Nu Online
Momenteel zijn er 10 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Stress!!

2-7-2008 11:16:26
Hey iedereen,

Met nog 402 dagen op de teller te staan, heb ik nu al last van stress...
Dat heeft min of meer te maken met het feit dat het bv nog veel te vroeg is voor het gemeentehuis vast te leggen en de kerk..., maar dan begin ik te denken wat als er al veel mensen voor zijn voor het gemeentehuis en de kerk (Carrolus Borromeus)!!!
Wil al zoveel mogelijk vast leggen, maar sommige dingen kan je nog niet vast leggen omdat je nog niets weet van uur enzo voor het gemeentehuis en kerk!
En wat me ook een beetje afschrikt is wat het allemaal kost!!!
Vervoer, fotograaf,bloemen,...
Ben eigenlijk bang dat ik iets zou vergeten!!
Binnen 4 weken vertrekken we met vakantie voor 10 dagen...en dan op 8/8/2008 is het nog maar juist 1 jaar (is nog lang, maar ben een stresskieken!)
Heb ook schrik als je een "goedkoper" iemand voor DJ of fotograaf neemt (die dit dan of in bijberoep doet of in het "zwart") het laat afweten op onze trouwdag!Maar de meeste "officiële" mensen kosten zoveel geld!Of bezie ik dit verkeerd?
Is er nog iemand met dit gevoel en die ook pas volgend jaar trouwt???

Groetjes,
Debby
8/8/2009

Debby
8-8-2009
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 779

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik2-7-2008 11:22:41

fiogf49gjkf0d
hey Debby,

je bent er idd vroeg bij :-)
Het voordeel aan sommige dingen is dat je die kan vastleggen zonder dat je al echte uren moet doorgeven hé.
Tegen een fotograaf kan je zeggen dat je hem heel de dag nodig hebt, maar daarom moet je nog niet zeggen waar hij om welk uur moet zijn.
HEtzelfde met het vervoer. Je kan ze voor die dag gaan vragen en zeggen hoeveel je er nodig hebt.
Op een fotograaf zou ik niet teveel besparen.
Je kan een studente nemen of iemand die het in bijberoep doet als je die kent of er goede referenties van hebt.
Het is achteraf echt heel leuk om geslaagde foto's over te houden aan de grote dag.
Je kan dan beter op andere dingen besparen.
Huwelijksbeurzen doen is ook leuk hé als je nog niet echt iets kan vastleggen.
Dan doe je ideeën op en bots je op dingen die je anders over het hoofd gezien hebt.

Veel succes nog en geniet van de momenten voor je trouw! het is echt de moeite om naar uit te kijken.
Bij ons zit het er al een maandje op en ik zou die dag zo opnieuw willen beleeven!

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik2-7-2008 12:15:26

Hey meid,
Ik begrijp je situatie. Ik trouw zelf binnen 38 dagen. We zijn ook meer dan een jaar op voorhand met de planning begonnen. Zoals Liesbeth zegt: op huwelijksbeurzen kan je veel ideetjes opdoen.Die vinden meestal plaats in het najaar. Probeer nu nog even te genieten van jullie verloving. Laat de stress pas komen in het najaar. Dan kan je al veel vastleggen hoor. Niet te veel zorgen maken. Alles komt wel in orde!
xxx
Amber
09/08/08

eline
5-9-2008
 Meld misbruik2-7-2008 13:36:28

fiogf49gjkf0d
Hey Debby,

Zoals Liesbeth zegt veel dingen kun je vastleggen zonder dat je al het precieze uur doorgeeft.
Wat de kerk en het gemeentehuis betreft die kan je gewoon zelf al in de planning bepalen.
Wat ik bedoel is het volgende je maakt en dag planning en daarin hbepaalje het uur van de wettelijke en kerkelijke trouw.
Voor de gemeente moet je gewoon gaan informeren of ze op die dag inderdaad rond dat uur mensen laten trouwen want soms is het alleen in de voormiddag.
Als je dan aan de 6 maanden ben moet je die dag begoon naad de gemeent om jouw uur te reserveren hebben wij ook gedaan, we waren de eerste voor die dag.
Ook de kerk leg je dan vast als het nog een jaar ofzo is

En voor de rest moet je daar allemaal niet te veel over stressen
geniet maat van jullie verlof periode

