Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tip aan ieder die nog een datum zoekt om te trouwen

  29-6-2008 18:36:41
fiogf49gjkf0d
Als je nog een datum zoekt om te trouwen... doe dat dan geen twee jaar vooraf. Wij hebben in januari beslist om in november te trouwen, dus 10 m vooraf. 10 maand vind ik persoonlijk al heel lang wachten! Ik lees hier dikwijls op het forum dat mensen dit reeds twee jaar vooraf regelen... Gelukkig moeten wij zolang niet wachten! En toch ben ik normaal geen ongeduldig iemand...

katrien
8-11-2008
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1278


Lien
16-2-2008
 Meld misbruik29-6-2008 18:41:03

fiogf49gjkf0d
Bij ons ging het zo mogelijk nog sneller.
Eind juni 2007 verloofd, kerstavond 2007 getrouwd voor de wet, 16 februari 2008 getrouwd voor de kerk....
Ik ga helemaal akkoord met de promotie voor de korte verlovingsperiode. Je geniet optimaal van alles en je hoeft niet té lang uit te kijken naar alle gebeurtenissen (wij vrouwen zijn niet echt gemaakt om geduldig te zijn ;-))
Lien, 134 getrouwd :-))



Kim
7-5-2013
 Meld misbruik29-6-2008 18:41:58

fiogf49gjkf0d
Ik vind dat je dit niet mag veralgemenen. Normaalgezien ben ik wél ongeduldig en toch hebben wij een kleine twee jaar op voorhand onze datum gekozen. En ik moet zeggen dat ik héél tevreden ben dat ik alle tijd van de wereld gehad heb om alles te regelen tot in de kleinste details zoals ik (wij) het wilde (wilden).

Ieder zijn zin/keuze :-) Maar het is uiteraard WEL HEEL GOED haalbaar in 10 maand én zelfs in kortere tijd :-)



Cindy
22-11-2008
 Meld misbruik29-6-2008 19:48:12

Bij ons gaan er ook 11 maanden verloving aan het huwelijk vooraf (aanzoek dec 07 en huwelijk nov 08) en ik moet toch ook toegeven dat ik het lang vind !

De organisatie zou makkelijk in een kortere tijd kunnen (als ik nu bekijk hoeveel tijd we voor alles nemen...) en op de duur word ik ongeduldig :-)

Nog bijna 5 maanden dus...

Cindy
22-11-2008



evy
1-3-2009
 Meld misbruik29-6-2008 19:59:28

fiogf49gjkf0d
Ok, het kan misschien lang op voorhand zijn, maar da's ieders keuze. Wij zijn 15 maand op voorhand beginnen zoeken naar een zaal. Hier in de regio zijn er vrij weinig feestzalen, dus dat zit ook al tegen. De meeste zalen zaten in de zomerperiode al meer dan een jaar volgeboekt! Als ik, hier in onze buurt (reken rijtijd 40min) een zaal moet zoeken, 10 maanden voor trouwtijd, dan vind ik niets meer!
Ik vind ruim op voorhand zeker niet nutteloos!



Kimberley
12-9-2008
 Meld misbruik29-6-2008 20:13:46

fiogf49gjkf0d
hey,

wij zijn een jaar en 5 maanden verloofd als we trouwen. Dit heeft zo goed als niks te maken met het regelen van dingen maar puur financieel. Wij zijn er vanuit gegaan dat we alles zelf moesten bekostigen, wij hebben allebei geen loon om U tegen te zeggen en dus zijn we gaan rekenen. Wij hadden gewoon weg een langere periode nodig om alles bij een te krijgen, we hebben veel tegenslagen gehad maar weten nu als we gaan trouwen dat alles goed geregeld gaat zijn. Ik zeg niet dat dat niet kan op een kortere periode, ik ken iemand en die is op 3 weken getrouwd. Het was alleen voor ons niet haalbaar.

Alles is dus niet zo zwart/wit er zijn 101 redenen waarom mensen zolang op voorhand verloven.

Groetjes!

Kimberley
12/09/2008



Kathleen
5-7-2008
 Meld misbruik29-6-2008 20:51:18

fiogf49gjkf0d
Onze verloving duurt ongeveer 2 maanden en een half. Tijd genoeg om alles geregeld te krijgen. Ik zou ook geen jaar kunnen wachten.

