Nu Online
Momenteel zijn er 123 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

over het budget....wat nu?

19-6-2008 10:21:41
Hey bruidjes,
Meestal zet ik hier positieve berichtjes. Maar nu ben ik aant crashen...
Het zit zo:
Wij hadden ons budget opgesteld, en zelfs een kleine som geleend bij de bank om ons droomhuwelijk te laten doorgaan. Geen probleem, alles lukte prima.
Bij nazicht en berekening van de totaalprijs voor de feestzaal zijn we onaangenaam verrast...
Op het avondfeest komt een goeie 100 man, als iedereen komt natuurlijk. Eerst had ik schrik dat we niet genoeg mensen zouden hebben, dus ik heb wat liggen puzzelen tussen de gastenlijst van de receptie en avondfeest. Het resultaat is nu dat we ong. 25 man teveel hebben gevraagd. We zitten ong. 2500euro boven ons budget. Nu weet ik wel dat niet iedereen zal komen naar het avondfeest, dat ong. 30% niet zal kunnen komen wegens vakantie enz.. Maar toch... we willen op het ergste zijn voorbereid.
We zullen in het slechtste geval moeten bijlenen. Niet dat dat onoverkomelijk is, maar ja.. 170euro per maand betalen, of 250 euro per maand.. het maakt toch een groot verschil vind ik.
Op dit moment zijn we echt teneergeslagen. We hebben geweten dat het veel geld ging kosten, iedereen raadde ons aan geen groot feest te geven. Maar wij wilden echt een groot huwelijk... Zelfs mijn ventje heeft spijt...
Ik wil van ons feest kunnen genieten, zonder continue te moeten denken aan het prijskaartje.
Het bezorgt me heel wat stress. Verder probeer ik met alle moeite 3kg af te vallen, ik moet binnen 3 weken mijn laaste pas doen. Ben 3kg bijgekomen, en mijn kleedje zal anders niet zo goed zitten..
Ik sta ermee op en ga ermee slapen.
Sorry, maar het moest er even uit...
xxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
nog 51 dagen..

Amber
9-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1183

evy
1-3-2009
 Meld misbruik19-6-2008 10:32:23

Positief blijven denken Amber!

Kan je misschien iets in de menu veranderen zodat die goedkoper uitkomt? Een andere formule of zo? Wij zijn veranderd van 'formule' en besparen zo 30€pp. Eerst kozen we voor een koud en warm buffet met dessertenbuffet. Dat zou 65€pp uitkomen. Nu hebben we een buffet van spaghetti, lasagne, kip, spare-ribs, frietjes, broodjes en slaatjes. Heel simpele dingen, de ganse nacht door!+dessertenbuffet en drank all-in voor 35€pp.
Je gaat vast ook nog envelopjes cadeau krijgen. Laat de zorgen nog even achterwege meid, het kan allemaal nog positief uitdraaien!
En euhm...de 3kg's. Veel succes! Ik probeer om er 5 af te krijgen, maar hier lukt het ook niet!

Groetjes Evy
01-08-2008

sylvia
9-5-2009
 Meld misbruik19-6-2008 10:50:34

Hallo amber,
inderdaad kijk eens of je de formule kan veranderen vaak scheelt dit een heel pak.
je uitnodigingen zijn natuurlijk de deur al uit want anders zou je ook een aantal gasten van het avondfeest naar de recptie kunnen verschuiven dit hebben wij uiteindelijk gedaan, maar bij ons de receptie er niet voor maar achter het diner.
om nog een paar kilo af te vallen kan je eventueel dit proberen je kan tot 8kg afvallen maar is niet langdurig aan te raden maar on zo dat laatste beetje er nog af te krijgen kan het wel.
7 Dagen mirakelsoep dieet

Dag 1:
Alle vruchten ( behalve banaan) + soep

Dag 2:
Alle groeten (behalve tomaat) gekookt of rauw (zonder vet) + soep

Dag 3:
Vruchten en Groeten (behalve banaan en aardappel) + soep

Dag 4:
Bananen en halfvolle melk (of yoghurt) max. 8 bananen en 8 glazen melk + soep

