TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
17-5-2008
|
18-6-2008 7:19:41
simpel, als ze er geen willen, willen ze er geen...
sommige mensen hebben daar geen boodschap aan en dat moet je respecteren vind ik
|
|
Petra
22-8-2008
|
18-6-2008 8:05:56
Hoi Vanessa, Ik deel de mening van Sarah, mijn toekomstige en ik willen ook absoluut geen vrijgezellenavond en we zouden het ook echt niet leuk vinden mochten anderen ons er toch toe "verplichten". Beter een verrassing organiseren voor op het trouwfeest zelf dan of zo denk ik. Groetjes, Petra 22-08-08
|
|
sarah
18-7-2008
|
18-6-2008 8:17:37
Hey vanessa,wij willen ook geen vrijgezellen,wij zouden het dus nie op prijs stellen mosten ze dit wel doen.
Wat je mss wel kan doen,is met de groep vrienden een dag iest leuk doen met het koppel samen,vb een dagje pretpark,maar hun hiervan op voorhand op de hoogte brengen.
Grtz sarah
|
|
Hanne
|
18-6-2008 9:53:44
Vanessa
Ze willen mss geen vrijgezellenavond waarbij ze belachelijke dingen moeten doen en gewoon van café naar café. Dat wil ik zelf ook niet. maar een vrijgezellen kan tegenwoordig ook gewoon een leuke dag weg zijn, samen naar het park en picknicken, naar de sauna, samen gaan fietsen, .. zoveel toffe dingen onder vriendinnen te doen! Ik zou het zéééker apprecieren en ik zou niet weten wat mensen daartegen kunnen hebben. Ik denk dat je gewoon eens moet polsen wat ze verstaat onder 'ik wil geen vrijgezellen'.. als ze idd zegt: ik wil echt niets, ook geen halve dag gewoon weg met vriendinnen, wànt er is geen tijd meer, of ik hou niet van die aandacht die dag etc... dan zou ik het wel respecteren! .. Gewoon even horen.. en dan wie weet samen genieten van een tof moment onder vrouwen! ..
|
|
Amber
9-8-2008
|
18-6-2008 9:57:05
Hey, Wij willen ook geen echt vrijgezellefeest. We hebben onze getuigen duidelijk gemaakt dat ze ons niet in een kippenpakje op de Grote Markt moeten laten rondhuppelen. Mijn getuige wilde toch iets doen voor mij. Dus het wordt iets rustigs. Eerst gaan eten, en daarna een leuke activiteit. Wat die inhoudt mag ik nog niet weten uiteraard. Mijn ventje van zijn kant wil een gezellig pokeravondje onder de vrienden, gewoon thuis. Ik vind ook dat je het moet respecteren dat je vrienden geen vrijgezellefeestje willen. Als ze er echt geen zin in hebben, gaan ze zich zeker niet amuseren, en zich geforceerd voelen. xxx www.thierry-amber.bruiloftsite.nl
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
18-6-2008 10:02:34
Hey,
Ook wij willen geen vrijgezellenavond. Maar we zijn te weten gekomen dat er toch één komt. Gelukkig weet mijn getuige dat als die vrijgezellenavond mij niet aanstaat, dat ik gewoon weg ben en dat ze mij niet meer terug zien. Dan staan ze daar met hun vrijgezellen, maar ik doe niks wat ik niet wil doen. Ze weten dus dat ze moeten opletten met hetgeen ze gaan doen. Tot nu toe ben ik er vrij gerust op dat toch tof zal worden.
Groetjes en hou het misschien rustig,
Gerlinde
|
|
evy
1-3-2009
|
18-6-2008 10:52:44
Ook wij willen geen vrijgezellenavond. Organiseren ze zoiets achter mijn rug, ik deed toch niet mee! Ik heb dit ook duidelijk gezegd en ze weten hoe ik ben he :-)
|
|
Esther
|
18-6-2008 11:04:40
Amai, dat zijn nogal ferme reacties van sommige bruidjes.
Ikzelf had op voorhand gezegd dat ik geen zotte dingen wilde doen op mijn vrijgezellen, en daar hebben ze zich aan gehouden. Het was heel leuk en gezellig. En ben blij dat ik alsnog een vrijgezellen avond heb gehad.
Als jij hen wil verrassen zeker doen!! Je wilt blijkbaar iets voor hen samen doen, awel dat zal dan zowiezo al speciaal en anders dan anders zijn. En dus niet stereotiep (daar wijk je best van af, aangezien ze aangegeven hebben dat niet te willen).
Ik zou als bruidskoppel blij zijn met een getuige die zich toch wil inzetten voor iets leuk, ook al wordt dat niet expliciet gevraagd.
|
|
Esther
|
18-6-2008 11:08:13
Trouwens, ik wil hier nog aan toevoegen (zie post hieronder) dat ik het als (toen) toekomstige bruid het vooral heel erg leuk vond om iedereen nog eens terug te zien. Want met alle voorbereidingen had ik de sociale zaken een beetje verwaarloosd. Ik denk trouwens dat dat de voornaamste reden moet zijn voor een vrijgezellen: nog eens lekker samen zijn.
|
|
Hanne
30-8-2008
|
18-6-2008 11:53:41
Zoals hier al gezegd is zou ik inderdaad eens polsen waarom ze geen willen. Ik wilde ook absoluut geen cliché-stomme-opdrachtjes-vrijgezellen. Mijn getuige weet dat en gaat daar rekening mee houden. Je kan inderdaad gewoon eens goed uitgaan samen.
