus misschien vind je nu wel leuke vazen of bloempotjes voor een superprijsje!

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik3-7-2008 10:48:57

fiogf49gjkf0d
Hoi,

Wij hadden een altaarstuk en de eerste 5 rijen hadden aan de middenbeuk een roos met wat groen in een pipetje en een lint errond.
Het altaarstuk is s'middags mee naar mijn ouders gegaan voor op de tafel en s'avonds naar de feestzaal voor op de 'cadeautafel'. De pipetjes kan'k nu nog gebruiken.
Voor al onze bloemen samen: altaarstuk, pipetjes, autoboeket, bruidsboeket, corsage en 2 dankboeketten betaalden we €250. Dit vond ik niet te veel.
Mijn ouders hebben het autoboeket gekregen en hebben hier nog plezier van gehad op hun terras. Mijn schoonouders het altaarboeket en dit heeft ook nog lang in hun living gestaan.

Balonnen is ook een idee, maar dit wilde onze priester niet...

Groetjes,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl

An
12-7-2008
 Meld misbruik3-7-2008 11:06:34

fiogf49gjkf0d
Wij hebben een bloemenwinkel. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt houden neem je best 1 hoog stuk op de hoek van het altaar (kan vanaf 50 euro), of je kan een laag lang stuk voor het altaar nemen.
Iets wat ook eenvoudig en mooi is, zijn corsages aan de zijkant van een stoelenrij. Je hoeft dit niet aan iedere rij te hangen maar bijv. de eerste 6 rijen, over de andere rij. Zo heb je er maar 3 aan iedere kant nodig.

Groetjes

nancy
12-7-2008
 Meld misbruik3-7-2008 13:48:24

Hoi,

Wij vonden het ook veel geld. Wij hebben daarom gekozen voor iets 'recycleerbaar'. In floralux hebben we prachtige bloemen gekocht, geen echte weliswaar maar bloemen in een soort schuimrubber. Je ziet het bijna niet dat het niet echt is, en het geeft ons een extra voordeel dat we de versiering op voorhand kunnen doen. Wij hangen om de 2 stoelen een bloem. Heel fleurige bloemen, niet zoveel geld en wij zijn van plan ze nadien door te verkopen. Ik wil je wel eens een foto doorsturen van het resultaat volgende week!
Het altaarstuk wordt gemaakt door een vriendin.

Groetjes,

Nancy
12/07/'08

Annemie
8-8-2008
 Meld misbruik3-7-2008 14:15:01

fiogf49gjkf0d
Wij zouden ook graag een altaarstuk voorzien, + om de 2 rijen aan de stoel een kleinigheidje.
Maar voor ons (wij trouwen om 14u30 in de kerk) zijn er nog 3 huwelijken.
Wordt dit dan wel gedaan ? Of komt de bloemist deze zelf hangen ?

Groetjes

Tamara
20-9-2008
 Meld misbruik3-7-2008 15:40:29

fiogf49gjkf0d
wij hebben een altaarstuk (dat blijft liggen na de mis) maar al de rest (standaardjes met roosje en wat klimop om de andere stoel en 2 grote standaarden om naast bruid en bruidegom te zetten) nemen we na de mis mee naar de feestzaal zo hebben we er nog de hele avond geniet van. De feestzaal zal deze dan mooi integreren in hun decoratie.

groetjes Tamara

Sanne
8-8-2008
 Meld misbruik3-7-2008 19:30:46

fiogf49gjkf0d
Hallo Nancy,
Ben benieuwd naar het resultaat. Je mag me een foto doormailen op volgend adres sandra.deron@hotmail.com
Geniet ervan volgende week !!
Sandra

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...