Dag 5:
Rundvlees en tomaten max. 8 tomaten en max. 300gr vlees + soep

Dag 6:
Rundvlees en groenten + soep

Dag 7:
Bruine rijst, groeten en vruchten zoveel je wil + soep

Zoveel soep als je wil per dag
Drink: veel water
Geen brood

Recept soep:

-3 dikke uien
-1 grote doos gepelde tomaten
- ½ witte kool of 1 bloemkool
- 2 rode paprikas
- 1 groene selder
- 4 wortelen
- 1 blokje vetarme boillon
- eventueel tabasco

De groentjes in stukken snijden en met water overdekken. Ongeveer 1 uur 15 min laten koken en daarna mixen.
succes sylvia

brendy
13-9-2008
 Meld misbruik19-6-2008 10:56:33

Hoi Amber,
Probeer het idd positief te blijven bekijken. Je gaat de trouw van je dromen tegemoed. En je zal ook centjes krijgen van je gasten die komen.
Indien je je formule niet kan aanpassen, ik zou het toch eens navragen. zijn er misschien nog andere zaken waar je wat op kan besparen?
De misboekjes goedkoop houden, indien er nog iemand trouwt die dag in de kerk, de prijs van de bloemen delen, miss een student fotografie aanspreken, of het miss nu een beetje minder doen en elke week nog een beetje geld opzij leggen. (vb geen soldenkoopjes gaan doen, niet gaan uit eten, ...)
En dan komt het allemaal wel goed hoor!
Als je steun nodig hebt bij de kilootjes, je mag mij altijd mailen: brendymaesen@hotmail.com
Ik ben diëtiste van opleiding, je mag mij altijd een eetdagboekje doormailen, dan kan ik je misschien nog wat tips geven. Ben zelf ook aan het opletten, moet er nog 4 kwijt geraken en samen staan we sterk!
x
Bren

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik19-6-2008 10:59:01

Dag meisjes,
Bedankt al voor de reacties.
Helaas kunnen wij niet meer in de formule snoeien, we hebben namelijk van alles al het goedkoopste... ook de all in formule..
Sylvia, bedankt voor de dieettip, maar nogal drastisch.. maar ik ga eruit halen wat me ligt! :-)
xxx

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik19-6-2008 11:05:48

Hey Amber,

Wat spijtig zeg van dat budget! Maar je komt er wel hoor, wij hadden ook TEVEEL mensen gevraagd: 200 (wij hadden de helft vooropgesteld, ouders betaalden er wel nog paar extra, maar toch was dit véél teveel). Intussen blijven er nog 160 personen over, dus dit is voor ons ideaal, ik zou echt niet panikeren tot je de verwittigingen krijgt hoor!

Wij hebben ook de twee jaar voorbereiding ferm geslikt: zoveel geld voor één "stomme" dag... We konden ons huis picobello in orde brengen... Maar denk eraan dat dit de mooiste dag wordt!!!! Het komt echt wel in orde!!!

En het afvallen gaat ook wel lukken; ik ben intussen 3kg kwijt van de zenuwen en ik eet als hell!!!!! :-)

Groetjes! en kop op!

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik19-6-2008 11:10:22

Hallo,
Ik weet natuurlijk niet of je al rekening gehouden hebt met de kadootjes die je krijgt, maar als dat niet zo zou zijn, weet dan dat je nog een pak geld krijgt van iedereen... niet iedereen geeft natuurlijk even veel, maar toch, wij hebben een groot stuk van onze trouw kunnen betalen met de geschenken die we kregen:-)
Groetjes

Laura
9-8-2009
 Meld misbruik19-6-2008 11:18:42

Hey Amber,
Ik weet niet of het haalbaar is, maar kan je misschien niet wat lenen van je ouders of schoonouders als je wat tekort komt? Dan hoef je daar alvast geen intresten op te betalen. Als de kado's dan wat beter meevallen dan vooropgesteld kan je ze direct al een deel terugbetalen.
Wij zijn ook al een jaar aan het besparen door etentjes en shoppinguitstapjes te schrappen. Het is hard, maar hopelijk wordt het de dag van ons leven en dan is het allemaal de moeite.

succes en kopop.

