Nu Online
Momenteel zijn er 33 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

@ellen

22-6-2008 10:23:31
zeg, ellen... nu ben ik wel eens curieus hoeveel jij hebt gerekend voor 'hoeveel mensen kunnen drinken'

Want bij ons viel dat wel tegen... hoeveel mensen kunnen drinken!
Ongeveer 3/4 fles cava + 1/2 fles wijn + 4 frisdranken + 1 verse jus d'orange + 4 koffie + 4 bier

Ale, dat is een gemiddelde wat er bij ons gedronken was. PP was dat 60 euro??!!

Wel restaurantprijzen..

sarah
17-5-2008
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 290

Ellen
11-7-2009
 Meld misbruik22-6-2008 12:10:12

Wij hebben ons gebaseerd op de uitleg van de maitre en de manager van de zaal en zijn dit achteraf gaan checken bij koppels die er ook hun feest hebben gegeven.

Onze feestzaal gaf een indicatie door per man, en met de koppels waarmee we gecheckt hebben klopte dit. Zij zaten er zelfs ruim onder, dus daarmee, spreek ik van hoeveel het (normaal gesproken) maximum zal kosten voor ons.

Voor de grote receptie rekenden ze dit:
per persoon:
1/2 fles erewijn
+ 3 euro fruitsap, frisdrank, pils

Receptie bij avondfeest:
per persoon:
1/3 fles erewijn
+ 1,50 euro fruitsap, frisdrank, pils (mensen drinken normaal minder, aangezien het een kortere receptie is + gedacht van nog drank aan tafel) + ook afhankelijk van weer. Kan oplopen tot 3 euro de man wanneer het heet is, zei die man.

Bij menu aan tafel:
per persoon:
1/3-1/4 fles witte wijn
1/3-1/4 fles rode wijn

Forfait per persoon ganse nacht, alles in (bier frisdrank leffe duvel wijn,...)
14 euro pp.

En zo zijn wij beginnen uitrekenen. Je kijkt welke wijn je zou willen nemen. (wij nemen bvb voor de receptie echte goede champagne, en aan tafel de goede huiswijnen die passen bij de gerechten)... En rekenen maar!

Zo kwamen wij aan onze 'rekening per persoon' uit. Normaalgezien zullen we er net onder zitten.
Vind dit mooi.

Hopelijk ben je er iets mee!

Lieve groeten,

Ellen

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...