Nu Online
Momenteel zijn er 70 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Alternatieve ceremonie

26-6-2008 22:14:06
fiogf49gjkf0d
Wij denken erover om een alternatieve ceremonie te houden. Zijn er hier bruidjes of bruidegoms die dit al hebben gedaan? Graag zouden we hier een paar concrete zaken van zien, boekje ceremonie, foto's,...

Alvast bedankt
Annemarijn
30/05/09

Annemarijn

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 424

Katleen

Meld misbruik27-6-2008 7:16:04

Annemarijn

Meld misbruik27-6-2008 9:26:27

Ik bedoel eigenlijk een ceremonie zonder enige katholieke invloed.
Een vrijzinnige ceremonie

Groeten

Mieke
1-8-2008
 Meld misbruik27-6-2008 10:22:02

Dag Annemarijn

Je kan best contact opnemen met http://www.plechtigheden.be
ze sturen jou een dvd op met voorbeelden van alle soorten vieringen.

Groetjes en veel succes!
Mieke
1/8/8

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik27-6-2008 11:26:29

Dag Annemarijn,

Kijk eens op website rent a priest.
Wij hebben ook voor een alternatieve viering gekozen & gaan dat via hun doen.

Succes!

Marieke
18/04/2009

Kim
2-5-2008
 Meld misbruik27-6-2008 11:44:45

wij werkten met de Unie voor Vrijzinnigen, het was fantastisch... je kan alles zelf kiezen! Wij hadden als thema "ons sprookje", de rode draad was dan ons leven: getuigen over "hoe het begon", collega over "hoe het nu is" en een vriendin keek in de toekomst met "en ze leefden nog lang en gelukkig". De andere sprekers deden een gedichtje, anekdote en zo en kwamen er tussen. Wij hebben ook beloftes uitgewisseld, een dankwoord uitgesproken en onze ouders iets laten zeggen. We lieten "haas & hazel" voorlezen door een neefje (8) en nichtje (9) (met uitbeeldingen, supergrappig). Zo was alles één geheel, de moreel consulente sprak het openings- en slotwoord en kondigde de sprekers aan. Dan hadden we nog vrienden die zongen, gitaar en piano speelden (2 liedjes) en de zus van mijn man met haar vriend speelden na het dankwoord "lord of the rings" op dwarsfluit en piano (kippevelmoment!!) Het was een aanrader, we staken veel tijd in het uitdenken en puzzelen en zo maar waren heel tevreden, het was echt persoonlijk en het mooiste uur van mijn trouwdag!
succes ermee!
groetjes
Kim

Kim
2-5-2008

Liesbeth
1-1-2008
 Meld misbruik27-6-2008 20:15:42

Wij hadden ook een plechtigheid met medewerking van het uvv en ook bij ons was het super!

Tijdens de eerste ontmoeting met de consulente krijg je een eerste uitleg over wat vrijzinnigheid inhoudt (wat heel tof is, want velen hebben daar maar een vaag idee over) en krijg je een vragenlijst mee naar huis die je ieder voor zich moet oplossen. Het overlopen van de antwoorden was eigenlijk het tofste van de hele voorbereiding: het waren best diepzinnige vragen en het is tof om de antwoorden van je partner te horen.

Wij hadden een ouder die kwam getuigen over de gevoelens die komen kijken bij de trouw van een kind, een vriendin die een tekstje kwam doen rond samen leven en een bezinningsmoment. Tussendoor hadden we dan nog een drietal liedjes. De plechtigheid werd na het jawoord afgesloten met een zelf uitgedacht ritueel.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...