Wat het budget betreft je maakt het allemaal zo duur als je zelf wilt, geen aan de dingen geld die echt belangrijk zijn voor jullie

groetjes ELine
05/09/2008

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik2-7-2008 14:14:47

fiogf49gjkf0d
Hallo debby,
ik heb er nog iets meer dan 11mand op staan en had het eerst ook dat stressen en zo maar met de tijd laat het wel los je merkt dat je echt nog veel tijd hebt en je gewoon nog heel veel ideeen kan op doen beurzen zij inderdaad leuk maar ook alle mogelijke trouwforums daar ben ik op het moment super aan verslaafd zoals dit hier maar ook aan www.trouwshop.com dit is wel een nederlands forum maar zijn ook wel belgen dit is super verslavend en veel foto´s ideeen en en en ... echt vanalles als ik niet hier ben ben ik daar wel en zo heb ik echt al super veel ideeen voor taarten, kleding, vervoer, uitnodigingen bedankingen en dergelijke opgedaan. en veel dingen waar je nooit aan denkt.
de gemeente hebben wij al vast gelegd we trouwen op 9mei en weet je wat er stonden er al op bij ons kan je dat dus meer dan een jaar op voorhand de kerk moet je navragen want jullie kerk is echt wel geliefd dus ik kan verstaan dat je er op tijd wil bij zijn gewoon eens aan de pastoor vragen vanaf wanneer hij dit wil noteren en zeggen dat je het zeker wil, het exacte uur kan je altijd nog een beetje schuiven maar dan ben je toch al zeker he.voor fotograaf enz. gewoon vragen en de exacte uren later doorgeven die weten dat ook wel dat je daar nog niet zo veel over kan zeggen.
om je zenuwen een beetje te luwen kan je ook een eigen trouwsite in elkaar knutselen is echt niet moeilijk maar is wel een begin he de link kan je dan aan iedereen doorgeven dan kunnen ze ook een beetje met je aftellen.
alle laat je niet te hard stressen he.
als er nog iets is mag je me ook mailen sylvia-piessens@hotmail.com
ik weet ook wel veel dingen in Antwerpen heb er 21 jaar gewoont dus mocht je iets niet vinden misschien kan ik je helpen.
groetjes sylvia

Nadia
6-6-2009
 Meld misbruik2-7-2008 14:23:07

fiogf49gjkf0d
Hé Debby,

Bij ons staat er nog 339 dagen op de teller. Wij trouwen op 06/06/09.
Gemeentehuis, feestzaal, DJ en fotograaf zijn al geboekt. Had ook ernorm last van stress, maar dat verminderd. Momenteel liggen we een beetje stil, genieten van de vakantie die er bijna aankomt.In het najaar gaan we gewoon verder met de planning. Wees gerust, je hebt tijd met hopen. Geniet van mekaar.

Groetjes,

Nadia

Debby
8-8-2009
 Meld misbruik2-7-2008 14:36:01

fiogf49gjkf0d
Het enige dat ik hoop is dat de kerk wel ok gaat zijn!!Dat we daar zeker kunnen trouwen, daar ze zo gegeerd is!!!
Nog iemand in de Carolus Borromeuskerk?

Groetjes,

Debby
8/8/2009

isabelle
5-6-2009
 Meld misbruik4-7-2008 21:29:21

fiogf49gjkf0d
Hey Debby

Ik heb nog 336 dagen op de teller staan, en heb hetzelfde aan de hand: ik wil ook alles al vastleggen!
Wij hebben de zaal en fotograaf al vastgelegd. Bij het gemeentehuis heb ik geïnformeerd, maar die zeiden dat ze een trouw zo vroeg op voorhand niet vastleggen :( Dit gebeurd enkel bij speciale datums.. Dus nu moet ik half november terug bellen om het vast te leggen. Voor de kerk ga ik volgende week antwoord weten want heb email gestuurd..
En rara.. Ik heb mijn trouwkleed zelfs al vastgelegd!! Liever te vroeg dan te laat!!
Alvast veel succes verder!

xxx
Isabelle

carolien
26-7-2008
 Meld misbruik5-7-2008 15:02:35

hallo,
het is goed dat je tijdig begint.. maar je moet er zeker geen stress voor hebben, dan loopt het mis. Wij hadden het gemeentenhuis, de kerk en de feestzaal al vastliggen een jaar op voorhand, wel nog niet officieel(gemeentehuis en kerk). De kerk hebben we dan ongeveer een 4 maanden geleden officieel vastgelegd en het gemeentenhuis 3dagen geleden :-) we trouwen nu binnen 3 weken en ik heb nog steeds geen last van stress, hoewel er nog veel last minute zal moeten gebeuren.
Ik maak me er geen zorgen over, alles zal wel klaar raken en wat niet is is er ook niet...

Veel succes nog

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...