PS: Ik ben 4 kg afgevallen op 4maand door gewoon geen koekjes en chocolade te kopen en weinig of geen alcohol te drinken. Als ik zin heb in iets, eet ik een yoghurtje of drink ik een gaasje versgeperst fruitsap.

Esther

Meld misbruik19-6-2008 13:43:49

Zoals door enkelen hieronder al vermeld: mensen geven best wel gulle cadeaus voor een trouwfeest. Weet wel dat (bij ons)( bijna 80% procent van de cadeaus op de dag zelf (enveloppe) of achteraf gestort werden. Dus niet panikeren op voorhand.

Liese
9-5-2009
 Meld misbruik19-6-2008 15:01:32

Hoi Amber,

ik denk dat de cadeaus echt wel eens een grote meevaller zouden kunnen zijn, het klinkt misschien stom, maar wij hopen daar toch een deel van de kosten mee te kunnen dekken!

Wij hebben een trouwfeest van 40 personen dinner en 60 personen dessertenbuffet + avondfeest (dus helemaal niet zo groot), maar inderdaad, dat alleen al kost veel geld. Als we de ringen, kleding, bloemen, DJ, kapper, uitnodigingen ... enzo daarbij optellen zitten wij waarschijnlijk ook over ons vooropgestelde budget! Wij zijn dus echt heel hard aan het sparen, want we hebben ook net bouwgrond gekocht. Het is moeilijk, maar als het zwaar wordt, dan kijk ik naar foto's van mijn favoriete kleedje ofzo en dan gaat het weer!

Dus kop op, het zal allemaal wel meevallen!

In elk geval nog veel succes, en probeer je (geld)zorgen aan de kant te zetten zodat je optimaal kan genieten!

Groetjes,

Liese
09/05/2009
jurgenenliese.bruiloftsite.nl

Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik19-6-2008 15:02:42

Hey,

Wij hebben ook een budget vooropgesteld en moeten echt voet bij stuk houden bij sommige zaken. Mijn ma zou iedereen en alles vragen naar het feest, maar wij willen alleen mensen die we er graag bij hebben. Op die manier houden wij ook ons budget onder controle. Wij moeten ook alles zelf betalen en doen daarom geen voorgerecht, wel een welkomsdrank, soep, hoofdgerecht, dessert, koffie en broodjesbuffet 's nachts. Voor de drank hebben we een forfaitbedrag genomen. Op die manier kunnen we veel uitrekenen op voorhand.

Wij hebben niet moeten lenen, maar nemen wel van ons spaarboekje. We nemen niet zo graag van ons spaarboekje, dus proberen we zoveel mogelijk gewoon van de lopende rekening te betalen en dat lukt aardig. Dan moeten we de rest van die maand wel niet te zot doen, maar van ons spaarboekje gaat er dan tenminste niet of niet zoveel af.

In het najaar wordt ons huis voorlopig opgeleverd en daar zal ook nog geld in kruipen, dus gaan we nu enkele een paar daagjes weg (500 euro voor ons twee in het totaal) en volgend jaar maken we pas onze huwelijksreis.

Sowieso kun je er ook nog vanuit gaan dat er een aantal mensen niet gaan komen en dat je nog geld zal krijgen als cadeau.

Hopelijk kom je er.

Groetjes,

Gerlinde

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik19-6-2008 15:26:35

Hey,

Trouwen is inderdaad een harde dobber, zeker als je ervoor moet lenen. Zoals je zegt, zullen waarschijnlijk een bepaald percentage van de mensen niet komen naar jullie feest, omdat ze op vakantie zijn of zo, dus misschien valt het wel mee... Maar in tegenstelling tot wat de anderen hier verteleln, raad ik je aan NIET te rekenen op de cadeautjes en centjes die je krijgt. Dan zou je wel eens ferm teleurgestled kunnen zijn. Alle beetjes helpen natuurlijk om de kosten te dekken, maar de grootste kost is wel weg hoor, ook al krijg je centjes cadeau.