Nog 6 dagen op de teller.

Grtz!



Hanne
30-8-2008
 Meld misbruik29-6-2008 21:10:11

fiogf49gjkf0d
Wij zullen anderhalf jaar verloofd geweest zijn. We hebben bewust voor een lange periode gekozen. Ik wou er heel lang van genieten, veel tijd voor de voorbereiding hebben, alles rustig kunnen overdenken en ondertussen nog met veel andere dingen bezig zijn en persé in de zomer trouwen.



Tamara

 Meld misbruik29-6-2008 21:24:48

fiogf49gjkf0d
Ook bij ons zal de verloving anderhalf jaar duren (aanzoek 13/01/2007 en huwelijk 05/07/2008). Wij wilden beiden graag in de zomer trouwen en de zomer van 2007 was niet echt financieel haalbaar.
Ondanks een tegenslag begin dit jaar (mijn auto total-loss) ziet het er nu naar uit dat we ons avondfeest kunnen betalen zonder aan het spaargeld te moeten komen. :)



Vicky
3-10-2008
 Meld misbruik29-6-2008 22:53:17

fiogf49gjkf0d
Bij ons zitten er ook 14 maanden tussen het aanzoek en de huwelijksdag. Eerst dacht ik: amaai nog zo lang. Maar nu is het nog maar 3 maanden te gaan. Wij hebben alles op ons gemak kunnen voorbereiden zonder ons te moeten afjagen. Ik zou het nu dus niet anders meer willen. Ik zou er niet aan willen denken om alles snel snel te moeten doen.



caroline
13-6-2008
 Meld misbruik30-6-2008 6:14:15

Wij zijn op 13 juni getrouwd en ik heb het aanzoek in januari gekregen.
Ik had dus een 6 maanden om alles te regelen, en dat is ons ook gelukt zonder stress.
ik heb wel hulp van mijn mama gekregen en onder ons tweetjes is dat prima gegaan.
ook al werken we alle twee nog voltijds.



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik30-6-2008 9:01:25

fiogf49gjkf0d
Alles hangt af van welke zaal je wil en hoe populair die is.
Je zal altijd wel nog ergens een vrije zaal vinden, maar daarom is die niet wat je wil.
Wij hebben een jaar (11 maanden eigenlijk) op voorhand onze zaal vastgelegd en na ons kwam er een koppel binnen voor dezelfde datum, dus gelukkig waren we een kwartiertje vroeger.
Er zijn zalen die in de populaire maanden (juni - september) echt wel anderhalf jaar voor datum volzet zijn.
Maar het is zoals hier al gezegd hé. Hangt ervan af wat je wil en geluk met de datum moet je altijd een beetje hebben.



Ellen
11-7-2009
 Meld misbruik1-7-2008 9:34:47

fiogf49gjkf0d
Een zaal hadden we al op het oog voor het huwelijksaanzoek... En een datum hadden we ook al in gedachten. Ik geef les en was graag in de zomer getrouwd met aansluitend een huwelijkreis. Trouwen tussen 15juli en 15 augustus vonden we niet zo interessant wegens veel mensen op vakantie.. En de eerste zaterdag van de vakantie vonden we te kort bij het einde van het schooljaar. Wil in alle rust kunnen toeleven naar onze dag.
In september-oktober dus al een optie genomen op een zaal voor 11 juli 09. En maar best, want ik kreeg constant telefoontjes of we echt die zaal gingen nemen! Gelukkig kent de eigenaar m'n vader (ook al heeft hij niks verklapt) en kon de optie zo nog een 2tal maanden open blijven staan voor ons.

Huwelijksaanzoek 20 dec
Zaal met ouders besproken begin jan.
En dan pas echt met de voorbereidingen begonnen!

Heb het heel druk op school. Elke avond aan het werk tot na 11u. Dus ben best blij met de lange verlovingsperiode!

Lieve groeten,

Ellen



melissa
12-12-2008
 Meld misbruik13-7-2008 13:50:33

bij ons zitten er 12 maanden tussen, ik vind het zelf nog te veel. maar ja ik stress bij het minste dus...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...