Nu Online
Momenteel zijn er 207 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Probleem trouw - Ambtenaren. WIe kent wetgeving

  25-4-2005 10:55:22
Hallo
Wie kan me helpen met volgend probleem aub?

Mijn vriend en ik wonen samen in gemeente A. We hebben besloten te trouwen (11/06/2005) en hebben onze aangifte dus gedaan in gemeente A.
Echter ondertussen hebben we een huis gekocht in gemeente B waar we in principe vanaf 1/05/2005) gaan wonen. Dus vraag ik aan mijn notaris of we dan desondanks in gemeente A kunnen trouwen. "Geen probleem, gewoon een bewijs van woonst van gemeente B binnenbrengen op gemeente A" zegt hij. Aangifte is namelijk toch al gebeurd terwijl we in gemeente A woonden. Willen wij dit dus doen maar gemeente A zegt dat dit niet kan, dat we dan niet in gemeente A kunnen trouwen. Er moet min 1 van ons twee gedomicilieerd zijn in gemeente A tot na ons huwelijk.
1. Klopt dit?
2. Kunnen we dit niet omzeilen zodat we toch in gemeente A kunnen trouwen en beiden ons domicile in gemeente B kunnen zetten vanaf 01/05/2005?
Uitnodigingen ed zijn namelijk al verstuurd.
3. Ik ben namelijk niet van plan om voor die 6 weken een ander huurpand te zoeken en onze huur in huidig pand is opgezegd.
4. kan me niet voorstellen dat dergelijke situatie niet vaker voorkomt en dat er geen oplossing voor zou zijn.
Volgen wie volgen kan.

Graag deskundig advies want over 6 weken trouwen we en over minder dan 1 week verhuizen we!!!!!!!!!!

Dank alvast voor jullie reacties

Lieve
11-6-2005
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1526


sandy
16-7-2005
 Meld misbruik25-4-2005 11:28:49

weet niets zeker maar ik heb gehoord dat als je nog niet zes maanden verhuist bent dat je dan nog in je vorige gemeente kan trouwen,
maar ben dit niet zeker...
hopelijk is er iemand die dit met zekerheid kan zeggen!
groetjes
sandy



zonneke

 Meld misbruik25-4-2005 11:52:24

Spreek met de verhuurder af dat je je domicilie nog een aantal weken laat staan op het oude adres (heeft voor hem geen invloed, mogelijk wel voor de nieuwe huurder als die onmiddellijk zijn domicilie daar wil zetten) en wacht tot na jullie huwelijk met het overzetten van het domicilie adres...
domicilie (A) kan verschillend zijn van verblijfplaats (B)...

denk maar aan kotstudenten die tijdens de week ergens anders verblijven...



Lieve
11-6-2005
 Meld misbruik25-4-2005 12:09:44

Hallo Zonneke
Had ik ook al aan gedacht maar er is indedaad een nieuwe huurder die zijn domicilie daar gaat zetten dus... Helaas geen oplossing



Phyllis

 Meld misbruik25-4-2005 12:35:43

Als één van jullie ouders ook in gemeente A wonen kan één van jullie administratief misschien voorlopig even terug thuis gaan wonen. Op die manier woont iemand van jullie in de juiste gemeente om daar dan ook te kunnen trouwen...
groetjes



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik25-4-2005 13:15:47

Lieve,

Mijn mama is advocaat en zij weet wel veel van die dingen. Geef je je e-mailadres? Ik zal haar vragen wat zij ervan denkt en dan zet ik het wel even op mail voor je!

groetjes
Gaëlle



Lieve
11-6-2005
 Meld misbruik25-4-2005 13:41:51

Hallo Gaëlle
Dat is heel vriendelijk van je.
Mijn email is lieve1976@hotmail.com

Groetjes, Lieve



Sarah
27-9-2003
 Meld misbruik25-4-2005 13:43:32

geen van jullie moet in gemeente A gedomicilieerd zijn op moment van de burgerlijke trouw. Je mag wel ten hoogste 3 maanden voor jullie huwelijk verhuisd zijn én op het moment dat jullie de aanvraag doen (en dus een bewijs van woonst nodig hebben) moet er wel nog 1 van beiden in A wonen.
dus jullie kunnen wel trouwen in A! Bij ons was dit in ieder geval geen probleem!
Groetjes en succes



Lieve
11-6-2005
 Meld misbruik25-4-2005 13:56:05

Dank je Sarah
Ik ben allemaal gegevens aan het verzamelen en dan ga ik met die gegevens naar onze huidige gemeente A

Nogmaals dank en groetjes, Lieve



Gaëlle
16-9-2005
 Meld misbruik29-4-2005 18:03:13

Lieve,

heb je mijn mail gekregen? hopelijk komt het in orde voor jullie!

groetjes
Gaëlle



Lieve
11-6-2005
 Meld misbruik30-4-2005 12:18:37

Hallo Gaëlle

Ik heb je mail ontvangen maar er zitten "fouten op de pagina - error on page" met als gevolg dat ik het bericht niet geopend krijg.



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...