Groetjes en veel sterkte,
Lieve

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik19-6-2008 16:45:01

ik ben zelf net getrouwd en idd de cadeautjes zijn leuk meegenomen, maar er waren ook enveloppen met vb maar 20 euro...

Misschien is er iemand van de ouders die al wil verklappen hoeveel ze geven? of grootouders waar je een grotere som van krijgt?

kan je nog snoeien in het aantal genodigden?

Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik19-6-2008 17:32:57

Hallo Amber,

niet om je te ontmoedigen hoor, maar... Reken er niet noodzakelijk op dat 30% niet komt. Wij trouwen een dag eerder en hadden omwille van de verlofperiode (begin augustus zijn toch veel mensen weg?) ook gerekend op 20% afzeggingen. Uiteindelijk komen er van de 120 genodigden 109, oftewel amper 9% afzeggingen...

En wat de betreft de cadeaus: dat kan héél goed meevallen of tegenvallen, maar ik zou er niet teveel op rekenen...

Toch sterkte!
Groetjes,
Karlo
www.080808.tk

LEEN
6-9-2008
 Meld misbruik19-6-2008 20:50:55

de tip van geld lenen is niet zo best vind ik, lenen is een straatje zonder einde en een fout uitgangspunt vind ik persoonlijk.
besparen of een extra inkomen zoeken . zijn er nog zaken die je kan afzeggen zoals dure auto's of dure bloemen, muziekbandje....

saskia
18-7-2020
 Meld misbruik19-6-2008 22:52:34

wij zijn vorige vrijdag getrouwd en hadden 23 genodigden 's middags en 85 's avonds.voor de avond zijn er in totaal 10 afgevallen.
op de enveloppes mag je niet al te veel rekenen.van de dichte familie hebben wij veel gekregen in enveloppejes maar heus niet van allemaal.op het avondfeest hebben we een beetje van alles gekregen maar niet uitsluitend enveloppes,zoals gewenst.van de meeste mensen kregen we dit wel maar sommige(mensen waar je het niet van verwacht)gaven niets of vrij weinig in vergelijking met sommige van wie we niets verwacht hadden.
wij hadden dat extra budget niet direct nodig,alles was geregeld maar wil je enkel zeggen dat je niet te erg op de enveloppes mag rekenen.het kan goed meevallen maar ook erg tegenslagen.

sarah
17-5-2008
 Meld misbruik20-6-2008 7:50:07

idd geld bijlenen vind ik ook geen optie.

ik ben nu net getrouwd en om heel eerlijk te zijn heb ik zelf al een beetje spijt van sommige grote uitgaven...

Kim
7-5-2013
 Meld misbruik20-6-2008 8:03:42

Hey,

Ik zou inderdaad ook niet meer bijlenen... Ik vind het zelfs een beetje spijtig dat je al moet lenen om te trouwen. Dit is uiteindelijk iets wat inderdaad veel geld kost maar waar je nadien niets meer aan hebt. Tuurlijk, de herinneringen, maar terwijl je afbetaalt kan je niet meer "genieten" zoals een auto/huis afbetalen...

Natuurlijk, als het niet anders kan, is lenen een oplossing, maar bijlenen zou ik toch zeker niet meer doen! Als je zou moeten bijlenen betekent dit dat je téveel boven je ding gaat (wat ik wel kan begrijpen, maar ik denk dat bijna iedereen van ons wel "nog meer" zou willen...) en dat je dus beter wat terugschroeft op extra's (juwelen, make-up, haar, auto's...)

Op de enveloppen zou ik ook niet rekenen. Al is het alleen maar dat je dan de ganse dag op eieren zal lopen: "zal ik wel genoeg geld hebben???" En dan is je trouwdag ook verpest.

Ik zou zorgen dat ik nog een jobje vindt voor enkele dagen/avonden of wat minderen in de trouwdingen. Op die manier kan je ook nog genieten van je wittebroodsweken...

Heel veel succes!

