Nu Online
Momenteel zijn er 39 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

ondertrouw

27-6-2008 20:44:50
fiogf49gjkf0d
wat is eigenlijk ondertrouw? ik zie dat telkens staan maar ik weet niet wat da is. groetjes

sharon
6-9-2008
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 467

Charlotte
19-9-2008
 Meld misbruik27-6-2008 20:59:07

Als je officieel je huwelijk gaat aangeven aan de gemeente. Je zet de dag en het uur vast en dan moet je tekenen. Als je met een huwelijkscontract huwt moet je daar ook bepaalde papieren voor afgeven.

sharon
6-9-2008
 Meld misbruik27-6-2008 21:16:57

aja dat hebben wij al gedaan juste nog de papieren geven omdat we met een huwelijkscontract trouwen. wordt dat dan ook vermeld of niet? want ik zou niet graag hebben dat mijn familie dat weet. groetjes

debbie
10-10-2008
 Meld misbruik27-6-2008 21:21:40

hey,
wij zijn maandag ondertrouw gaan doen maar dan wel op de pastorij.
dus als je voor de kerk trouwt moet je dat ook doen.
daar moesten we ook tekenen en de mis overlopen en eigenlijk kennis maken met de priester.
is bij ons heel goed meegevallen .
groetjes
debbie

sarah
18-7-2008
 Meld misbruik27-6-2008 22:17:09

Normaal vermelde ze dat niet.
Dat is een formaliteit voor je huwelijks akte,dat mocht het ooit mislopen en je huwelijk wordt ontbonden,dan weten ze dat je terug naar de notaris moet voor de afhandeling ervan.

Je kan altijd even aan de gemeente vragen om dit zeker niet te vermelden.

Grtz sarah

Heidi
2-8-2008
 Meld misbruik27-6-2008 23:29:04

fiogf49gjkf0d
Hey Charon,

De ondertrouw is als er getekend is op het stadhuis.Dus datum trouw die vast ligt.
En het huwelijkscontrack moeten ze gewoon hebben en word vermeld maar daar weet NIEMAND NIKS VAN is persoonlijk tussen u en u partner.Telt alleen als er later iets gebeurd wat ik natuurlijk hoop van niet.

Veel geluk

PS wanneer trouwen jullie?

Heidi en Cisse 02/08/08

Vicky
3-10-2008
 Meld misbruik28-6-2008 8:21:37

Hoi Sharon,

Wij hebben op het gemeentehuis een blad meegekregen met alle info.
Te verstrekken inlichtingen bij de ondertrouw :
- Of er ja dan neen een huwelijkscontract wordt opgemaakt (attest ten laatste 1 week voor de eigenlijke trouw binnen te brengen).
- Het adres waar jullie gaan wonen na het huwelijk.
- Of de trouwringen op het gemeentehuis gegeven worden of dat je dat in de kerk doet.
- Copy's meenemen van de identiteitskaarten van de getuigen.
- Verlofbriefjes aanvragen voor mensen die dit nodig zouden hebben.
- Eventuele kosten betalen (bij ons is dit gratis omdat wij op een vrijdag huwen, hangt af van gemeente tot gemeente)

Dus gewoon eens langsgaan in jullie gemeentehuis en gaan vragen.

Groetjes,

Vicky

Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik30-6-2008 9:15:20

hey Sharon.

ondertrouw bij het gemeentehuis is idd dat je gevraagd wordt - meestal per brief - om te komen bevestigen dat jullie gaan trouwen. Dan moet je zeggen of je met een huwelijkscontract trouw, de naam en geboortedatum van de getuigen doorgeven en bep. papieren tekenen. Dan krijg je ook attesten om op je werk enzo af te geven als bewijs van aangifte van je trouw.
Wij zijn niet met een huwelijkscontract getrouwd, maar die persoon bij ons op het gemeentehuis zei dat ze dat moest weten , want dat dat vermeld werd... Ik weet niet of het klopt, maar ik vond dat toch bizar... Ik zie niet in waarom dat geweten moet zijn, maar goed, die kan haar vergist hebben ook natuurlijk.

Ondertrouw bij de pastoor is meestal het laatste bezoek vooraleer je trouwt.
Eerst een ontmoetingsgesprek waarbij datum besproken wordt en een kort gesprek, daarna heb je een verloofdendag, -avond of weekend, naargelang de parochie en daarna uiteindelijk de ondertrouw. Dan teken je dat je gaat huwen en dat je bereid bent uw kinderen te dopen etc... een klein tekstje.
Ook de pastoor tekent dit en meer houdt die ondertrouw niet in.

Voila! geniet er nog van !!

sharon
6-9-2008
 Meld misbruik2-7-2008 16:16:56

fiogf49gjkf0d
dank u allemaal nu weet ik wat ondertrouw is. moet nog heel wat gebeuren moet nog naar de kerk ook gaan. wij trouwen op 6 september. is ook al aan het naderen hoor. spannend

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...