Terug naar overzicht
fiogf49gjkf0dWij hebben een andere pastoor genomen en we moesten ook toestemming vragen om onze pastoor of deze andere pastoor in onze kerk mocht. Bij het gebruik van een kerk is dit ook zo, de pastoor van de kerk moet steeds toestemming geven.
fiogf49gjkf0dDag Leen,Ik vrees dat ze dit inderdaad kunnen, wij hebben hetzelfde probleem gehad, we wonen in Hamme (O.VL) en hadden graag ook een pitoresk kerkje gehad, dus Tielrode heeft zo een kerkje, aan het water, staat prachtig onderhouden -> pastoor wil niet (alleen voor ons kent ons... als ge weet wat ik bedoel)...Dan hadden we ons oog laten vallen op kerkje ,in Sombeke (Waasmunster), terug hetzelfde probleem...Daarna had ik het eerlijk gezegd wel gehad, en we hebben beslist om een alternatieve viering te doen via rent a priest (zie website), daar staat tenminste heb koppel centraal...Aan u de keuze natuurlijk, veel succes!Marieke18-04-2009
fiogf49gjkf0dHoi Leen,Wij gaan ook kerkelijk trouwen in een andere gemeente dan waar wij wonen. Wij hebben namelijk gekozen voor een gezellige kapel ipv een kerk. Wij hebben echter geluk gehad. De pastoor maakte hier geen enkel probleem en dus kunnen wij trouwen in het kerkje van onze dromen. Spijtig dat het bij jullie niet gelukt is.Misschien nog eens rondkijken ? En hou de moed er in !!Groetjes,Sanne08/08/08
fiogf49gjkf0dDag Leen,Wij wonen ook in Waregem en trouwen in Zulte (in de kapel).. Hij maakt er geen probleem van dat een priester van Waregem de dienst zal leiden. Maar hij wil er zelf ook bijzijn, en dat is geen enkel probleem..Misschien kan je dat es voorstellen..LiefsSofie12/09/2009
fiogf49gjkf0dHoi Leen,Wij wonen ook in Waregem, nemen de priester van de Biest (omdat mijn man van daar is) en we trouwen in een klein kerkje in Gent (in mijn geboorteparochie). Niemand heeft hierover een probleem gemaakt. Ik heb wel gevraagd of de pater van het kerkje in Gent er ook wil bijzijn en dat wou hij met plezier doen. Ik vind het heel jammer voor jullie en hopelijk komt er nog een oplossing uit de bus! Groetjes