Amber
9-8-2008
 Meld misbruik20-6-2008 9:12:00

@Iedereen:
Bedankt voor jullie massale reactie!
We voelen ons al beter. Jammer genoeg kunnen we op niks meer besparen/terugschroeven.
De auto's (2limo's), de fotograaf, de ceremoniemeester, bloemen, versiering, bedankjes, de feestzaal (menu's enzo+ all-in prijs) We hebben allemaal de goedkoopste opties genomen. Daar valt niks meer aant te veranderen.
Het enige waar we op hadden kunnen besparen, dat waren de gasten. Jammer genoeg lukt dat niet meer, omdat alle uitnodigingen de deur uit zijn.
Er is toch een lichtpuntje: we hebben gisteren het vakantiegeld van mijn ventje ontvangen, en daarbij werden we aangenaam verrast! Dus de helft van de meerprijs mogen we al schrappen... Het zou dus nog een 1500euro zijn dat we tekort zouden komen. Dat valt dus nog reuze mee. Dat kunnen we zeker overbruggen door extra uren te werken, en extra te besparen op de gewone uitgaven.
Op de envelopjes rekenen we zowiezo niet. Dat heb ik inderdaad al van veel mensen gehoord dat dat serieus kan tegenslaan.
We gaan er wel uit komen, en we blijven positief!!
Dikke kussen voor jullie allemaal!
xxxxxxxxxx
www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
nog 50!! dagen te gaan

eline
5-9-2008
 Meld misbruik20-6-2008 12:16:09

Hey Amber,

Ik ben blij te horen dat er toch een lichtpuntje is in jullie budgetaire probleem.

Jullie zullen nu inderdaad zuinig moeten leven en maximaal moeten besparen.

Extra uren doen of een extra jobke bijzoeken is zeker een optie.

Nog een tipe maar eerder uitstel dan een oplossing is de feestzaal te betalen met een visa of mastercard. Dit gaat ongevver pas een maand nadien van de rekening op die manier win je nog een maand uit en kun je het eventuele tekort toch nog een beetje verbruggen

groetjes ELine
05/09/2008

D
8-8-2008
 Meld misbruik20-6-2008 18:02:13

Bij onze zaal moetje het bedrag van het feest pas een maand NA het feest betalen.
Zo kunnen jullie dan eerst zien of je de extra som nog kunt betalen met de enveloppen die je kreeg en anders in het ergeste geval dan toch lenen.
Maar aller kom, (in tegenstelling zoals sommigen hieronder zeggen: om niet op de enveloppen te hopen)als je 125 man uitnodigt mag je toch wel op 3000eur enveloppengeld rekenen he??? das 24eur per persoon... dat moet toch lukken niet?

In ieder geval zal het wel lukken
suxxes alvast

els

Meld misbruik25-6-2008 23:37:21

fiogf49gjkf0d
hoi,

jammer om te horen dat je nu zo met stress moet zitten voor je huwelijk. Mss kan je op andere kleine dingen al besparen? alle beetjes helpen,hé...
enkele tips die u hopelijk kunnen helpen:
1. zelf uitnodigingen maken (op internet vind je wel inspiratie).
2. bij ons betalen we vb 13.5 euro per man voor receptie voor 6 hapjes, ge kunt altijd vragen hoeveel het kost als er maar 4-5 hapjes genomen wordt, mensen gaan dit echt niet merken volgens mij en zo bespaar je toch al een bedrag.
3. mss kan je hetelfde doen met je menu (of buffet): kies een iets goedkopere menu, deze zijn meestal even mooi verzorgd en een traiteur of kok gaat altijd deftige dingen presenteren.
4. als je uw trouwkleed nog niet gekocht hebt: ga eens kijken tussen de uitekledij, soms hele mooie stuks die eigenlijk eruit zien als trouwkleed, bestel deze dan in het wit.. Heb vb pas een jurk gekocht in suitekledij en staat mij heel goed (vind mijne vriend ook), verkoopster zei dat ze dit zelfs kon laten maken in het lang met vb sleep, dan kost het u max. 500 euro, heb je toch iets nieuw én is warschijnlijk even mooi.
5. ga in veel winkels (vb voor bloemen) de prijslijsten vragen , de duurste zijn daarom niet de mooiste,hé...

hopelijk heb je hier iets aan. Nog veel succes.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...