Voor een vriendin heb ik een buikdansworkshop georganiseerd (Buikdanseres Queenie is een echte aanrader!), lekker gaan eten en dan gaan feesten!
|
|
Katrien
9-8-2008
|
18-6-2008 11:58:29
Hey,
Ik wou ook geen vrijgezellenavond a la veel drinken, je belachelijk laten maken, mensen lastig vallen etc. Mijn vriendinnen wisten dit en hebben dit ook gerespecteerd. Ze hebben samengezeten en gekeken naar wat mijn hobby's en pleziertjes waren. En aangezien ik nogal sportief ben en graag actief bezig ben hebben ze voor mij een dag durbuy adventure geregeld. Echt heel plezant om met een groep meiden te doen. Je bent heel de dag gezellig samen, je lacht dat het niet normaal is, kortom super was het voor mij. S avonds zijn we dan nog ietske rustig gaan eten, daarna een café'tje en een danscafé'tje. Voor mij kan dit volledig als vrijgezellen en ze hebben mij met deze verrassing heel veel plezier gedaan!
Groetjes
|
|
Katleen
6-9-2008
|
18-6-2008 14:42:44
Voor mij zijn ze ook een vrijezellen aan het organiseren. Ik heb ook al duidelijk gemaakt dat ik helemaal niet hou van domme opdrachtjes, zatte toestanden enz. Ik hoor hier en daar echo's dat mijn schoonzus wél die richting uit wil en dus hou ik mijn hart vast. Gelukkig zit mijn beste vriendin mee in de organisatie en zij weet wat ik wel en niet wil doen. Het stelt me een beetje gerust maar als ik héél eerlijk mag zijn... voor mij hoeft het niet zo. Ik zou ook liever gewoon een dagje sauna of zo doen. Pols dus zeker eens bj je vriendin of ze een leuke activiteit niet eerder ziet zitten.
Katleen
|
|
Lieve
27-6-2009
|
19-6-2008 10:53:59
Heeey
Onlangs heb ik 2 vrijgezellendagen georganiseerd, eentje voor mijn zus, en eentje voor een vriendin.
Ze wilden ook alle twee niet van die opdrachtjes doen, en mensen lastigvallen, en zich belachelijk verkleden. Hier hebben we gewoon rekening mee gehouden. En daarom hebben we ons gewoon allemaal een beetje 'verkleed' zodat ze niet uit de toon vielen, maar niet overdreven. Voor mijn zus hadden wij allemaal een hawai-slinger rond ons, en zelfbedrukte t-shirts gemaakt in geel en turkoois. Voor het feestje van die vriendin hadden we allemaal dezelfde pruik opgezet, in 6 verschillende kleuren, echt leuk. Die hebben we online besteld, en kostten maar 5 euro het stuk, hieronder de link: (je kan er echt vanalles bestellen voor weinig geld!! na 2 dagen wordt alles geleverd) http://www.abckarnaval.com/aspabckarnaval/idabc021.asp?...
En wat hebben we gedaan? Wel, voor mijn zus haar vrijgezellen zijn we gewoon met heel de groep vrouwen een dagje naar Antwerpen geweest. (we zijn van Brugge) We zijn gaan zwemmen aan het klein strand, er is daar een zwembad. (of hoe noemt dat, op linkeroever) En daarna het stad ingetrokken, iets gaan eten, en 's avonds iets gaan drinken. We hebben dan overnacht op camping de molen, ze hebben daar chaletjes voor 6 personen, en we hadden er 3 gehuurd, voor een appel en een ei. Het was een hele leuke dag!
Voor die andere vriendin hebben we een fietstochtje georganiseerd. We zijn bij haar thuis gaan aanbellen, en hebben daar eerst croque-monsieurs klaargemaakt. (iedereen had iets mee, en ook toestellen hadden we mee, en nadien alles mooi opgekuist) Daarna zijn we met de fiets vertrokken (met de pruiken op ons hoofd!) en onderweg hebben we allerlei spelletjes gespeeld. Een reuzetwister spel, het spel 'time's up' (echt leuk)... Dan zijn we doorgegaan tot aan onze eindbestemming: de paintball. (dat was van 19u tot 22u)Daar was eerst een bbq voorzien, lekker en heel verzorgd. (Bij brugge, in Varsenare) en dan hebben we op de terugweg enkele cafeetjes gedaan. (Marie-Jeannetjes in jabbeke en het oud gemeentehuis in Varsenare)
Het waren 2 supergeslaagde dagen, zonder dat de trouwsters hatelijke dingen moesten doen! Ze waren heel tevreden!!
|
|
Liesbeth
1-9-2008
|
20-6-2008 12:59:36
Wij hebben overlaatst ook een vrijgezellenavond georganiseerd voor een vriendin die geen zin had in verkleden en andere 'belachelijke' dingen. We hebben in de namiddag een Upperwareparty gehouden en zijn daarna allemaal vertrokken naar The mummy (www.mummie.be ), dat is een ongelooflijk mooie show met internationale travestieten en de show duurde maar liefst tot 00u30 waarna het podium aan de kant ging en we nog gedanst hebben tot 's morgens. Omdat we toch iets anders wilden doen qua kledij is iedereen volledig in het wit gegaan (heel mooi effect!) en de vrijgezel in een zwart galakleedje. Mijn vriendin vond het alleszins super!!
groetjes Liesbeth 13/09/2008
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|